Beogradski metro – dve linije, više od 40 stanica, tunel ispod Save

Za prve dve linije beogradskog metroa nema više dileme – one će ići od Železnika do Mirijeva i od Mirijeva do Zemuna. Linije će se ukrštati na Savskom trgu. Gradnja će početi u Železniku a iznad zemlje ići će samo dva i po kilometra. V. d. Direktora preduzeća "Beogradski voz i metro" Stanko Kantor rekao je za RTS da je planirano da gradnja počne krajem 2020. godine.

Stanko Kantor je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, naveo da na potezu od Banovog brda do Mostarske petlje ima ubedljivo najveći broj putovanja u gradskom prevozu – skoro 10.000 u vršnom satu. Primera radi, taj broj je na Brankovom mostu i u Bulevaru Despota Stefana oko 5.000.

Takođe, ističe da su najveće primedbe građana na javni prevoz upravo na toj deonici.

Kantor ističe da se na toj liniji gradi "Beograd na vodi" kao pojedinačno najveći generator budućih putovanja u gradu.

Urađena je i Studija brojanja putnika u javnom prevozu u Beogradu, Studija linija prevoza na celoj teritoriji grada i Transportni model grada Beograda. Sve to poslužilo je za ulazne podatke za izradu plana kojim su definisane linije beogradskog metroa i BG voza.

Prva deonica biće dugačka 22 kilometra i imaće 23 stanice a druga će biti dugačka 19 kilometara i imaće 20 stanica.

Kantor navodi da je Makiš najpovoljnija lokacija za izgradnju deopa jer je tu najjeftiniji prostor koji je tehnički opremljen i da će početna stanica metroa biti na mestu gde se zaustavlja šest autobusa koji dolaze iz Obrenovca, Sremčice, Železnika, koji završavaju put na Savskom trgu. 

Ističe da se prvi radovi očekuju krajem 2020. godine ako ne iskrsnu neke nepredviđene situacije i da će do tada biti sprovedene pripremne aktivnosti.

Stanko Kantor je rekao da su studije i analize definisale takve pravce i linije u ovoj fazi i da one još uvek neće prolaziti kroz Prokop, što nije isključeno u sledećim fazama.

Podseća da je Prokop povezan železnicom sa BG vozom a da će linije BG voza biti povezane sa linijama metroa.

Kada je reč o drugoj liniji, od Mirijeva do Zemuna, ona će sa prvom da se ukrša na Savskom trgu.

Predviđena je gradnja tunela ispod Save takozvanom mašinom "krticom". Kantor navodi da to nije nešto što je dramatično nemoguće i da je nekad mnogo veći problem proći ispod nekih građevina nego ispod Save.

Fizički je moguće da gradnja druge linije počne kad i prva ali to zavisi od finansija. Kantor kaže da će na Savskom trgu odmah da se grade obe stanice ali da će za drugu liniju stanica biti urađena u betonu. 

Govoreći o naplati vožnje metroom, Kantor je rekao da će ona biti u sistemu GSP-a i da je to uobičajena stvar u Evropi.

Navodi da se u Beogradu 50 odsto svih putovanja ostvari javnim gradskim prevozom, što je visoko.

"Cilj nam je da zadržimo putnike", naveo je Kantor.

Generalnim projektom je za gradnju prve faze definisano četiri i po godine a Kantor je rekao da, ako se sa gradnjom počne 2020. godine, onda bi 2025. bilo moguće voziti se metroom.

Ukazao je da postoji sporazum o razumevanju sa Francuskom za učestvovanje u gradnji metroa i da postoji međunarodni ugovor sa kineskom stranom.

"Naš cilj je da skupimo na jednom mestu sve najbolje što može da bude", istakao je Kantor.

Kada je reč o finansijama, generalnim projektom je definisano da će obe linije koštati 4,4 milijarde evra a Kantor ističe da bi tu cifru trebalo uzeti sa dosta rezerve. Prva faza prve linije koštaće milijardu i 860 miliona evra.

broj komentara 22 pošalji komentar
(sreda, 12. jun 2019, 21:35) - anonymous [neregistrovani]

Tramvaj pod zemlje

Takav je metro upravo u Budimpesti. Mnogo stanica i udaljena naselja nisu povezani. Ima ga tamo gde i nema potrebe, vec postoji tramvaj.

(sreda, 12. jun 2019, 21:02) - Igor [neregistrovani]

Pojacavaju se vec dobre veze

Nema bolje povezanosti GSPom nego Banovog brda sa centrom a sada ce tome doprineti i metro. A nasuprot tome nema ni jedne linije GSPa od Kanarevog brda do centra/Trga oslobodjenja/Terazija. Pored toga zivim na K. brdu a radim u Zemunu i u proseku mi treba sat ipo da stignem uz 1 ili 2 presedanja jer ni tu nema direktne linije. Idealno metro bi mogao povezati te delove Beograda.

(sreda, 12. jun 2019, 18:42) - anonymous [neregistrovani]

zika

u budimpesti je uradjeno vrh
tako nesto ovde nece uspeti jer se mnogo ugradjuju ti koji su na funkcijama

(sreda, 12. jun 2019, 18:30) - anonymous [neregistrovani]

Metro

Nisam iz Beograda ali očigledno je da je Beogradu metro potreban! Konsultujte najbolje stručnjake i počnite sa izgradnjom što pre ali da bude valjano napravljen.

(sreda, 12. jun 2019, 18:20) - anonymous [neregistrovani]

kilometar

Podrzavam gradnju metroa, ali ako stanice budu na manje od 800 metara, to je cist promasaj - i finansijski i po pitanju brzine stizanja na cilj.
Kakva Palata pravde pa Savski trg, tu nema vise od 200 metara.
Isto i Sajam, pa Mostar.
Na 800 metara i vise treba da bude razmak izmedju stanica.
I ne treba mnogo mudrovati i izmisljati, nego pogledati kako je u Budimpesti i slicnim gradovima.

(sreda, 12. jun 2019, 17:23) - anonymous [neregistrovani]

Skandal

Nije i nikad neće biti centar beograda Savski trg (trg, ha, ha...).
Trg republike, Terazije... to je centar Beograda. Ovaj metro ih zaobilazi kao i Vukov spomenik.

(sreda, 12. jun 2019, 16:38) - anonymous [neregistrovani]

Није да сам гунђало, али између станице ''Општина НБг'' и ''Меркатора'' има 200-300 метара...

...да није мало преблизу? Такође, неко рече да би метро требало да иде до аеродрома - мислим да би то требало да буде апсолутни приоритет!

(sreda, 12. jun 2019, 15:59) - anonymous [neregistrovani]

Ne repu

Tužno! Ljudi se spremaju za izlet na Mars, a mi u 21. veku razglabamo o metrou....Da li iko uopšte veruje u obećanja?

(sreda, 12. jun 2019, 15:32) - Bob Rok [neregistrovani]

I dalje smo ostali zadnja rupa na svirali!

Kao i uvek do sada, potez od centra grada prema Avali i taj deo Beograda je zaobidjen! Lakše nam je stići do Jagodine nego do centra Beograda!

(sreda, 12. jun 2019, 15:18) - anonymous [neregistrovani]

Linija-1

Rekao bih da je prevelika razlika u visini izmedju stanica Savski trg i Trg Republike, a tu nema vise od 400 metara udaljenosti.
Ocigledno ce na Trgu republike morati mnogo duboko da se ide pod zemlju, jer metro ne trpi vece uzbrdice i nizbrdice od 2%.