Šta treba da znate kada vozite kroz Grdelicu

Ekipa RTS-a istraživala je šta je sve potrebno da znate kada automobilom prolazite deo južnog kraka Koridora 10 kroz Grdelicu.

Nova deonica Grdelica – Vladičin Han počinje u rejonu sela Oraovica. Ovde više neće biti isključenja na stari magistralni put M1, već se nastavlja pravo novom deonicom u dužini od 26,3 kilometara.

Posle tri kilometra dolazi se do kosine 2 koja je pravila najviše problema putarima. Zato je ovde napravljena galerija dužine 150 metara, kako bi bezbednost bila potpuna.

U nastavku je tunel Predejane dužine 1.073 metra. Opremljen je najmodernijom signalizacijom. Brzina je ograničena na 80 kilometara na sat, ali se vozila ne smeju kretati ni sporije od 30 kilometara na sat.

"Postoje dva sistema reakcije. Prvo je ako se vozilo kreće ispod 30 kilometara na sat, onda dobija preko razglasa upozorenje na srpskom i engleskom jeziku da ubrza. U slučaju da ne ubrza, na samom ulasku u tunel se nalazi saobraćajna svetlosna signalizacija, koja će preusmeravati saobraćaj na traku koja nije zauzeta. Ako se vozilo zaustavi odmah se aktiviraju ljudi koji će hitno ukloniti to vozilo sa auto-puta", kaže Aleksandar Senić, direktor Sektora za izgradnju "Koridora Srbije".

Ukoliko žele odmor ili pauzu, vozači je mogu ići u Predejane ili Džep.

Ova nova trasa auto-puta mostovima prelazi Južnu Moravu 11 puta. U sektoru Momin Do sa mostom Morava 2 novi auto-put prelazi sa leve strane starog magistralnog puta M1.

"U slučaju požara koji je težak incident u tunelu, osim što će konstantno biti hidrantska mreža pod pritiskom i što će vatrogasci u istom trenutku moći da koriste vodu iz mreže, postojaće upozorenje za vozače koji pristižu u tunel, konkretno u slučaju požara biće spuštene rampe i neće moći niko da pristupi samom tunelu", kaže Senić.

Ceo put obeležen je tzv. vibralinijama koje upozoravaju vozače, ukoliko se uspavaju. Na kraju trase su dva najduža mosta Džemin Do dug 521 metar i Vrla dužine 644 metra.

Čitava ova nova deonice prelazi se za oko 20 minuta. Brzina je na ovom delu auto-puta ograničena na 100 kilometara na čas, odnosno na 80 kilometra na sat ispred i u tunelu. Do granice sa Sevrnom Makedonijom odavde je oko 60 kilometara.

broj komentara 6 pošalji komentar
(nedelja, 19. maj 2019, 12:24) - anonymous [neregistrovani]

Stvarno dobro izgleda

Vidi se odmah da je autoput uradjen po najvisim svetskim standardima. Sad treba raditi na tome da se ekonomski osnazi jug Srbije kako bi autoput bio isplativ zbog cirkulacije saobracaja.

(nedelja, 19. maj 2019, 10:46) - Pedja [neregistrovani]

Pola sata a?

Ako vozis 80km/h, za pola sata ces preci 40km. A tuneli su samo nekoliko kilometara u duzini, ostali deo od preko 20km vozis 100km/h.

(nedelja, 19. maj 2019, 10:33) - anonymous [neregistrovani]

Пажња! Грделица је насељено место, а аутопут пролази поред ње

Нови прелепи аутопут не пролази кроз Грделицу већ кроз грделичку клисуру која се налази између Грделице и Владичиног Хана. Погрешно је рећи да аутопут пролази кроз Грделицу.

(nedelja, 19. maj 2019, 08:48) - anonymous [neregistrovani]

Интересантан сам знати

Зашто је на путу кроз Грделицу, брзина ограничена на 100 км/сат ?? И како се да се са тим ограничењем и ограничењем од 80 км/сат у тунелима, 26,3 км прелази за 20 минута. Треба ту бар пола сата. 

(subota, 18. maj 2019, 23:17) - Ratko [neregistrovani]

Motel Predejane

Kako iz pravca Beograda stići do motela Predejane? Da li je isključenje pre ili posle tunela?

(subota, 18. maj 2019, 19:29) - anonymous [neregistrovani]

OBILAZNICA je deo koridora

Po EU standardima na Koridorima ne sme biti zastoja zbog naplatnih rampi , zato obilaznica oko Beograda mora ići sa JUŽNE strane Avale !
(pre Vrčinske rampe, pa do Orlovace ili Ostruznice)