Za parkiranje na šinama kazna 25.000 dinara

Vozače u Beogradu od ponedeljka očekuju veće kazne za kretanje, zaustavljanje i parkiranje na pešačkim prelazima, biciklističkim stazama, šinama i zelenim površinama. Da li je to način da se nesavesni vozači disciplinuju, a problem parkiranja reši?

Pronaći u glavnom gradu slobodno parking mesto često je prava umetnost pa mnogi, ako im to ne pođe za rukom, stanu gde stignu. To im najviše zameraju pešaci i ističu gde im parkiranje najviše smeta.

Takvi vozački maniri i do sada su bili kažnjivi. Sada znatno strože. Za zaustavljanje vozila na šinama ili pešačkim prelazima kazna - 25.000 dinara, koja će važiti i za žutu traku. Za javne zelene površine potrebno je odvojiti različite sume novca.

Pomoćnik načelnika beogradske Komunalne policije Ranko Šekularac objasnio je da se to zelene javne površine koje se nalaze u zoni pešačkih objekata, javnih objekata, reka, priobalja, jezera, kao i u zoni drvoreda, odnosno u zoni stambenih i poslovnih objekata. 

"Zelena površina u zoni trga i pjacete je definitivno zelena površina koja će biti sankcionisna iznosom od 25.000 dinara, dok će zelena površina u nekom interblokovskom prostoru ili prostoru stambenih zgrada biti sankcionisana iznosom od 5.000 dinara", rekao je Šekularac.  

Kazna za ovako parkirano vozilo za fizička lica sada je 25.000 dinara, a da je u pitanju automobil pravnog lica ta kazna bila bi 50.000 dinara. Ako bi automobil odneo pauk, troškova bi bili i veći.

Od visine kazne bitnija je izvesnost da će ona zaista biti plaćena, smatra profesor Saobraćajnog fakulteta. Upućeni tvrde da je važno i da se komunalni policajci drže svog rejona i dodaju da je automobil na kolovozu isključivo u nadležnosti Saobraćajne ali ne i Komunalne policije.

"Ako vi imate malu izvesnost da će kazna biti plaćena ma koliko ona visoka bila, teško da će veliki broj korisnika odustati od tadašnjeg načina ponašanja. Veliki broj vozila koja su nepropisno parkirana su posledica tog povećanja broja vozila, odnosno, verovatno je to i posledica povećanja broja stanovnika u Beogradu za šta Beograd pretpostavljam sa ovom infrastrukturom koju ima nije bio baš potpuno spreman", kaže Vladimir Čuljković, profesor Saobraćajnog fakulteta.

Parkiranjem se mora upravljati, smatraju stručnjaci i ističu da je potrebno problem zaustaviti na nivou na kojem je sada, a onda pristupiti njegovom rešavanju.

broj komentara 11 pošalji komentar
(sreda, 29. maj 2019, 10:47) - Микс [neregistrovani]

Да ли важи за све

До сада се таксистима, комби, пикап и осталим доставним возилима толерисало паркирање у сред раскрснице, на пешачком прелазу, бициклистичкој стази .... Разумем да људи морају да раде, али својим радом не смеју да угрожавају остале учеснике у саобраћају. Уверио се много пута да су им и комуналци и полицајци гледали кроз прсте. Да ли ће се и кад ће се то променити???

(nedelja, 26. maj 2019, 16:06) - Milos [neregistrovani]

Zgrade nicu parkinga nigde

Ovo je super,ali sta neko ce da ide oko zgrade pa ako sam stao na travu da me zgazi.Kad sam ja kupio stan moja zgrada je bila jedina u ulici.4 god kasnije napravljene su jos 5 zgrada.Niko od investifora nije obezbedio prostor za parking samo su nazidali zgrade.Ako vec zidaju zgrade i prave stanove logicno bi bilo da za svaki stan ima bar jedno parking mesto

(nedelja, 26. maj 2019, 10:51) - anonymous [neregistrovani]

pitanje

A nepropisno parkiranje na stajalistima GSP autobusa, kolika je kazna za to?

(nedelja, 26. maj 2019, 09:54) - anonymous [neregistrovani]

drugi gradovi?

a u drugim gradovima?

(nedelja, 26. maj 2019, 09:44) - anonymous [neregistrovani]

Чудо у Шаргану

Молим г. Шекуларца да нам нешто појасни, пошто видим да је полиглота. Ајд, знамо шта је "трг", а шта је то "пјацета"? Или смо толико "порасли" па смо и свој матерњи језик, српски, заборавили? Дакле, шта је то "пјацета"? Да се не би много мучили, и чекали са одговором Годоа, ево објашњења за ову италијанску реч - то је: "трг, пијаца, плац, тржница, слободан простор између улица". Тако да возачи пазите се где не смете да се паркирате - на тргу, пијаци, плацу, тржници, слободном простору између улица...

(nedelja, 26. maj 2019, 09:27) - anonymous [neregistrovani]

Lepo

Sve je to lepo ali mora da se sprovodi, aktivno, ne da se ceka da gradjani prijavljuju.

(nedelja, 26. maj 2019, 09:12) - anonymous [neregistrovani]

:) :)

Tako su uveli "ogromne"kazne za ne stajanje pred pesackim prelazom,pa merenje brzine voznje na auto-putu.....kod Srba to vazi 5.minuta i nema vise.Policajaca nikada nema kada treba,a samo volsebno se nekada pojave u pravom trenutku.Mrka kapa.

(nedelja, 26. maj 2019, 09:02) - anonymous [neregistrovani]

Plate i kazne

Nesto mi govori da veliki crni dzipovi i crni luksuzni automobili i dalje nece biti kaznjavani. Ne zbog toga sto su crne boje...25 000 din je mnogima cela plata. Kako mislite da ce ti ljudi da plate takvu kaznu ? To je najbolji nacin da se narod jos brze iseli sa ovog prstora jer postaje nemoguce ziveti. Bas ga vlada pretera !

(nedelja, 26. maj 2019, 08:55) - Aлександар [neregistrovani]

Размислити

Најбоље да казне буду милион еура и више. Државни службеници и саобраћајни мислиоци великих капацитета знања поручују да се тако не може, а шта се може и где се може паркирати то није битно и то не знају. Отимање је примарно.

(nedelja, 26. maj 2019, 08:39) - anonymous [neregistrovani]

Nema smisla

Ove drasticne kazne nemaju smisla....

Napravite parking kuce po BG 5-6 spratnice sa pristupacnim cenama i problem resen....oni koji jos uvek stanu gde jesu onda kaznite

Pozdrav iz Nemacke