Građani nemaju informacije o tome kako da traže informacije

Od novog poverenika za informacije od javnog značaja javnost očekuje pravovremene odgovore, do kojih se inače teško dolazi. Očekuje i da bude objektivan i nepristrasan, što i obećava. Poverenik za informacije od javnog značaja Milan Marinović, kaže za RTS da treba povećati broj ljudi koji rade u službi, ali i da bi trebalo bolje objasniti ljudima kako da traže informacije od javnog značaja.

Milan Marinović je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a rekao da je mnogo posla pred novim poverenikom.  

"Nećemo biti u potpunosti spremni, neće biti stvoreni uslovi za početak primene novog Zakona. Ja ću učiniti sve da se početak primene tog zakona odloži, jer je bolje odložiti primenu novog zakona, pa onda početi spreman", naveo je Marinović.

Ima tu puno stvari koje su date u nadležnost službi poverenika koje ona u ovom kapacitetu ne može da ispuni.

"Treba povećati broj izvršilaca, broj zaposlenih. Neki od tih poslova su potpuno novi, niko se u Srbiji njima nije bavio. Služba poverenika treba da odredi kriterijume za akreditacije i serftifikacije. Po mom saznanju to nijedna država u Evropi nije uradila", istakao je Marinović.

Prema njegovim rečima ne čini veliku razliku da se počne sa primenom zakona za šest meseci.

"Ako ga dočekate spremnije, daće bolje reztultate", naveo je Marinović.

Teško je naći stručne ljude 

Bilo je šest meseci pauze između izbora dva poverenika.

"Nema zaostalih predmeta. Služba je radila normalno, mada nije bilo normalna situacija da služba bude bez čoveka na njenom čelu. Bilo je bolje da je poverenik izabran ranije. Dobro je da nema zaostataka. Sve ide svojim tokom", kazao je Marinović.

Dva zakona se, kaže, odnose na rad poverenika - Zakon o zaštiti podataka o ličnosti i Zakon o slobodnom pristupu informacija od javnog značaja koji u jednom svom delu određuje organizaciju i način rada Poverenika.

"U službi ne treba nešto previše menjati, osim broja ljudi. Teško je naći ljude koji su stručni za tu oblast. Treba dovesti ljude i obučiti ih. Zakon o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja treba menjati, ne zato što je star, već što ima neke kontradiktornosti", dodao je Marinović.

Jednostavno objasniti kako doći do informacije 

Na primer, dodaje, gađanima nije jasno koje informacije mogu da traže, kome da se obrate, kao i koji je put i redosled poteza ako ne dobiju informacije ili koje su nadležnosti.

Uprkos dugogodišnjem postojanju službe i zakona građani, kako smatra, nisu dovoljno edukovani. Nemaju informacije o tome kako da traže informacije.

"Građanima treba objasniti na jedan jasan, jednostavnim rečnikom iskazan način - ovo možete ovo ne. Razni ljudi traže informacije, nisu svi obrazovani, a svi imaju isto pravo", naveo je Marinović.

Marinović kaže da njega jeste predložila poslanička grupa Srpske napredne stranke, ali su i drugi kandidate predlagale poslaničke grupe. To je procedura koja je propisana zakonom.

"Kritičari toga mogu da predlože neki drugi način. Sudije prvi put na sudijsku funkciju bira skupština. Predsednike sudova bira skupština. Procedura je takva kakva jeste, ali ona ne treba da ima veze sa obavljanjem funkcije. Funkcija zavisi od čoveka. Svakako se neću baviti politikom sa ove pozicije", istakao je Marinović.

broj komentara 2 pošalji komentar
(četvrtak, 01. avg 2019, 13:09) - anonymous [neregistrovani]

Ovako

Zivim u Nemackoj i uopste nije tesko naci informacije za korisnika ( ukuca u google sta trazi i gotovo) , na vama je da spojite ponudu informacija sa pretrazivacima interneta a ostalo je lako....

Pitanje je samo kuda usmeriti pitanja, podelom na vrstu pitanja. Da li se radi o necem na komunalnom nivou, republickom ili drzavnom.....

Na kraju krajeva omoguciti uslov da se onda dobije odgovor ili putem email ili operateru na telefonu.

Najcesce postavljena pitanja se s vase strane unapred odgovore u nekoj tabeli da bi smanjili pozive na minimum specificnih pitanja.

Tako je u sredjenoj drzavi, a kako ce biti u Srbiji......e to ne znam .....

Pozdrav iz Nemacke

(četvrtak, 01. avg 2019, 12:38) - anonymous [neregistrovani]

Грађани немају информације о томе како да траже информације

Odavno nisam cuo nesto istinitije.