Predratna kanalizacija napravila kolaps u Beogradu

Kolone automobila, sirene i buka od ranih jutarnjih sati u Ulici Starine Novaka, Svetogorskoj i okolnim beogradskim ulicama – sve to zbog cevi koje nisu bile ucrtane u Katastar podzemnih instalacija. Glavni urbanista Beograda Marko Stojčić kaže za RTS da je problem što su cevi stare, niko ih nije ucrtavao, pa je izvođač morao da promeni način rada.

Velike gužve u saobraćaju zbog radova u ulicama Kraljice Marije i 27. marta, od jutros su još veće, jer je Ulica Starine Novaka postala jednosmerana prema Bulevaru kralja Aleksandra. Iako su izmene obeležene novim saobraćajnim znacima, to nije sprečilo neke vozače da na silu pokušaju da prođu.

Jutros se u blizini raskrsnice ulica Starine Novaka i 27. marta dogodila i manja saobraćajna nezgoda.

Do izmena u saobraćaju je došlo zato što je izvođač naišao na kanalizacione cevi koje nisu bile ucrtane u Katastar podzemnih instalacija i morao je da promeni način rada. Izmene će biti na snazi koliko i rekonstrukcija raskrsnice.

Predstavnici izvođača kažu da će narednih dana pokušati da nadoknade vreme izgubljeno zbog dodatnih radova.

Ni pešacima nije lako, naročito starijima ili majkama sa bebama u kolicima, jer je jedan deo trotoara raskopan, a ulica može da se pređe tek na raskrsnici sa Ulicom Ilije Garašanina.

Od 26. jula, zbog radova na delu od Takovske do Despota Stefana, na toj raskrsnici će za saobraćaj biti otvorena samo po jedna traka u oba smera.

"Iduće godine rekonstrukcija Trga Nikole Pašića"

Svi veliki projekti izgradnje i rekonstrukcije u Beogradu privode se kraju, kao što je to slučaj sa Trgom republike, rekao je glavni urbanista Marko Stojčić gostujući u Beogradskoj hronici

"Prvog septembra će se završiti i rekonstrukcija Starine Novaka, pošto se menjaju tramvajske šine i kanalizacione cevi, što je bilo neophodno da se uradi. Svaka raskrsnica do Kalemegdana biće rekonstruisana preko leta, a ostale do Nove godine", kaže Stojčić.

Navodi da kanalizacione cevi nisu bile u Katastru podzemnih instalacija, pa je izvođeč morao da promeni način rada.

"Problem u Karađorđevoj i 27. marta je bio što su te cevi stare, između Prvog i Drugog svetskog rata. Tu kanalizaciju niko nije ucrtavao, pa smo u hodu morali da budu izmenjeni projekti ali rokovi se ne pomeraju, isto će biti završeni 1. septembra", kaže glavni urbanista.

Napominje i da će saobraćaj na Trgu republike biti normalno uspostavljen, kao što je to bilo i do sada.

Trolejbusi će u Vasinoj ulici biti do eventualne izgradnje podzemne garaže, koja zavisi od arheoloških iskopavanja u tom delu grada.

Govoreći o ispunjenju rokova, naglasio je da za Trg republike, Topličin venac i Karađorđevu ulicu, rok ostaje 1. septembar.

Objasnio je da, ukoliko se pronađu ostaci Singidunuma, garaža se neće graditi u Vasinoj ulici, već će se povećati kapacitet podzemne garaže ispod sadašnjeg "Staklenca" na Trgu Republike.

Stojčić je naveo da će, na način kako se rekonstruiše Trg republike, biti rekonstruisan i Trg Nikole Pašića, koji bi trebalo da bude slobodna površina i podjednako arhitektonski lep.

Planirano je da radovi počnu i budu završeni u toku sledeće godine, za kada je planirano da se rekonstruišu i trotoari od Narodne skupštine, zajedno sa Bezistanom, koji će biti staza za pešake, rekao je Stojčić.

"Radovi na autobuskoj stanici su u toku. Privatna firma 'Bas' to izvodi i mi utičemo da ubrzaju radove. Krenuli su radovi i kažu da će biti u roku", navodi Marko Stojčić.

broj komentara 16 pošalji komentar
(četvrtak, 25. jul 2019, 15:54) - anonymous [neregistrovani]

@Идуће године реконструкција Трга Николе Пашића

А шта фали Тргу Николе Пашића? Радите мало тамо где стварно треба, а не тамо где се највише види.

(četvrtak, 25. jul 2019, 09:42) - anonymous [neregistrovani]

цитат

"Код нас се у Београду, од педесет година наовамо непрестано нешто мери, копа, раскопава, насипа, спушта калдрма па опет диже и... једнако се ради, а тај рад, тамо у Општини, зове се званичним језиком час регулација, час нивелација, а час канализација. И, као што видите, за свих ових педесет година копања и нити смо регулисани, нити нивелисани, нити каналисани."

Бранислав Нушић (1864-1938)

(četvrtak, 25. jul 2019, 09:27) - Vidjeniji gradjanin sela [neregistrovani]

Garaza

Povecati kapacitet garaze ispod Staklenca??????????
Gde je ta garaža?

(četvrtak, 25. jul 2019, 09:13) - anonymous [neregistrovani]

@BB

Дођи ти да возиш бицикл у Београду, јел си ти икада видео или живео у Београду, конфигурација терена и безбедносни услови за регуларну вожњу “точка”?!

(četvrtak, 25. jul 2019, 08:57) - anonymous [neregistrovani]

Beogradu je potrebna generalka.

Bas je odlicno da se svuda radi, gradi itd. Medjutim imam primedbu na organizaciju. Zasto se sve radi tokom radnog vremena kada su najvece guzve. Da li je ne moguce bar za ove radove a se radi tokom noci sa znatno smanjenim saobracajem. Isto vazi I za putare. Ako se radi tokom vrucih dana imamo probem pregrejanih masina, stalnih prekida/obustave rada jer je radnicima vruce itd. Tokom vremena mogul smo cuti I procitati da su japanci tokom noci sa malim brojem ljudi a masinama napravili citave puteve nakon razornog cunamija! Zasto neke stvari radimo skupo, tesko, neodgovorno?

(četvrtak, 25. jul 2019, 07:52) - anonymous [neregistrovani]

nije beograd kopenhagen

Beograd je mnogo više brdovit u odnosu na Kopenhagen da bi se poredili oko korišćenja bicikli kao prevoza.

(četvrtak, 25. jul 2019, 00:52) - anonymous [neregistrovani]

B.B.

Bicikl beograđani. Ako može Kopenhagen, može i BG.

(sreda, 24. jul 2019, 22:02) - anonymous [neregistrovani]

Краљевина Југославија..

..је имала планове свих инфраструктурних радова у Београду!
Очигледно да је неко био лењ да их потражи пре почетка радова.

(sreda, 24. jul 2019, 21:35) - anonymous [neregistrovani]

Knez Danilova

I kako se sada stiže do Knez Danilove, Vladetine, Ivankovačke ? Nije predviđena alternativa, potpuno iracionalno, zatvoriti par saobraćajnih žila kucavica u isto vreme ?

(sreda, 24. jul 2019, 21:34) - anonymous [neregistrovani]

kopanje

Da li su kopali sve istovremeno ili....?