Kada kafa u letnjoj bašti postane bezbednosni rizik

Samo u proteklih nekoliko meseci više puta su u automobilskim nezgodama povređeni gosti kafića. Zvuči malo nelogično, ali tako je kada su bašte gotovo na kolovozu, a vozači najblaže rečeno nepažljivi. Da li postojeći propisi regulišu udaljenost zaštitne ograde kafića od samog kolovoza?

Kada zaštitna ograda letnje bašte kafića takoreći dodiruje kolovoz, kao što je to slučaj u centralnim beogradskim ulicama, nameće se pitanje kakve su posledice za goste kafića u slučaju iznenadnog i neočekivanog manevrisanja vozila.

Na to ukazuje slučaj u Francuskoj ulici 8. oktobra kada je vozač sivog "opela", da bi izbegao sudar, naglo skrenuo udesno, udario u ogradu lokala brze hrane, a zatim u drvo i povredio tri devojke. Da li ovakvu situaciju regulišu propisi?

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da ne regulišu.

"Ne postoje propisi koji uređuju postavljanje bašte u smislu bezebednosti saobraćaja, kada pričamo o tome koliko treba da budu udaljeni od kolovoza i da li mora da postoji dodatna zaštitna oprema koja bi sprečavala uletanje vozila na goste ugostiteljskog", rekao je Okanović.

Dodaje da, ipak, postoje opšti propisi koji se odnose na sve objekte, pa i bašte: "Ne smeju da ometaju preglednost raskrsnica i pešačkih prelaza i treba da omoguće bezbedno kretanje pešaka na trotoaru."

Dodatni problem su nepropisno parkirana vozila pored same ograde kafića. Drastičan slučaj dogodio se 27. juna kada je vozač crnog automobila marke BMV u Ulici Strahinjića bana izgubio kontrolu nad vozilom, udario u parkirani automobil koji je uleteo u baštu kafića i povredio četiri osobe.

Saobraćajni stručnjak i sudski veštak Milan Božović ističe da su bezbednosni rizici potpuno isti i za pešake koji su na trotoaru i za građane koji čekaju gradski prevoz, i da letnje bašte nisu izuzetak.

"Ako smo dozvolili pešacima da se kreću tratoarom, koji je širok najmanje 1,60 metara, uz samu ivicu kolovoza, nema posebnog rizika između onih koji se kreću i gostiju koji sede u bašti ugostiteljskog objekta", navodi Božović.

Podseća da bašte ne smeju da budu blizu pešačkog prelaza da ne bi zaklanjale preglednost na mestu pešačkog prelaza, kao što ne sme ni da se parkira na manje od pet metara od pešačkog prelaza.

broj komentara 0 pošalji komentar