Beogradski metro – koliko je koraka do prvog koraka

I pre posete francuskog predsednika i predstavnika kompanije "Alstom" Beogradu, o metrou se poslednjih meseci dosta govori. Kad počinje gradnja, koje su trase, koliko novca treba da pripremimo i ko će metro graditi?

Vršilac dužnosti direktora JKP "Beogradski metro i voz" Stanko Kantar rekao je sporazum o razumevanju sa Francuskom potpisan još 2011. godine i da postoji međunarodni ugovor sa kineskom stranom.

"Francuski "Alstom" je zainteresovan za isporuku voznih sredstava i sisteme - kontaktne mreže, mašinski elektrosistemi u okviru metra. To piše u dokumentu, ali nije definisan građevinski deo", rekao je Kantar za RTS. 

Taj građevinski deo trebalo bi da finasira Kina na osnovu ugovora o saradnji između dve zemlje. 

Vrednost projekta je, kako je rekao ministar Siniša Mali, četiti milijarde evra. 

"To je procenjena cena iz generalnohg projekta koji je radila francuska kompanija 'Ežis' i mi tek treba da radimo objedinjenu cenu projekta koji će da definiše tačne vrednosti", rekao je Kantar.

Ono što sledi, jeste da se uradi dobar geološki elaborat koji eventualno može da nam pokaže da li imamo veće probleme nego što očekujemo, naveo je Kantar.

"Pošto je Beograd već dosta izbušen tokom prethodnih decnija imamo sada već dosta dobre podloge", ukazao je Kantar.

Plan je da izgradnja prve dve trase beogradskog metroa počne krajem sledeće godine i to i na Makiškom polju. 

"Sada je u postupku izgradnja hidrotehničkog rešenja Makiškog polja, jer tamo imamo Železničku reku i Žarkovački potok, sliv površinskih voda sa Železnika i Žarkova. Treba da se uradi plan generalne regulacije šinskih sistema", objasnio je Kantar.  

Prema njegovim rečima, sledeće nedelje će biti raspisan konkurs za izradu geološkog elaborata za prvih 17 kilometara i to će, kako kaže,  biti najobomniji elaborat koji rađen u poslednjih nekoliko decenija.

Takođe, radi se elaborat zaštite životne sredine...

Utvrđena konačna trasa prve dve linije  

Kantar kaže da očekuje pomoć u iskustvima i znanjima akademske zajednice jer je nedavno potpisan sporazumi o saradnji sa dekanima nekoliko beogradskih fakulteta. 

Konačna trasa prve dve linije metroa je utvrđena - one će ići od Železnika do Mirijeva i od Mirijeva do Zemuna, ali planirana je i treća. 

"U planu generalne regulacije šinskih sistema biće definisana i trasa treće linije. Ono što nije pokriveno sa četiri linije BG-voza i dve linije metroa to je Banjica, Voždovac, Autokomanda, Prokop i to treba povezati trećom i naravno blokovi na Novom Beogradu, tako da je to cilj da se pokrije u jednom trenutku", rekao je Kantar.

Prva linija metroa imaće četiri zajedničke stanice sa BG- vozom, druga dve i one bi po procenama trebalo da preuzmu 45 odsto javnog prevoza, rekao je Kantar.

Generalnim projektom je za gradnju prve faze definisano četiri i po godine, i ako se sa gradnjom počne 2020. godine, onda bi 2025. bilo moguće voziti se metroom. 

broj komentara 2 pošalji komentar
(nedelja, 04. avg 2019, 14:32) - anonymous [neregistrovani]

Nerce biti..

Pa i na tome se radi ako nisi primetio. Uradjena je infrastruktura sirom Srbije i otvaraju se fabrike. Samo zlonamerni govore da se nista ne radi. I valjda Beogradu treba metro. Ljudi tu rade i privredjuju. Nismo mi krivi sto se trecina stanovnistva nagurala u BG i zagusila ga. Zbog takvih izjava kao tvojih Beograd se raspada decenijama i ljudi ne mogu da dodju normalno do posla. E pa dosao je red posle vise decenija i na nas glavni grad.

(nedelja, 21. jul 2019, 22:42) - anonymous [neregistrovani]

Шта је прече ?

Да ли је за Србију најважније да Београд добиј Метро ? Ја мислим да није. Ставите те милијарде за развој села и повратак младих на село, поспешите рађање деце и повратак Срба из иностранства. Београд може да живи и без метроа, али Србије неће бити без Срба.