Saobraćajni znaci koji zbunjuju – na ulici nije kao u knjigama

Na gradskom području čak 162.000 saobraćajnih znakova, a stručnjaci kažu da je čak nekoliko desetina hiljada nepravilno postavljeno.

Na veoma prometnoj raskrsnici Nebojšine ulice i Južnog bulevara, a tu je i Ustanička, svih osam znakova iznad četiri semafora ne važe. Na stubu semafora dozvoljeno je postavljanje samo jednog, a kada nije tako, ne važi nijedan, a regulišu saobraćaj kada semafor ne radi.

"Prave probleme ljudima koji recimo na obavezno levo skrenu desno, a ne možete da ih kaznite, a onaj koji dolazi iz suprotnog smera ne očekuje da ovaj skrene desno nego levo, pa se sudare i nije kriv nijedan", navodi saobraćajni stručnjak Milan Vujanić.

Ni čuveni trougao na izlazu iz Južnog bulevara ne važi, jer nije postavljen pravilno, donjom ivicom na semaforu, kako i nalaže Pravilnik o signalizaciji. U teoriji i pravno ili na sudu ne važe, ali regulišu saobraćaj, koliko zbunjuju vozače. Šta uraditi u saobraćajnoj gužvi.

"Svako može da bira kako će da se ponaša, ali ne sme da se ponaša suprotno propisima. Niko zbog nepoznavanja propisa ne može da bude oslobođen odgovornosti", ističe Vujanić.

Kad ne važi trougao, ne vredi ni znak stop, pa vozači bespotrebno, reklo bi se, staju kad izlaze iz Nebojšine ulice. A ko da ne stane na znak stop? Mada i on ne važi iz više razloga. Opet su dva na semaforskom stubu i, još gore, on je ispod semafora, a nije ni uočljiv, jer je izbledeo. Za dobar znak je bitna vidljivost, a ne tehničko rešenje postavljanja.

"To je stavljeno zato što su znakovi najbolje vidljivi na visini 1,2 do 1,4 metra, gde je otprilike visina oka vozača, ali u gradu zbog pešaka se stavljaju na visinu dva do 2,4, odnosno iznad semafora jer vozač obraća pažnju na semafor, pa će lako videti znak koji je do semafora", objašnjava Vujanić. 

Ali ga poštujte. Iako sve greška do greška, tvrdi sagovornik, i to na malom prostoru. Bliže Bulevaru oslobođenja tri znaka na istom i to stubu rasvete, što je nedozvoljeno. A onda uprkos dobroj i skupoj konstrukciji za viseće semafore opet metar-dva ispred semafor na kome su dva znaka, pa ne važe.

"S obzirom na to da ne važe, niti bi vozač imao obavezu da skrene levo nego bi smeo da skrene desno i niti bi vozač koji ide od Auto-komande imao prednost jer mu je ovaj vozač sa desne strane, a ne važi prioritet na putu", objašnjava Vujanić.

Natpisi, nalepnice, žvrljotine, čine znak nevažećim. Postavljaju ih i putari i drugi izvođači radova i zaborave na njih.

Ima i grešaka u projektu. Svež primer je novi kružni tok na Auto-komandi. Prilaz iz svih pravaca sada ne daje nikome prednost osim tramvajima. Ranije je ceo Bulevar od Slavije imao prvenstvo prolaza, pa je to dato i kružnom toku. Da je ostalo tako zbog šina u sredini bilo bi katastrofe, pa je sada situacija promenjena.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво