Kako zadržati vozače autobusa u Beogradu

Bliži se početak školske godine, a to su dani kad i prevoznici dokazuju spremnost za jesen i zimu. Iako je odlazak vozača stalni problem, i GSP i privatnici tvrde da je situacija mnogo bolja nego prošle godine.

Prevoznici stalno nude posao, ali teško dolaze do vozača. Dođu, steknu iskustvo i mnogi odlaze. Znatno bolja zarada, ali i teški uslovi rada utiču da vozači prelome u odlučivanju.  

"Nema vode, toaleta, radno vreme zavisi od linije i polazaka, ali u zimskom redu vožnje smena traje i po deset i po sati. Tamo za nedelju dana ne preveze putnika koliko ovde za jednu smenu. Gužve svakog dana. Dosta vozača da ima platu od 1.000 evra bi otišlo, ali bi dosta i ostalo", ispričao je jedan od vozača privatnog prevoznika.

Teško je doći do slobodnog dana.

Mnogi privatnici su znatno podigli plate i isplaćuju pune doprinose i poreze, ali ima i onih koji to ne mogu, pa uplaćuju na manju osnovicu.

Ipak, prevoznici tvrde da je sada lakša situacija nego pre godinu dana.

Zoran Antić, predsednik Samostalnog sindikata GSP-a navodi da je u poslednja tri meseca 135 vozača došlo u GSP, a da je 48 napustilo preduzeće. To je, navodi, plus od 87 vozača.

"Nije jednostavno rešiti problem nedostatka vozača, ali mi ćemo uspeti da krenemo po planiranom redu vožnje tog 1. septembra i nakon toga", rekao je Drago Tošić, direktor konzorcijuma "Ariva Litas".

Jeste početak škole dokaz spremnosti, ali za celu jesen i zimu.

I uvek je bilo oko GSP-a polemika i prepucavanja.

Želimo da to izbegnemo, ali i podsećamo da po nekima, gradskom prevozniku fali čak 1.000 vozača, do tvrdnje sekretara za javni prevoz da ovom preduzeću od potrebnih 2.820 fali svega 63, uz mogućnost da se još 113 vozača sa "C" kategorijom prekvalifikuje za vozača autobusa.

Veći dolazak od odlaska poslednjih meseci u GSP-u je rezultat povećanja plate. I opet je grad spreman da to učini, kažu u najvećem sindikatu.

"Na nama je da nađemo zakonska rešenja da se plata poveća. Neki dogovor je da probamo da to uradimo do 1. novembra najkasnije", naveo je Antić.

Prema rečima Tošića tražilo se da se spusti starosna granica vozača koji upravlja "D" kategorijom, ali da do toga nije još došlo, iako, kako navodi, u "Ariva Litas" to očekuju.

U GSP-u kažu da prosečna zarada iznosi 65 hiljada dinara. Ima i manjih i većih, zavisno od obračuna.

Tokom jeseni stići će svih 170 novih autobusa koje plaća grad, ali nema brave za odlazak vozača.

Odlaze hirurzi, profesori, majstori, zašto ne bi i vozači iz siromašnih u bogatiju sredinu, iz bogate u još bogatiju. Zašto ne bi i vozači. A posledica je da stratezi razvoja posle mnogo teških godina i odricanja zaradu svih nas stave u centar pažnje i privređivanja.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
11° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво