Za pametne gradove potrebni pametni građani

Srbija je za sada šampion u rasipanju energije, građani se voze prilično starim automobilima, gužve u saobraćaju su svakodnevica. Sve bi to mogao da promeni koncept "pametnih gradova" koji podrazumeva štednju energije, korišćenje čistih i savremenih tehnologija.

Projekat "Pametni gradovi" koji je započet u saradnji sa kineskim partnerom podrazumeva uvođenje različitih servisa koji olakšavaju život građana. Za početak u – Beogradu, Novom Sadu i Nišu.

"Ti servisi će biti nove digitalne tehnologije u smislu olakšavanja života građana Srbije, gde pre svega mislimo na servise koji se odnose na uređenje saobraćaja kroz pametne semafore, uređenje parking prostora", navodi Dragoslav Pavlović, direktor JKP "Mediana" Niš.

Zoran Radojičić, gradonačelnik Beograda navodi da će uvođenje različitih servisa biti korisni za građane.

"Od toga da ćemo imati informacije oko samog prikupljanja otpada preko racionalnijeg korišćenja osvetljenja, preko toga da će zgrade biti energetski efikasne preko komunikacije koju će građani imati sa lokalnom samoupravom, sve su to koncepti koje ćemo implementirati", objašnjava Radojičić.

Ove godine se prvi put sprovodi program – Pametan grad bezbedan grad, koji podrazumeva smanjenje zagađenja, prelazak na čistije vidove prevoza i grejanja.

"Moramo da generišemo nove tehnologije i modele koji će život građana u gradovima učiniti jednostavnijim, bezbednijim sigurnijim, fleksibilnijim, naravno moraju da budu i  jeftiniji. Za pametne gradove potrebni su pametni građani koji žive u harmoniji sa tehnologijom", navodi Nenad Popović, ministar za inovacije i tehnološki razvoj.

Kopenhagen važi za najpametniji grad, a Ljubljana ima titulu najčistijeg grada Evrope. Iz nje stiže inicijativa za regionalno povezivanje radi efikasnijeg i čistijeg saobraćaja, razvijanja novih proizvoda, turizma i privlačenja velkih kompanija na Balkan.

"Mi smo spojili ideju kako napraviti zelenu balkaniku, znači spojiti Ljubljanu, Zagreb, Beograd do Skoplja i natrag od Skoplja preko Crne Gore Dubrovnika Splita do Ljubljane", navodi Darko Levičar iz Klaster slovenske automobilske industrije.

Procene su da će 2025. godine 70 odsto stanovništva živeti u gradovima, a da bi taj život bio kvalitetan moraće da se menjaju i gradovi i navike ljudi.

broj komentara 3 pošalji komentar
(petak, 24. maj 2019, 09:14) - anonymous [neregistrovani]

Niš online

Meni se najviše svidja naslov vesti jer govori sam za sebe. Niš je grad u kome se i dalje ljudi parkiraju na mestima za invalide i decu ljuljaju na ljuljaški za invalide i pored jasnog natpisa. Niš je grad u kome se toleriše ponoćna buka sa košarkaških igrališta vanzakonski izgradjenih tih ispod prozora solitera jer je to "osetljivo pitanje". Niš je grad gde pojedinci izbacuju kese sa djubretom preko terasa ili na parkingu istresu djubre iz gepeka. Sve to elektronika ne može da reši, do nas Nišlija je. A kada bi poradili na sebi Niš bi bio mnogo prijatnije mesto za život i bez sofisticirane elektronike.

(petak, 24. maj 2019, 02:26) - nb [neregistrovani]

Re: ??

"Kad' li će Kragujevac da postane grad? Pa da i mi imamo nešto novo i korisno"
Pitanje: Ka'ce?
Odgovor: Sa'ce.
Samo jedna bezazlena sala. Svakako da je i Kragujevac u "velikoj cetvorki". Daj Boze da se bar od nekud krene. I to uskoro. Kad se zamajac pokrene, onda sve lakse ide. Citava se masinerija pokrene.
Pozdrav.

(četvrtak, 23. maj 2019, 21:23) - anonymous [neregistrovani]

??

Kad' li će Kragujevac da postane grad? Pa da i mi imamo nešto novo i korisno