Upozorenje: Dete ne sme da leži na zadnjem sedištu automobila

S obzirom na to da kreće sezona letnjih godišnjih odmora, posebno vikendom potreban je veći oprez u saobraćaju. Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja poručio je vozačima da ostave telefon u pretincu, da se vežu i ne sedaju u vozilo pod dejstvom alkohola.

Prvi dan vikenda obeležile su dve teške saobraćajne nesreće. Jedna osoba je poginula, a devet ih je povređeno u saobraćajnoj nesreći koja se dogodila oko 16 sati u trećem tunelu u Sićevačkoj klisuri, dok je u nesreći na auto-putu Beograd–Niš kod Jagodine život izgubilo dete staro 14 meseci, a bebini roditelji su povređeni.

Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja ukazuje da svake godine u letnjem periodu pogine 170 ljudi.

"Ovo može svakome da se desi. Nema nervoze, potrebno je obezbediti decu. Ležanje na zadnjem sedištu ne treba da se radi, deca treba da budu vezana u bezbednosnom sedištu.

Okanović je, pozivajući se na informacije sa terena, rekao da je u vozilu u kom je stradalo 14-mesečno dete postojalo sigurnosno sedište, ali da nije bilo dobro pričvršćeno.

"Sigurnosno sedište se ne koristi zbog kazne, već da bi dete u slučaju nesreće preživelo", rekao je Okanović.

Inače, beleži se trend smanjenja saobraćajnih nesreća, čemu su doprineli i novi putevi. Ponašanje čoveka i njegova svest ostaju najveći problem.

"Ako napravite rizičan potez, to je kao da ste ušli u kladionicu i na tiket položili svoj život", rekao je Okanović i poručio vozačima da ostave telefon u pretincu, da se vežu i ne sedaju u vozilo pod dejstvom alkohola.

Govoreći o kritičnim tačkama, Okanović je rekao da su to najviše deonice Ibarske magistrale i pravca ka Crnoj Gori.

"Ibarska je velika crna tačka, na kojoj je velika frekvencija saobraćaja. U pitanju je infrastruktura koja to opterećenje ne može da podnese", objasnio je Okanović.

broj komentara 4 pošalji komentar
(nedelja, 09. jun 2019, 13:52) - anonymous [neregistrovani]

Učesnici u saobraćaju

Učesnik u saobračaju nije samo vozač. U saobraćaju učestvuju i putari i saobraćajna policija. Bojim se da se zakon primenjuje samo na vozača. Kazne su sve strožije, a nisam siguran da se broj nesreća proporcionalno smanjuje.

(nedelja, 09. jun 2019, 13:48) - anonymous [neregistrovani]

Primena zakona važnija je od samog zakona

""Sigurnosno sedište se ne koristi zbog kazne, već da bi dete u slučaju nesreće preživelo", rekao je Okanović.". Apsolutno je tačna ova tvrdnja, ali odakle uopšte tolika rasprostranjenost mišljenja da je sve ono što se Zakonom o bezb. saobraćaja nalaže uglavnom sprovodi radi kazne? Bojim se da je odgovor u tome što se to upravo zato i sprovodi! Neću da navodim brojne primere jer svi vrlo dobro znamo kako, gde, kome i zašto saob.policija naplaćuje kazne. Kazne su sve veće i strožije, a rezultata nema-ljudi jednako ginu po drumovima.

(nedelja, 09. jun 2019, 13:01) - anonymous [neregistrovani]

Bezbednost

A sta cemo sa autobusima? Sva pravila vaze za automobile. Jel video mozda neko sigurnosno sediste u autobusu.

(nedelja, 09. jun 2019, 09:50) - anonymous [neregistrovani]

sve je bezbednost

Ovde vidim da se savetuju samo vozaci i kaznjavaju. Kod vise od polovine semafora su sociva toliko zaprljana da se sa udaljenosti od 7-15 metara ne vidi sta sija. Gospodin Damir sigurno zna sa koje udaljenosti semafor mora biti uocljiv. Koliko vidim u svim njegovim pricama o bezbednosti te stavke nema. Ovakvi saveti normalnima nisu potrebni a nenormalni ih gotovo nikada nece poslusati.