Brnabić: Napredak u reformi javne uprave postignut zahvaljujući digitalizaciji

Na trećoj sednici Koordinacionog saveta za elektronsku upravu, kojom je predsedavala predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić, zaključeno je da je reforma javne uprave i uvođenje elektronske uprave jedna od oblasti u kojima su postignuti najveći rezultati. Kako se navodi u saopštenju Kancelarije za saradnju s medijima vlade, potvrda dobrih rezultata u poslednjih nekoliko meseci je stigla od uglednih međunarodnih institucija, u čijim je nezavisnim izveštajima Srbija dobila pohvale.

Izveštaj organizacije SIGMA, zajedničkog tela Evropske komisije i OECD-a koji je nedavno predstavljen u Beogradu, potvrdio je da je Srbija napredovala u pet od ukupno sedam indikatora u poređenju sa 2017. godinom kada je reč o pružanju usluga građanima, navodi se u saopštenju.

U izveštaju se navodi da je Srbija regionalni lider u toj oblasti "sa velikim ambicijama da se takmiči sa najboljima na svetu".

Podjednako važan je izveštaj USAID programa za ekonomski razvoj koji je obuhvatio 1.000 malih i srednjih preduzeća, a prema čijim rezultatima čak 72 odsto preduzeća koja posluju u Srbiji kaže da su u poslednjih godinu dana povećana transparentnost i predvidivost poslovanja.

Da je rad javne uprave efikasniji nego pre godinu dana smatra 74 posto ispitanika iz malih i srednjih preduzeća. 

Najnovije istraživanje javnog mnjenja koje je sproveo švajcarski program "SVIS PRO" pokazuje da skoro svaki drugi žitelj centralne Srbije (oko 45 odsto) danas smatra da lokalna samouprava vodi računa o građanima. Pre devet godina, kako se navodi, taj procenat je iznosio samo 22 odsto, navodi se u saopštenju.

To istraživanje je pokazalo da, po mišljenju građana, najbolje funkcioniše opšta uprava zadužena za izdavanje izvoda iz matičnih knjiga, uverenja i potvrda.

"Svi ovi izveštaji govore o tome da je napredak u reformi javne uprave postignut pre svega zahvaljujući uvođenju elektronske uprave. Srbija nema samo ambiciju, već ima i kapacitet da bude među liderima u ovoj oblasti. E-uprava nam omogućava da građanima i privredi budemo na raspolaganju 24 sata, sedam dana u nedelji, 365 dana u godini. Postavili smo osnove, sada moramo da napredujemo još brže", naglasila je predsednica vlade Ana Brnabić.

Na sednici, kojoj su prisustvovali predstavnici organa državne uprave i lokalne samouprave, akademske zajednice, NALED-a, UNDP-a, Ambasade Velike Britanije, Delegacije EU u Srbiji, kao i predstavnici privrede, predstavljen je predlog Programa razvoja elektronske uprave u Republici Srbiji za period od 2019 do 2022 godine.

Prioriteti u oblasti digitalizacije

Na sednici su predstavljeni prioritetni projekti u oblasti digitalizacije uprave u narednom periodu.

To je pre svega širenje brzog interneta po svim krajevima Srbije, kao i izgradnja Državnog data centra u Kragujevcu kao strateške infrastrukture koja će omogućiti razvoj novih usluga elektronske uprave i povećati bezbednost podataka koji se čuvaju.

Među prioritetima se izdvaja izrada Centralnog registra stanovništva, Adresnog registra, Metaregistra i Registra administrativnih procedura, zatim rad na novom Portalu eUprava koji će svim građanima omogućiti da na jednom mestu imaju dostupne sve usluge elektronske uprave u Srbiji.

Jedan od prioriteta je i elektronsko arhiviranje i izrada informacionog sistema ePisarnica koji će državnoj upravi i lokalnoj samoupravi znatno ubrzati proces slanja i prijema dokumenata, završetak projekta Jedinstvenog informacionog sistema prosvete koji će omogućiti praćenje svih podataka tokom celog školovanja, završetka školovanja i potom zapošljavanja, kao i izrada informacionog sistema Socijalna karta.

Među važnijim projektima ubraja se i nastavak i dalje unapređenje automatske razmene podataka po službenoj dužnosti između organa javne uprave sa ciljem da građanima dodatno pojednostave i ubrzaju administrativne procedure.

Primera radi, ovu uslugu koristi više od 400 različitih institucija javne uprave, a od početka uvođenja do danas građani 5,5 miliona puta nisu morali sami da pribavljaju dokumenta, već su zaposleni u javnim institucijama elektronski razmenjivali podatke, pri čemu su građani uštedeli isto toliko sati čekanja na nekom od šaltera javne uprave.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 16. април 2024.
27° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво