"Zastava NTV" – dobra vest za Vojsku Srbije

Ministar odbrane Aleksandar Vulin prisustvovao je promociji i test vožnji novog terenskog vozila "Zastava NTV" na terenskom poligonu Centra Nacionalne vozačke akademije NAVAK.

Nakon što je imao priliku da se na poligonu uveri u performanse vozila "Zastava NTV", Aleksandar Vulin je istakao da će Ministarstvo odbrane učiniti sve da se Vojska Srbije oprema novim vozilima, novim naoružanjem i novim sredstvima.

"Vojska Srbije ne sme da zaostaje u tehnološkom smislu ni za jednom drugom armijom u našem okruženju. Kao što vidite, mi se trudimo da na prvom mestu kupujemo domaću pamet, domaće proizvode, kupujemo ono što naša odbrambena industrija sama može da proizvede", naglasio je Vulin.

Vozilo "Zastava TERVO", dodao je ministar odbrane, zaista će biti dobra vest za Vojsku Srbije, ukoliko pokaže dobre karakteristike.

"Ja se nadam da ćemo već do kraja godine moći da uvedemo "nultu seriju" i samim tim uvedemo ovo vozilo u naoružanje Vojske Srbije", naglasio je ministar.

Govoreći o novom terenskom vozilu "Zastava NTV", v. d. pomoćnika ministra za materijalne resurse dr Nenad Miloradović je istakao da je reč o vozilu koje zajednički razvijaju Vojno-tehnički institut i fabrika "Zastava TERVO".

"Vozilo je napravljeno u dve varijante, po zahtevu taktičkog nosioca Uprave za logistiku Generalštaba Vojske Srbije, a po svim karakteristikama u svetskom je vrhu i apsolutno prevazilazi sve što je do sada za tu namenu na raspolaganju Vojsci Srbije. Imamo namere da vrlo široku flotu raznih starih vozila, kao što su 'puh', 'pincgauer', kao i razna 'tamova' vozila zamenimo. To je flota koja je već zastarela i niti su karakteristike na sadašnjem zahtevanom nivou, niti je rentabilno u njih ulagati",  istakao je pomoćnik ministra Miloradović.

U konstrukcionom smislu, naglasio je Miloradović, izabrane su komponente i glavni podsistemi renomiranih svetskih proizvođača najviše klase, a ostalo su uradili naši inženjeri, stručnjaci i radnici u preduzeću "Zastava TERVO".

"U konstruktorskim ispitivanjima vozila su prešla više od 2.000 kilometara, i pologon na kome se nalazimo ima te potrebne uslove za odgovarajuća naprezanja konstrukcije vozila da bi se konstruktori uverili u njihove karakteristike i eventualno predvideli odgovarajuće promene. Vozilo ulazi u završna ispitivanja radi uvođenja u naoružanje, i očekuje se da se taj proces završi pre kraja ove godine", istakao je pomoćnik ministra Miloradović.

Reč je o vozilu za domaće potrebe proizvođača "Zastava TERVO" i za sada je urađeno u dve varijante – kombi i 8 plus 1 i teretno vozilo kamion 2 plus 1 sa dodatnih osam mesta u tovarnom sanduku.

Vozilo je namenjeno za teške terenske uslove, 4 puta 4 pogonske konstrukcije, uz dodatnu nosivost od 1.400 kilograma plus 1.700 kilograma vuče dodatnog sredstva. Planirane su i razne vrste nadogradnji za potrebe jedinica, službi i rodova Vojske Srbije.

broj komentara 15 pošalji komentar
(nedelja, 26. maj 2019, 14:25) - anonymous [neregistrovani]

Odgovor

Sasija,vesanje,kompletna kabina, unutrasnje opremanje,spoljasnje opremanje, pneumatski sistem,hidraulicni sistem kocnica su podsklopovi koji su razvijeni sopstvenim resursima.
Uvezeni su motor, menjac, razvodnik pogona, pneumatici.Za ostale komponente, a to znaju i najvece neznalice u svetu automobilizma ne postoje razlozi i ekonomska opravdanja za sopsvteni razvoj.
U danasnjem svetu se na prste jedne ruke mogu nabrojati proizvodjaci koji su sposobni za komletan razvoj iz sopstvenih resursa. Pri tome mislim na komletnu moto-propulzivnu grupu.

(nedelja, 26. maj 2019, 06:12) - anonymous [neregistrovani]

крените већ једном у производњу

Одавно је тај модел развијен...само још да се опорави Застава возила и камиони...да се придруже државној наменској

(nedelja, 26. maj 2019, 00:19) - Lale [neregistrovani]

voleo bih

da gospoda iz Ministarstva obelodane koje su to komponente uvezene, a sta je to "sve ostalo" sto su nasi radnici razvili.. Samo toliko.

