Taksisti i novi servisi – ima li drugog rešenja osim blokade

Posle saobraćajnog kolapsa u Beogradu prvog dana sedmice, taksisti najavljuju svakodnevne blokade između 13 i 15 sati. Taksisti od nadležnih traže da počnu da poštuju zakone koje su doneli protiv "privrednih društava i udruženja koja", kako tvrde, "nezakonito, posredstvom aplikacija, obavljaju taksi prevoz".

Iz Udruženja "CarGo" poručuju da ne postoji nijedan dokaz da se Zakon krši, i da su pritisci taksista otišli predaleko. 

Milomir Veselinović, ekpert saobraćajne struke, navodi da je očigledno da su građani na neki način neinformisani o suštini problema.

"Mi smo izgubili 13 godina od studije koju su tražili taksisti i koja je usvojena bez ijedne primedbe. Ona nije sprovedena. Pitanje je ko to ignoriše nauku i struku i na koji način se mogu donositi bilo koji propisi dogovorno, osim na bazi računice", rekao je Veselinović.

Prema njegovim rečima, propisi se donose nakon elaborata tehnologije koja daje troškove i ekonomije.

"Ne možemo govoriti da je zakon iznad suštine tehnologija i tržišta i onda je tu nastao jedan vakuum. Za tih 13 godina je odbijena implementacija studije i rodili su se novi problemi. Grad mora da zna šta hoće – šta ne sme – ne sme ovaj haos. Šta mora – mora urediti sistem da građani imaju uslugu. A šta neće – neće da to bude skuplje kasnije kao u ovom slučaju", naveo je Veselinović.

Živimo, navodi, u vremenu savremenih tehnologija koje omogućavaju i praćenje, i upravljanje, i predviđanje sistema.

"To se ne koristi. Svako radi svoje aplikacije. Studija je rekla: jedinstven kol-centar, lokalna samouprava ima sve ingerencije i mora da ima kako da organizuje taj servis na svojoj teritoriji", istakao je Veselinović.

U Banjaluci nema, kaže, tih problema, kao ni u Kraljevu.

"Mi u Kraljevu imamo čoveka koji je napravio najsavremeniji softver za dodelu i praćenje taksi usluga. On iz Kraljeva dodeljuje vožnje u Kikindi. Svi moraju biti umreženi. Ulice nisu privatno vlasništvo, to je posao poveren taksistima. Taksisti su dovedeni u ovu situaciju nečinjenjem, jer se elementarna nauka ne poštuje, a plaćena je i usvojena", dodao je Veselinović.

Svako povećanje ponude tera postojeće taksiste da rade jeftinije ili da, kako navodi Veselinović, varaju mušterije. 

"To znači više taksista, a nema zarade. Onda se ceo problem usložnjava", kazao je Veselinović.

Mora se, kaže, stati na loptu.

"Napraviti jedan ozbiljan sastanak ko šta mora da radi. Propisi koji nisu sprovedeni su uzaludni, a imamo stalno izmene i dopune. Taksisti žele uređen sistem, imaju poverenja u struku i nauku. Zašto to poverenje nemaju činovnici u lokalnim samoupravama – ili ne znaju, ili neće, ili imaju nešto treće", zaključio je Veselinović.

Број коментара 16

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 19. септембар 2024.
16° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи