Beogradski metro – koliko je koraka do prvog koraka

I pre posete francuskog predsednika i predstavnika kompanije "Alstom" Beogradu, o metrou se poslednjih meseci dosta govori. Kad počinje gradnja, koje su trase, koliko novca treba da pripremimo i ko će metro graditi?

Vršilac dužnosti direktora JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar rekao je sporazum o razumevanju sa Francuskom potpisan još 2011. godine i da postoji međunarodni ugovor sa kineskom stranom.

"Francuski "Alstom" je zainteresovan za isporuku voznih sredstava i sisteme - kontaktne mreže, mašinski elektrosistemi u okviru metra. To piše u dokumentu, ali nije definisan građevinski deo", rekao je Kantar za RTS. 

Taj građevinski deo trebalo bi da finasira Kina na osnovu ugovora o saradnji između dve zemlje. 

Vrednost projekta je, kako je rekao ministar Siniša Mali, četiti milijarde evra. 

"To je procenjena cena iz generalnohg projekta koji je radila francuska kompanija 'Ežis' i mi tek treba da radimo objedinjenu cenu projekta koji će da definiše tačne vrednosti", rekao je Kantar.

Ono što sledi, jeste da se uradi dobar geološki elaborat koji eventualno može da nam pokaže da li imamo veće probleme nego što očekujemo, naveo je Kantar.

"Pošto je Beograd već dosta izbušen tokom prethodnih decnija imamo sada već dosta dobre podloge", ukazao je Kantar.

Plan je da izgradnja prve dve trase beogradskog metroa počne krajem sledeće godine i to i na Makiškom polju. 

"Sada je u postupku izgradnja hidrotehničkog rešenja Makiškog polja, jer tamo imamo Železničku reku i Žarkovački potok, sliv površinskih voda sa Železnika i Žarkova. Treba da se uradi plan generalne regulacije šinskih sistema", objasnio je Kantar.  

Prema njegovim rečima, sledeće nedelje će biti raspisan konkurs za izradu geološkog elaborata za prvih 17 kilometara i to će, kako kaže,  biti najobomniji elaborat koji rađen u poslednjih nekoliko decenija.

Takođe, radi se elaborat zaštite životne sredine...

Utvrđena konačna trasa prve dve linije  

Kantar kaže da očekuje pomoć u iskustvima i znanjima akademske zajednice jer je nedavno potpisan sporazumi o saradnji sa dekanima nekoliko beogradskih fakulteta. 

Konačna trasa prve dve linije metroa je utvrđena - one će ići od Železnika do Mirijeva i od Mirijeva do Zemuna, ali planirana je i treća. 

"U planu generalne regulacije šinskih sistema biće definisana i trasa treće linije. Ono što nije pokriveno sa četiri linije BG-voza i dve linije metroa to je Banjica, Voždovac, Autokomanda, Prokop i to treba povezati trećom i naravno blokovi na Novom Beogradu, tako da je to cilj da se pokrije u jednom trenutku", rekao je Kantar.

Prva linija metroa imaće četiri zajedničke stanice sa BG- vozom, druga dve i one bi po procenama trebalo da preuzmu 45 odsto javnog prevoza, rekao je Kantar.

Generalnim projektom je za gradnju prve faze definisano četiri i po godine, i ako se sa gradnjom počne 2020. godine, onda bi 2025. bilo moguće voziti se metroom. 

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво