Kada će moći da se krene sa sanacijom Pančevačkog mosta

U Beogradu, desna saobraćajna traka na Pančevačkom mostu, u smeru ka Pančevu, bila je juče zatvorena zbog zamene oštećenih delova ograde. Ograda je, inače, u lošem stanju, ali je još veća oštećenja pretrpela nakon što je pre nekoliko dana automobil sleteo sa Pančevačkog mosta.

Sletanje s mostova uvek je velika nesreća i šteta. Za putare je to svakako zamena ograde. Kako je Pančevački most najčešće poprište sada se razmišlja ozbiljnije i dugoročnije.

U najskorije periodu je planirana zamena svih loših i oštećenih delova ograde, na celoj dužini konstrukcije – i glavne preko Dunava i prilaznih sa obe strane reke", navodi Igor Stefanović, šef nadzora u "Putevima Srbije".

Problem je odrediti vreme za radove, jer zamena ograde zaustavlja traku i pravi kolaps. Moguće je raditi između dnevnih špiceva, deo po deo oštećene ograde, ali i noću, ali tada se vozi mnogo brže pa je opasno, kaže Igor Stefanović, šef nadzora u "Putevima Srbije".

Ovde praktikuju staro pravilo da ivičnjaci i mala brzina štite pešake i vozače od sletanja. 

"Pošto je most u gradskoj sredini i imate 200 metara odavde znak za ograničenje brzine na 40, znači u takvim uslovima vam se apsolutno ništa ne može desiti sa ovim sistemom zaštite vozila. Svi smo svedoci da se u noćnim uslovima ovde vozi od dva do dva i po puta brže", objašnjava Stefanović.  

Kako bi se ublažila nesreća na novim mostovima primenjena su nova rešenja.

"Mostogradnja" je pre devet godina sanirajući Gazelu ugradila oba tipa elastično odbojne ograde zavisno od brzine i broja vozila. Za brzinu do 50 kilometara praktikuje se visina do 65 centimetara a pri bržoj vožnji i ojačana.

"Kada je brzina preko 120 kilometara na čas onda se bira tip odbojne ograde koja je iznad tog platna i ima čelični profil koji je na visini ili 105 ili 115 u zavisnosti od tipa same ograde", objašnjava Branko Knežević, generalni direktor "Mostogradnje" koja je na Gazeli ugradila i "Nju Džersi" zaštitnu ogradu – neprekidnu betonsku ogradu sa čeličnim dodacima iznad nje.

"Dodatak je oblikovan tako da se voda sa njega lako sliva i sprovodi duž mosta do slivnika, a sprečava prodor vozila na pešačku zonu", dodaje Knežević.

Bezbednija ograda poskupljuje i sanaciju i gradnju mostova, ali bezbednost nema cenu i takvo razmišljanje dopire do uha investitora tvrdi direktor "Mostogradnje" koje očekuje gro hitnih radova na osnovu detaljnog pregleda mosta. Radovi na njemu i ispod.

"Ako pogledate na jednom stubu imate jaram, prihvaćena je konstrukcija, rasterećen je stub, tako da se počelo sa sanacijom", navodi Stefanović.

Namera je da se sačuva bezbednost i funkcionalnost mosta bar dok se ne izgradi novi na Adi Huji.

Tek tada se Pančevački most može generalno srediti, što verovatno podrazumeva i bolju ogradu. Sa starom bezbedniji smo samo ako vozimo sporije. 

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 04. мај 2025.
23° C

Коментари

Da, ali...
Како преживети прва три дана катастрофе у Србији, и за шта нас припрема ЕУ
Dvojnik mog oca
Вероватно свако од нас има свог двојника са којим дели и сличну ДНК
Nemogućnost tusiranja
Не туширате се сваког дана – не стидите се, то је здраво
Cestitke za uspeh
Да ли сте знали да се најбоље грамофонске ручице производе у Србији
Re: Eh...
Лесковачка спржа – производ са заштићеним географским пореклом