Kuda putuje Stari savski most

Dok građani glasaju o budućnosti Starog savskog mosta, on će i ovog vikenda biti zatvoren za automobile, autobuse, tramvaje. Reč je o redovnom održavanju, a saobraćaj će biti zatvoren od 7 do 22 sata. Gde će ovaj most biti u budućnosti i čemu će služiti, e to se pitaju građani. I, po svemu sudeći, intenzivno odgovaraju. Gradski urbanista Marko Stojčić kaže za RTS da vodi opcija da se luk mosta nađe u parku Ušće i da se ispod njega nađu komercijalno-turistički sadržaji.

Marko Stojčić je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a rekao da ta opcija podrazumeva izgradnju novog pešačko-biciklističkog mosta od Bloka 70a do Ade Ciganlije, dok druga opcija predstavlja preseljenje mosta na drugu lokaciju. 

Na anketu se, kako je napomenuo, odazvao do sada najveći broj ljudi.

"Oko 3.500 ljudi predlaže prvu varijantu, a preseljenje mosta predlaže oko 2.500 ljudi. Na proleće kreće izgradnja novog mosta. Ideja je da se maksimalno zadrži stari most zbog saobraćajne veze koja je neophodna. Očekujemo da krajem sledeće godine bude demontaža i da tu svega nekoliko meseci ne bude kolskog i drugog saobraćaja", naveo je Stojčić.

Oni koji kritikuje predloge kažu da 17 odsto saobraćaja prolazi Savskim mostom i da će ukoliko se on zatvori, a alternativa ne bude spremna, nastati kolaps.

"Tih 17 posto ne odnosi se na saobraćaj preko mosta, nego u budućnosti na saobraćaj koji će se naći u tunelu. Tunel je suštinska stvar koja je vezana za most, kao i kružni tok na novobeogradskoj strani čija je namena da usmeri saobraćaj sa Brankovog mosta na budući Savski most koji će imati četiri saobraćajne trake, dve biciklističke i dve pešačke. On se produžuje u tunel kod Ekonomskog fakulteta i izlazi na Ulicu Despota Stefana. Kroz taj tunel prolaziće 17 odsto automobila", naveo je Stojčić.

Prema njegovim rečima, tim mostom danas prolazi manje od deset odsto saobraćaja.

"Njegova pozicija nije dobra da bi bila pravilna osovina ulaska u tunel, mora da se pomera u stranu. Most je postavljen u Drugom svetskom ratu, a nije planiran za tu poziciju, već je planirano da bude postavljen u okolini Pančeva. To je bio privremeni most koji nikada nije projektovan za potrebe te lokacije. Opet bi podrazumevao potpuno demontažu i dekonstrukciju, što nema ekonomske isplativosti", naveo je Stojčić.

Novi most koji će biti izgrađen bio je predmet arhitektonskog konkursa.

"Pod pretpostavkom da je nemoguće zadržati stari most iz tehničkih razloga, ostaje pitanje da li da ga bacimo, ili da ga upotrebimo za neku od opcija. Apsolutno je struka uključena", naveo je Stojčić.

Čim se završi anketa u vezi sa Starim savskim mostom, građani će moći da se izjašnjavaju o linijskom parku - teritoriji od Beton hale do Pančevačkog mosta.

"Trenutno je tu pruga koja se ne koristi. Četiri i po kilometara rekreativne površine je nešto što treba oplemeniti i napuniti sadržajima. Mi ćemo predložiti nekih dvadeset funkcija, a na njima je dodaju nešto što misle da je potrebno tom prostoru ili se odluče za nešto što mi ponudimo", zaključio je Stojčić.

Број коментара 9

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 18. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво