Oprez u vožnji – deca moraju biti vezana i u sedištu

Nadležni savetuju oprez zbog pojačanog saobraćaja, naročito na auto-putevima i Ibarskoj magistrali. Statistika upozorava da je u prethodnih pet godina, u vreme uskršnjih i prvomajskih praznika na putevima poginulo 39 ljudi. Najugroženija su deca, posebno ukoliko nisu adekvatno vezana. Naročito zabrinjava to što tek svaki drugi vozač prevozi decu na zakonom propisan način.

Dečje auto-sedište mora biti pravilno postavljeno, odgovarajuće veličine, a dete u njemu mora biti vezano. Tek polovina vozača pridržava se ovih pravila.

Pre tri godine u sedištu se prevozilo manje od 40 odsto dece. Danas je taj procenat za 20 veći. Ipak, ono na šta nadležni ukazuju jeste da u dve trećine slučajeva sedište u kojem se vozi dete nije dovoljno pričvršćeno ili su kaiševi kojima se deca vezuju labavo postavljeni.

"Mnogi roditelji prevoze decu u sedištima samo da bi ispunili formalnost. U slučaju sudara, u slučaju prevrtanja na sve putnike, pa i decu u vozilu deluju jako velike sile. Ukoliko sedište nije dobro pričvršeno za vozilo, odnosno ukoliko dete nije obezbeđeno u sedištu doći će do povređivanja ili čak do smrti deteta", upozorava Damir Okanović iz Komiteta za bezbednsot saobraćaja.

U saobraćajnim nesrećema u protekloj godini poginulo je četvoro, a povređeno oko 750 dece. Da bi promenila ovakvu statistiku, država je pooštrila kaznenu politiku – za one koji ne prevoze decu na propisan način zaprećene su kazne od 10 do 120 hiljada dinara.

"Roditelji greše kada kažu sebi ne moram da stavim dete u sedište, idem samo 100, 200 metara. Da bi se dogodila saobraćajna nesreća ne treba vam 100 kilometara, dovoljan je jedan jedini metar. Zbog toga dete uvek mora biti u sedištu", napominje Okanović.

Da bi podstakle roditelje da na pravilan i bezbedan način prevoze svoju decu, neke Opštine poklanjaju auto sedišta. Među njima su Čajetina, Niš, Novi Sad, Zrenjanin, Valjevo, Čačak.

broj komentara 0 pošalji komentar