Da li je "Miloš Veliki" promenio život pored Ibarske magistrale

Kažu da svakome ko je učio vožnju na Ibarskoj magistrali nijedan auto-put neće teško pasti. Izgrađena je 60-ih godina prošlog veka. Pored nje su nikle pijace, pumpe, stovarišta, servisi i prodavnice. Pečenjare su proslavile tu deonicu.

Ibarska magistrala bila je mnogima nezaobilazan put do mora. Nekima je donela provode u kafanama koje će pamtiti. Međutim, otvaranjem auto-puta "Miloš Veliki" mnogi su počeli da je izbegavaju. 

Prema podacima "Puteva Srbije", od trenutka puštanja u rad novih deonica auto-puta "Miloš Veliki", ustanovljeno je da je saobraćaj na Ibarskoj magistrali, na potezu od Preljine do Lipovačke šume (Velike Moštanice), rasterećen za oko 35 odsto.

U septembru 2019. godine Ibarskom magistralom, odnosno na potezu od Preljine do Lipovačke šume, prošlo ukupno oko 230.000 vozila

Prosečno, dnevno, Ibarskom magistralom u septembru, na potezu od Preljine do Lipovačke šume (Velike Moštanice), prošlo je oko 7.800 vozila.

Rasterećenje Ibarske magistrale je već tokom prve nedelje, kada je otvoren auto-put "Miloš Veliki", bilo evidentno. "Putevi Srbije" navode da se samo za prvih pet dana od puštanja u saobraćaj na novootvorenu deonicu auto-puta uključilo više od 70.000 vozila, dok je na Ibarskoj magistrali, mereno od Lipovačkih šuma do Preljine, prošlo ukupno 32.000 vozila, odnosno dnevno oko 7.300 vozila.

"Miloš Veliki" nije preuzeo samo putnike, već i posetioce ugostiteljskih objekata.

Era Ojdanić iz restorana "Era i sin" kaže da je "Miloš Veliki" privatnike na Ibarskoj magistrali malo "srezao".

"Prvih nekoliko dana, dok se nije naplaćivala putarina, to je bilo 50 odsto. Sada je nešto bolja situacija", rekao je Ojadanić. 

"Mi smo bazirali posao na stalnim gostima, restoran radi već 30 i nešto godina tako da nije uticalo previše. Već godinama razmišljamo o tome da to može da se desi i onda smo ulagali u sam restoran, hranu, u osoblje", kaže Lazo Ivković iz restorana "Srbija".

Državni put prvog B reda 22 na južnom delu ide paralelno uz reku Ibar. Zato je u narodu i postao mnogo poznatiji kao Ibarska magistrala. Dug je oko 300 kilometara, građen je od 1960. do 1965. godine.

Međutim, često ga nazivaju i "crna magistrala" jer, kako kažu, predstavlja najopasniji putni pravac u zemlji sa nekoliko stotina saobraćajnih nezgoda na godišnjem nivou.

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 21. септембар 2024.
14° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи