Kasni isporuka kineskih autobusa, platiće milionske penale

Kineska kompanija "Hajger" saopštila je da će doći do kašnjenja u isporuci jednog dela ugovorenih gradskih autobusa i zbog toga uputila izvinjenje Beograđanima. GSP najavio da će naplatiti penale.

Do kašnjenja je, kako je saopštila kompanija, došlo jer su zbog primene novih ekoloških standarda u EU proizvođači motora kasnili s početkom proizvodnje najnovijih "evro 6 step De motora", odnosno zbog zastoja u proizvodnji motora za evropsko tržište.

"Proizvođači dizel motora imali su ograničen rok do 1. septembra ove godine za prilagođavanje proizvodnje najnovijim normativima 'evro 6' što je dovelo do kašnjenja u isporuci motora", navodi u saopštenju predstavnik kompanije "Hajger" u Srbiji Aleksandar Tomašević.

U saopštenju dostavljenom Tanjugu navodi se da je u prvom "lotu" kompanija na vreme isporučila prvih 30 autobusa izrađenih sa motorima po najnovijem standardu "evro 6 step De".

Iako "Hajger" neće moći da isporuči sve autobuse u ugovorenom roku do danas, 8. oktobra, kompanija navodi da će autobusi sukcesivno stizati i biti isporučeni GSP-u najkasnije do 30. novembra.

Kompanija navodi da je uložila maksimalne napore da do kašnjenja ne dođe, ali da na otežane faktore nije mogla da utiče.

"Iako je kašnjenje nastalo iz objektivnih razloga, kompanija 'Hajger' će poštovati sve principe korektnog poslovnog odnosa u skladu sa Ugovorom koji je potpisan sa firmom GSP Beograd i Gradom Beogradom", stoji u saopštenju.

broj komentara 10 pošalji komentar
(utorak, 08. okt 2019, 17:52) - Наставник универзитета [neregistrovani]

Исправан предлог

Ваш цењени читалац је потпуно у праву. Дијалог, а не слепо придржавање уговора. Зашто да гурамо прст у око пријатељској нам земљи. Непромишљена и неодмерена изјава директора ГСП-а.

(utorak, 08. okt 2019, 15:58) - anonymous [neregistrovani]

Dijalog - dogovor

Penale zameniti za dijalog i dogovr , mozda jos neki autobus , rezervni delovi i sl. Prijateljsko poslovni razgovor je jedan od resenja . Fleksibilnost je opcija za buducnost

(utorak, 08. okt 2019, 15:52) - anonymous [neregistrovani]

Mislim

Sta ce nam uopste autobusi kad ne mogu da prodju od taksista.

(utorak, 08. okt 2019, 15:04) - TaiChi [neregistrovani]

penali

Ako je kašnjenje iz objektivnih razloga, zašto naplatiti penale od "prijatelja" kineza?

(utorak, 08. okt 2019, 14:51) - Dragan Stajic [neregistrovani]

CNG

Da, CNG je najjeftiniji i ne zagadjuje vazduh. Problem: jako sporo punjenje rezervoara. Za jedan autobus to je oko pola sata! Ko ima toliko vremena da napuni sa CNG par desetina ili stotina atobusa? Jedino resenje bilo bi vise CNG pumpi u samoj autobuskoj garazi.

(utorak, 08. okt 2019, 13:51) - anonymous [neregistrovani]

Verovatno zato sto su jeftiniji

A u krajnjem slucaju koristice i jedne i druge.

(utorak, 08. okt 2019, 13:21) - anonymous [neregistrovani]

Odgovori na komentare

Zasto dizel, zasto ovo ili ono.Zato sto neko u celoj prici treba da profitira.To svakako nije okolina niti su to gradjani.

(utorak, 08. okt 2019, 12:49) - Putnik [neregistrovani]

174 Dizel?

Novih 174 autobusa sa dizel motorima? Koliko izduvnih gasova ce to sve stvarati svaki dan pa makar po najnovijim standardima nove generacije motora? Ljudi, mogli ste mozda malo da doplatite i narucite autobuse s motorima na prirodni gas (gde su izduvni gasovi skoro nepostojeci), to bi vam doprinelo smanjenju zagadjenja vazduha u Beogradu.

(utorak, 08. okt 2019, 11:58) - anonymous [neregistrovani]

Srpski mercedes?

Pa sto ne kupe srpski mercedes nego kupujemo kineze?

(utorak, 08. okt 2019, 11:50) - Lazar [neregistrovani]

zasto

Зашто смо узели дизел моторе кад је на ЦНГ јефтиније и еколошки боље за град и средину?