Na ekskurziji sva deca u autobusu moraće da budu vezana

Autobusi koji budu vozili decu na ekskurzije i druga putovanja moraće da ispune kriterijume propisane novim pravilnikom, koji treba da stupi na snagu od 1. septembra. Mere bezbednosti biće povećane, a novina je i to da će svako dete morati da bude vezano pojasom. Imamo li i takve autobuse?

Svako dete moraće da veže pojas ili autobus neće krenuti. Novi pravilnik donosi strože provere kako bi deca na putu bila bezbedna.

Predviđa da svaki autobus mora da ima registracionu nalepnicu i potvrdu o tehničkoj ispravnosti staru do 30 dana, licencu za prevoz, oznaku za organizovani prevoz dece, sigurnosne pojaseve za sva sedišta, uređaj za zagrevanje, hlađenje i provetravanje, tapacirana sedišta, pribor za čišćenje, obaveštenja o ulazu, izlazu, slobodne prolaze između sedišta i svih izlaza.

Takođe, svaki autobus mora imati bar jedan aparat za gašenje požara, opremu za pružanje prve pomoći i ostalu propisanu opremu poput rezervnog točka i trougla.

Po pravilniku, vozač mora da bude psihofizički sposoban da upravlja vozilom, ima fotokopiju lekarskog uverenja staru do godinu dana, odgovarajuću vozačku dozvolu najmanje tri godine, dokaze o aktivnostima vozača, kvalifikacionu karticu za obavljanje poslova profesionalnog vozača i ugovor o radu.

Privatni prevoznici očekuju da će rok za ispunjavanje nekih odredbi biti produžen.

"Kao što su farbanje vozila, takođe imamo jednu odredbu koja govori da će vozila morati da prelaze svaki mesec tehnički pregled. Tu bi trebalo videti, jer neka od tih vozila prelaze oko 50 kilometara dnevno da taj rok bude duži. To je i finansijsko opterećenje i izdvaja se i vreme da bi se vozilo zakazalo za tehnički pregled", objašnjava Drago Tošić, direktor konzorcijuma privatnih prevoznika.

Potrebno vreme za opremanje autobusa pojasevima

Iz konzorcijuma kažu da im je potrebno više vremena za opremanje autobusa pojasevima i ostalom opremom.

Sa grupom od tridesetoro dece moraće da ide najmanje jedan grupni pratilac, dok uz veću gurpu moraju ići najmanje dva. Oni će biti dužni da obezbede mir i disciplinu tokom vožnje.

Najkasnije dva dana pred put organizator prevoza će morati da obavesti MUP o prevozniku, mestu i vremenu polaska, broju autobusa, vozača i dece i ostalih osoba koje putuju. Pre polaska, policajac će prekontrolisati autobus i vozač će uraditi alko-test.

"Ono što je jako bitno za velike gradove kao što je Beograd, Novi Sad, Kragujevac ne moraju organizatori putovanja da čekaju taj poslednji trenutak, 48 sati, bolje da ekskurziju najave ranije kako bismo imali dovoljno vremena da organizujemo pregled svakog autobusa", ističe Aleksandar Radenković, kapetan policije.

Naglašava da se dešava da pregledaju autobuse pre nego što dođu roditelji i deca, tako da je autobus svakako pregledan. "Nijedan autobus, ako je ekskurzija prijavljena, neće krenuti bez da bude pregledan", dodao je Radenković.

Ako policajac posumnja da autobus nije tehnički ispravan, vozilo se upućuje na kontrolni tehnički pregled. Ako se prilikom kontrole utvrdi da neki od uslova nije ispunjen, autobus neće krenuti dok nedostaci ne budu otklonjeni.

broj komentara 20 pošalji komentar
(utorak, 20. avg 2019, 10:57) - anonymous [neregistrovani]

@ @Tablete, mobilni i sl

Па зашта су наставници у аутобусу него да контролишу децу?
Они нису на одмору него су одговорна лица, зашто би милиција или неко други улазио и контролисао децу, свашта!
На западу где живим, иду најмање 3 наставника на 40 деце, они све време контролишу и воде рачуна о деци. Не само да су везана, него да ли је некоме мука, носе комплетан прибор хитне помоћи из школе (не од аутобуса), кесе за повраћане итд. Када детету није добро растрче се по аутобусу, дају лекове против повраћана, панадоле ско имају грозницу и сл.
По хотелима обилазе собе увече, тачно се зна у колико сати се светла гасе, деца знају последице и поштују наредбе а наставници имају ауторитет да спроведу поштовање прописа и услова ескурзије.
Једна ствар коју људи некада погрешно схватају, овде су ескурзије радне и образовне са програмом за сваки сат у рецимо три дана. Нико није на одмору, ни деца а посебно не наставници.

