"Jedino sud može da ocenjuje ko je kriv za nesreću kod Kuršumlije"

Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja je, komentarišući sudar kamiona i autobusa kod Kuršumlije, istakao da je prerano donositi zaključke da je za nesreću krivo neiskustvo vozača.

Milan Božović je, gostujući u Jutarnjem programu RTS-a, istakao i da ocenjivanje vozača autobusa koji ima deset godina radnog iskustva kao neiskusnog vozača otvara brojna pitanja – zašto je on dobio tu vozačku dozvolu, ko mu je dao tu dozvolu, da li je sistem obuke vozača i ispitivanje vozača adekvatan.

Takva situacija može dovesti do promena na tržištu vozača. 

"Naši vozači su mnogo zastupljeni u međunarodnom prevozu i kada se pregovara sa drugim državama o raspodeli dozvola onda se kaže – u redu, vi nama dajte sto dozvola za naše prevoznike, a mi ćemo vama dati sto dozvola za vaše prevoznike. Sad oni imaju puno pravo da kažu – ne, vi nama dajte 150 dozvola za naše vozače a mi ćemo vama 50 dozvola za vaše jer vaši ubijaju ljude, vi nemate ozbiljne vozače", navodi Božović.

Dodaje da takođe može doći i do toga da prevoznici koji posluju na teritoriji Srbije, a čiji su vlasnici stranci, lako mogu da donesu odluku da neće u Srbiju slati nove autobuse.

Govoreći o sudaru kamiona i autobusa kod Kuršumlije, Božović je istakao da je prerano donositi zaključke da je za nesreću krivo neiskustvo vozača.

"Jedini ko sme da sudi jeste sud. Tužilaštvo sprovodi istragu, rukovodi istražnim i predistražnim radnjama i svi drugi su dužni da postupe po nalogu suda. To znači da svi drugi nemaju pravo ništa da kažu za uzroke nastanka saobraćajne nezgode, ali se to ovde dogodilo i pitanje je kako će na takvo ocenjivanje reagovati prevoznici koji posluju na teritoriji Srbije, a čiji su vlasnici stranci", navodi Božović.

Kazna za sada jedina mera

Božović je ukazao da MUP ozbiljno pristupa kontrolama i bezbednosti saobraćaja. I uprkos svemu tome, kaže, nezgode se dešavaju.

Podseća da je samo u proteklih nekoliko dana isključeno i kažnjeno 1.600 vozača u alkoholisanom stanju. Dodaje i da je bilo vozača pod uticajem narkotika.

"Mi smo u Beogradu imali saobraćajne nezgode sa smrtnim ishodima u kojima su učestvovali vozači pod uticajem narkotika", napominje Božović.

Jedina mera kojom se za sad raspolaže je kazna, kaže Božović. Zato je neophodno još više upoznavati ljude – pogotovo mlade – o pravilima saobraćaja i posledicama vožnje pod dejstvom alkohola i narkotika. 

"Neophodno je vaspitavati ljude o bezbednosti saobraćaja, rizika i na taj način kreirati njihove stavove da kada odrastu imaju ispravne stavove o bezbednosti saobraćaja pa ih kasnije i lakše primenjivati", poručio je Božović.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
26° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи