Bez čitanja klikćete "PRIHVATAM" kad instalirate aplikaciju – kome odajete vašu intimu

Za nas malo zabave na telefonu, za marketniške kompanije mnogo zarade! Čime plaćamo takozvane besplatne aplikacije i na koji način zarađuju oni koji dobiju informaciju o nečijim plodnim danima?

Kada ste poslednji put imali intimne odnose? Da li osećate ljubomoru? Imate li bubuljice? Ili problem sa probavom? Ove lične podatke većina žena možda otkrije samo najboljoj prijateljici, ali ako koristi neku od aplikacija koje prate menstrualni ciklus , informacije stižu do brojnih marketinških kompanija. Tako postaju potencijalno ozbiljan izvor novca.

"Žena koja koristi aplikaciju upisuje sve te podatke u aplikaciju na svom uređaju ne razmišljajući o tome da ti podaci negde dalje idu, na neki server, odnosno da se skladiše i dalje prodaju", upozorava Andrej Petrovski, tehnički direktor "Šer fondacije".

Zavisno od toga da li je nervozna ili ljuta, oseća li se lepo ili umorno, i da li su joj plodni dani, korisnica preko omiljenih društvenih mreža dobije reklamu upravo za onaj proizvod koji može da joj popravi raspoloženje ili da pomogne.

"Fejsbuk se postavio kao centralna tačka u tom sistemu prikupljanja i preprodaje podataka zato što je Fejsbuk jedan od najvećih oglašivačkih prostora, pored Gulga. Znači Gugl i Fejsbuk tu imaju primat kada je u pitanju distribucija reklama i oglasa. Targetirana distribucija, što znači da vi dobijate reklame koje su namenjene isključivo vama", navodi Petrovski. 

Prema istraživanju Univerziteta Kolumbija, aplikacije koje prate menstrulani ciklus su druge po popularnosti među adolsecentima, kada je reč o zdravlju.

Omiljene su i odraslim ženama koje su posebno interesantne onima koji žele da zarade na njihovom hormonskom statusu. Naime, pre nekoliko godina naučnici su sporveli opširno ispitivanje koje je pokazalo da žene impulsivno kupuju za vreme ovulacije a da najviše novca potroše 10 dana pre početka ciklusa. Postaju i posebna kategorija kupaca kada im ciklus prestane.

"Trudnice su jako zanimljiva ciljna grupa zato što tokom trudnoće i posle trudnoće, postoje različite potrebe, odnosno novi proizvodi koji treba da se kupuju. To su vitamini, preparati, dodaci ishrani, onda kolica, kevetac i sva oprema koja ide uz bebu", kaže Petrovski.

Ove aplikacije su obično besplatne ali većina korisnica prilikom instaliranja ne čita prateći tekst koji govori o upotrebi podataka, već nastrpljivo pritiska polje "PRIHVATAM".

"Postoji način dase ograniči čemu aplikaciju može da pristupi u okviru telefona. Međutim, u većni slučajeva to takđe ograničava fnkcionalnost aplikacije. Ukoliko imate aplikaciju koju koristite kao dnevni planer, ona ne mora da pristupa vađoj kameri. Ne mora da snima zvuk", ističe Petrovski.

Koliko usluge, toliko vaših intimnih podataka!

Број коментара 3

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
12° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво