"Očekivane gužve na deonici Barič–Umka, koristiti i alternativne pravce do auto-puta"

Od nedelje uveče vozači koriste novi auto-put "Miloš Veliki". Ponosni su u "Putevima Srbije" na broj vozila koja su u prvim satima i danima prošla tom saobraćajnicom. Ipak, iako ima četiri načina da se do Mislođina, to jest uključenja na auto-put stigne, svi oni u poslednjoj deonici vode kroz Obrenovac. Predsednik Opštine Obrenovac Miroslav Čučković kaže za RTS da je bio očekivan pojačan saobraćaj, kao i da je prvog dana na deonici Barič–Umka bio saobraćajni kolaps. Ipak, u narednim danima zbog promovisanja alternativnih pravaca koji vode do auto-puta saobraćaj se normalizovao.

Miroslav Čučković je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, naveo da "Putevi Srbije" redovno broje saobraćaj na deonici Barič–Umka i da je dnevno u proseku to nekih 13.970 vozila, kao i da se radi o Obrenovčanima koji odlaze i vraćaju se iz Beograda svakog dana.

"Na tu cifru se sada nadovezalo nekih sve ukupno 20.200 vozila koji su prošli za ovih nekoliko dana od otvaranja auto-puta i mi smo gledali po segmentima u najvećem špicu od 12 do 16 časova "Putevi Srbije" su izbrojali prvog dana kada se otvorio put 4.700 vozila, a drugog dana blizu 4.000 vozila", dodao je Čučković.

Ukazao je da je prvi dan nakon otvaranja auto-puta saobraćajni kolaps bio na svakom metru od Obrenovca do Beograda, kroz Barič i Umku, dok je juče saobraćaj u potpunosti normalno funkcionisao.

"Mi ćemo sada narednih nekoliko dana da pratimo te trendove broja vozila i ponašanje učesnika u saobraćaju", istakao je Čučković.

Naveo je da na to smanjenje gužvi utiče nekoliko stvari, a najpre to da su ispomovisani alternativni pravci koji vode do uključenja na auto-put.

"To su putevi koje su 'Putevi Srbija' izgradili u potpunosti nove, mislim na Malu Moštanicu–Veliku Moštanicu–Vranić–auto-put ili su rehabilitovali stare kroz Vranić, Draževac ili kroz Konatice, Draževac do samog auto-puta", rekao je Čučković.

"Na auto-put se najbrže sada može doći, pored trase Barič–Umka, ako krenete Ibarskom magistralom i posle Lipovačke šume skrenete desno, mi smo kao opština finansirali postavljanje svih putokaza da se do auto-puta stigne ili u Vraniću direktno desno sa Ibarske magistrale i silazite posle 17 kilometara na auto-put", objasnio je Čučković.

Ukazao je da je na deonici do auto-puta pojačano prisustvo i saobraćajne policije, kao da je novi režim rada semafora u Bariči i Umci.

Treba voditi računa i o bezbednosnom aspektu sada kada je pojačan saobraćaj ka Obrenovcu, kaže Čučković.

Ukazao je da se na tom pravcu nalazi osnovna škola i vrtić u Bariču i na Umci i da je prisustvo saobraćajne policije zajedno sa edukacijom svih roditelja i dece, kao i prisustvo školskog policajca veoma važno.

"Ono što je dobro za bezbednost pešaka jeste da s obzirom da je pojačan intezitet saobraćaja ide se propisanom brzinom od 40-50 kilometara na sat", dodao je Čučković.

Naglasio je da će od decembra biti otvorena deonica Surčin–Obrenovac, kao i da će tada biti rasterećen saobraćaj.

"Radi se punom parom, 24 sata, most preko dve reke je u potpunosti završen, sada se radi završno asfaltiranje i stavljanje ograda na taj most", rekao je Čučković.

Objasnio je da je putarina ostavljena posle naplatne rampe u Velikom polju u Obrenovcu, što znači da će potpuno biti besplatno od Beograda do Obrenovca preko Surčina kada se otvori ta deonica.

Istakao je da je potpisan i ugovor za izgradnju deonice Surčin–Novi Beograd, što je takođe veoma značajno.

"Kada se bude zabršio kompletan auto-put ka Surčinu i Novom Beogradu sigurno će doći i do preraspodele vozila koja idu na linijama javnog prevoza na relaciji Obrenovac–Beograd", zaključio je Čučković.

broj komentara 4 pošalji komentar
(petak, 23. avg 2019, 08:07) - NekiDeki [neregistrovani]

magistralom do Vranića pa na autoput?

Čitam i ne verujem. Alternativa je da neko ko je iz pravca Beograda krenuo ka Čačku je da se kod Vranića isključi sa magistrale, ide 17,5 km kroz Vranić, Draževac, Jasenak i Mislođin kako bi se uključio na autoput???
Zašto bi to bilo ko uradio? Zar mu nije jednostavnije da nastavi magistralom do Ljiga?
Pored toga, niko da objasni narodu da sve ove prilazne puteve (uključujući i ovaj preko Umke, Dubokog i Bariča) treba da izbegavaju šleperi i slična glomaznija vozila. Imao sam situaciju pre više godina kada su se na krivini iznad Dubokog mimoilazila dva šlepera, što je izazvalo opšti kolaps. Ako se na ovoj deonici pojača saobraćaj, plašim se da takve situacije neće biti retkost.

(sreda, 21. avg 2019, 19:54) - nesha [neregistrovani]

Do Ostruznice

Jedino resenje je cetiri trake od kruznog toka kod Obrenovca do Ostruznicke petlje

(sreda, 21. avg 2019, 18:38) - anonymous [neregistrovani]

Guzva na potezu baric umka

Postovani,
19. Avgusta oko 11.30 h napustam autoput i idem ka Beogradu. Umku sam prosao posle 45 minuta i to zbog semafora u Umci koji ocigledno nije mogao na adekvatan nacin da prihvati kilometarsku kolonu vozila prema Beogradu. Dalje preko Ostruznicke petlje nastavljam prema Ceraku kao odrediste i stizem posle 60 minuta od momenta kada sam se iskljucio sa autoputa u Mislodjinu.
O cemu vise da razgovaramo

(sreda, 21. avg 2019, 13:11) - Dejan [neregistrovani]

Rešenje!

Sve ovo o čemu Čučković priča su privremene mere, ali nikako rešenje!
Sačekajte samo 2. septembar da vidite.
Da bi se izbegle guzve, jedino resenje je da se od Mislođina do izlaza iz Umke, a to je oko 9 km, napravi novi put, bliže Savi, sa po dve trake u oba smera, onakav kakav je od Beograda do Umke. Trasa je lepo označena na sajtu koridora 11, i nije jasno zašto se još nije počelo sa tom deoniom. Samo na taj način se izbegavaju gužve kroz Barič i Umku, i ljudi koji tamo zive oslobadjaju sadasnjeg pakla. To je najkraci put od Beograda do Obrenovca. Zato, garnituro na vlasti, odmah počnite tih 9 km od Mislođina do Umke, i problem će biti rešen! Ovako maltretirate ceo Obrenovac i okolinu!