(subota, 25. maj 2019, 23:27) - anonymous [neregistrovani]

Zastava

Vozila su zaista dobra, sto se vidi po tome kako prelaze prepreke u NAVAK-u. Posto sasvim slucajno znam kakve su to prepreke, vidi se da nema montiranja snimaka. Prepreke u NAVAK-u su dosta surove i cine veoma tezak off-road poligon. Ako vozilo ovo prelazi bez problema, nece onda imati ni narocitih problema na ispitivanjima. Sto se tice koncepcije i izgleda, ima tu svacega i LMV-a i UNIMOG-a, ali sto da ne, pa Kinezi izgradise ekonomiju i privredu na kopiranju tudjih resenja, pa sta...
Mozda malo podseca na pomenute modele, ali s druge strane, dovoljno ima svoj pecat.

(subota, 25. maj 2019, 23:14) - anonymous [neregistrovani]

Opaska...

Uz duzno postovanje, svim nevernim Tomama, koliko je meni poznato Zastava Tervo je fabrika u povojima sa izuzetno malim brojem zaposlenih, koliko znam nekih 30-ak do 40 ljudi(vise lici na prototipsku radionicu). Tim ljudima treba odati priznanje ako su u tako malom broju uspeli da naprave dva prototipa vozila .Pojedine fabrike OIS-a nisu izbacile nista novo poslednjih 3-4 god, a imaju i po dve, tri hiljede zaposlenih. Na kraju krajeva, vozilo ne cine samo motor i menjac, iako su mozda najvazniji. Ko god se bavio bilo kakvim konstruktorskim poslom, zna koliko je tesko napraviti nesto da ima funkciju, a kamoli vozilo, koje treba da zadovolji stroge vojne standarde, ako i sva sredstva NVO.
Prema tome, veliko BRAVO i samo TAKO nastavite, jer jedino domaci razvoj je pravi razvoj sve ostalo je trgovina i spekulanstvo...

(subota, 25. maj 2019, 22:49) - anonymous [neregistrovani]

Naslov

Po Vašoj logici bolje je kupiti u inostranstvu nego imati svoje.Zašto nismo kupili onda komplet vozila u inostranstvu?Stiče se utisak da je svaki bolji mehaničar mogao sklopiri ovakvo vozilo u svojij garaži.Nemogu da se pomirim da smo spali na to da samo pravimo šasije što i nije neko dostignuće u vremenu u kojem živimo.

(subota, 25. maj 2019, 22:20) - anonymous [neregistrovani]

Uvek

Uvek se isplati razvijati svoje....

(subota, 25. maj 2019, 20:48) - anonymous [neregistrovani]

Iveco LMV

Mene Zastavin terenac vise podseca na Iveco LMV nego na UNIMOG.

(subota, 25. maj 2019, 20:32) - anonymous [neregistrovani]

@Naslov

VS ne planira da nabavi par stotina ili hiljada zastavnih terenaca, pa samim tim ne isplati se razvijati domaci motor ili menjac za zastavin terenac zbog stotinjak vozila. Kud i kamo je jeftinije i brze kupiti motore na stranom trzistu nego krenuti u razvoj domaceg motora. Tako uostalom rade i mnoge druge drzave sveta, mnogo bogatije i razvijenije od Srbije. Prosta matematika.
Evo vam jedan primer. Srbija definitivno moze da razvije domaci borbeni helikopter. To bi trajalo godinama i kostalo bi ko zna koliko novac, a i opet bi morali da kupimo neke komponente na stranom trzistu. Postavlja se logicno pitanje, da li je bas pametno krenuti u razvoj domaceg borbenog helikoptera zbog np. 30 letelica za VS, ili kupiti na stranom trzistu 30 borbene helikoptere koji bi nas kostali kud i kamo jeftinije od razvoja i proizvodnje domaceg helikoptera?
Cak i u vreme Jugoslavije mnoge komponente za domaca vojna vozila i letelice, kupovane su na stranom trzistu. Proverite koji motor ima np. avion Orao...
Btw. Zastavin Terenac nije radjen po licenci, pobrkali ste nesto, razvili su ga domaci strucnjaci.

(subota, 25. maj 2019, 19:56) - Vlatko [neregistrovani]

izgleda dobro a dali je, pokazat ce vreme!

I ja se nadam da su projektanti imali UNIMOG za inspiraciju! Ukoliko je ovo vozilo bar 1/3 od noga sto je UNIMOG, onda zaista imamo i veoma veoma dobro vozilo!