"Moravski koridor", put koji će povezati Srbiju iznutra

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture putem javnog poziva, traži strateškog partnera za izgradnju "Moravskog koridora". Budući auto-put dužine 112 kilometara je prvi koji će povezati Srbiju iznutra, odnosno dva koridora, 10 i 11.

Projekti vezani za trasu Moravskog koridora koji će spojiti Ćićevac, Stalać, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak dostupni su građanima u svih sedam lokalnih uprava.

Primedbe i sugestije u pisanoj formi razmatraće se 26. avgusta na javnoj sednici komisije u Čačku. Do tada se ubrzano radi na eksproprijaciji zemljišta.

Najažurniji su se pokazali Kruševljani, koji su od proleća uradili najveći deo posla. Podeljeno je skoro 2.000 rešenja, većinom vlasnicima poljoprivrednih parcela.

"Ono što je najbitnije je da su građani zadovoljni cenom koju je procenila Poreska uprava, od 200 dinara po metru kvadratnom, ali svi oni koji na svom eksproprisanom zemljištu imaju neku kulturu ili objekat, procenitelji će izaći i proceniti to što je na zemljištu, pa će ta cena biti uvećana za vrednost toga što je na eksproprisanom zemljištu", napominje gradonačelnica Kruševca Jasmina Palurović. 

Postojeća severna zaobilaznica oko Kruševca, mesto je odakle će radovi početi. Leva traka auto-puta iz pravca Pojata gradiće se u potpunosti, dok će se za desnu koristiti postojeća infrastruktura.

Jedna od dve petlje na teritoriji grada, "Kruševac zapad", u blizini je industrijske zone, kod Zapadne Morave.

Predah za umorne putnike

Za umorne putnike dobra je vest, da će već po prolasku naplatne rampe moći da predahnu u hotelu. Gostiju već ima i to stranih.

"Novi auto-put ovim pravcem bi bio izuzetno koristan za sve, pa i nas. Drugi put obilazimo Srbiju. Tako bi proveli manje vremena na putu i lakše došli do željenih destinacija u unutrašnjosti. Ostalo bi nam više vremena za zadovoljstvo", poručuje vođa jednog francuskog karavana Iv Šomar.

"Verujem da će izlaz Zapad koji će prolaziti ovde biti jedan od najfrekventnijih i najposećenijih iz razloga industrijske zone i iz razloga čitavog grada, turističke destinacije Kopaonik koja takođe mora proći tu", kaže vlasnik hotela Nikola Kotur.

Trasom od Pojata do Preljine dnevno prolazi preko 8.000 vozila. Žitelji Stopanje kažu da su velike gužve, posebno kada su vašari ili pijačni dani.

Regulisanje korita Zapadne Morave

Uporedo sa izgradnjom auto-puta, regulisaće se i korito Zapadne Morave.

Da bi se koridor i okolna naselja zaštititili od plavljenja, rekonstruisaće se postojeći i graditi novi nasipi, dok će na području opština Vrnjačka Banja i Kraljevo korito ove reke na nekoliko lokacija biti izmešteno. Značajna novina je i internet.

"Digitalni Koridor" podrazumeva postavljanje optičkog kabla koji će obezbediti internet konekciju duž cele trase. Bazne stanice biće postavljene na benzinskim pumpama i odmorištima.

Ova novina omogućiće ne samo bezbedniji, već i brži saobraćaj, s obzirom na to da će putnici biti obaveštavani o eventualnim zastojima i aktuelnim događajima na auto-putu Pojate-Preljina.

Na trasi budućeg auto-puta biće izgrađeno 139 objekata. Poseban izazov za izvođače biće 84 mosta, 26 nadvožnjaka, tri podvožnjaka i 10 petlji.

Procenjena vrednost Moravskog koridora je 800 miliona evra.

broj komentara 6 pošalji komentar
(utorak, 20. avg 2019, 14:31) - anonymous [neregistrovani]

Putevi

Procice auto put kroz Pester za Biljare...

(ponedeljak, 19. avg 2019, 16:58) - anonymous [neregistrovani]

A mi ostali?

Samo Raška, Novi Pazar, Sjenica, Tutin... Ostaše večito "slepo crevo"

(nedelja, 18. avg 2019, 22:43) - anonymous [neregistrovani]

Dušu

Izgubila je morava odavno dušu.
Samo kad vidis koliko kamiona dnevno prolaze natovareni peskom i šoderom iz morave.to vise nije normalno.stetu prave neprocenjivu.ali inspekcija za tako nesto kao da ne postoji.
Odavno je prijatelju moj promenjen duh one morave,nazalost.
Mozda ce je premestanjem spasiti od ovih novopecenih kapitalista.

(nedelja, 18. avg 2019, 22:03) - anonymous [neregistrovani]

nije morava ibar

Dajte ljudi, pa nemojte da urnišete Zapadnu Moravu. Napravite makar kakav meandr, nemojte da joj uzimate dušu. Razumem da je potrebno korigovati njen tok, ali dajte malo duha, kreativnosti i humanosti.

(nedelja, 18. avg 2019, 21:19) - anonymous [neregistrovani]

Kragujevac

I ja se već odavno pitam šta rade preskacuci Kragujevac. Baš mi nije jasno. Treba uraditi kraljevo, kragujevac, topola, aranđelovac, mladenovac za beograd. Takođe nešto više od 100km .

(nedelja, 18. avg 2019, 19:42) - Kosta [neregistrovani]

A Šumadija?

Kragujevac koji je centar Srbije zaobilaze kao kugu. Neverovatno!