(utorak, 20. avg 2019, 10:09) - anonymous [neregistrovani]

@Tablete, mobilni i sl

Vi definitivno onda ne poznajete danasnju omladinu jer to sto ste naveli nije tacno. To sto to deca rade u gradskim prevozima ili u slobodno vreme kad su kod kuce ne znaci da to rade stalno. Sto se tice vezivanja dece u busevima, ne znam kako ce se to kontrolisati - da li ce autobuse zaustavljati saobracajna policija i proveravati, jer bez nacina kontrolisanja nema nista.

(utorak, 20. avg 2019, 08:53) - anonymous [neregistrovani]

@Sigurnosni pojas

Не мораш да будеш детаљиста, у нормалном разговору употребљава се стандардан израз “вежите се” и зна се да се мисли на стављање сигурносних појасева, српски језик воли скраћенице.

(utorak, 20. avg 2019, 05:43) - Drmr [neregistrovani]

Sigurnosni pojas

Niko nikog ne vezuje u putnickom vozilu,bio to automobil,kombi ili autobus,vec se osigurava sigurnosnim pojasem,od kojeg se lako oslobadja u slucaju da zatreba.

(utorak, 20. avg 2019, 04:20) - anonymous [neregistrovani]

Ej

Ova vest ce biti zaboravljena za 5 dana jer od toga nema nista.

(utorak, 20. avg 2019, 00:18) - anonymous [neregistrovani]

Tablete, mobilni i sl

Danas je daleko lakse kontrolisati decu u autobusu nego pre 30 godina, sva deca cim sednu u autobus nabiju slusalice u usi i slusaju muziku sa svojih mobilnih telefona ili se igraju sa Ipad i sl.
Danasnja deca vise ne govore izmedju sebe nego salju poruke pa makar sedeli jedno pored drugog, cak i u kaficu sede, cute, igraju se sa mobilnim i odu kuci a da se nisu ni ispricali.
Ona nece ni da primere da su se vezala pojasom pa nece ni da im smeta:)

(ponedeljak, 19. avg 2019, 23:33) - anonymous [neregistrovani]

@Ekskurzija

Замисли ту твоју у журку у аутобусу на аутопуту при брзини од 100км на сат и наглог кочења или не дај боже несреће, јел си замислио?

Сада замисли возача и његову одговорност коју има према путницима а они праве журку при брзини од 100км на сат, замисли шта му пролази кроз главу јер је професионалац и зна могуће последице.
Мој Милоше, у твоје (и моје) време се радило свашта (и пушило у аутобусу) али ово су друга времена па се према временима треба прилагођавати и понашати, као што раде свуда у свету.

(ponedeljak, 19. avg 2019, 23:20) - anonymous [neregistrovani]

@Pojas

Наставниче, јел ти дозвољаваш твоме детету да се не веже када возиш?
Ако је одговор “не дозвољавам” зашто би дозволио мом детету да се не веже ако бих ти га поверио да га водиш на екскурзију?!

(ponedeljak, 19. avg 2019, 23:14) - Milos [neregistrovani]

Ekskurzija

Ima da izgledaju kao teletabisi u autobusu. U moje vreme je jedan od najlepsih dozivljaja bio upravo u autobusu, takoreci zurka bude dok se putuje. Jadna li su danasnja deca i to kako oni prozivljavaju svoje detinjstvo.

(ponedeljak, 19. avg 2019, 23:13) - anonymous [neregistrovani]

@Pojas

Па наставниче који је Твој посао и зашта си плаћен? Јел би Ти да неко други ради твој посао?
Родитењи шаљу децу на ексурзије са наставницима, и очекују да им деца оду безбедно и врате се безбедно а школа и наставници имају одговорност, у супротном немојте организовати ексурзије.
Ако не можеш да контролишеш децу и немаш ауторитет промени занимање. Ти наставниче седиш у аутобусу са децом, то је као да су у твом разреду на часу, да ли смеју да се пењу на столице, окрећу се наопако и причају са онима иза за време часа.