Bez carinske deklaracije ne može da se prođe tehnički pregled

Nova pravila tehničkog pregleda vozila postavljaju pred vozače i nove zahteve koji podrazumevaju i dodatne isprave, potvrde i deklaracije.

Radnici na tehničkim pregledima imaju pune ruke posla jer im je, pored stručnog znanja iz tehnike, potrebno i pravno obrazovanje za tumačenje pojedinih odredbi.

Najviše ovih dana ima problema sa automobilima registrovanim 2014. godine, a uvezenim 2013, za koje se mora utvrditi da li su prošli pregled Auto-moto saveza Srbije prilikom uvoza.

Ako vozač nema carinsku deklaraciju koju je priložio prilikom registracije, neće moći da prođe tehnički pregled. Moraće ponovo da uzme ceo dosije iz MUP-a kako bi registrovao vozilo.

"Osnovni problem je što se carinska deklaracija čeka, nekada sedam dana, nekada 15, sve zavisi od toga koliko im treba da iz arhive izvuku tu registraciju i kada je prvi put urađena – imate motoriste koji su 2004. uvezli vozilo, a registrovali ga 2015", objašnjava Marko Manojlović iz Tehničkog pregleda "10 plus". 

Domaća vozila, na primer "jugo", imaju problema sa pojasevima na zadnjem sedištu.

"Svi automobili koji su prvi put registrovani posle 1985. moraju imati izvedene priključke za zadnje pojaseve. Poslali smo pitanje Agenciji šta to tačno znači. Trebalo bi da se organizuje savetovanje i za nas kontrolore, da li to znači da se samo izvede da ima gde pojas da se udene, a da ne mora da se ima pojas", kaže Manojlović.

Ako je kojim slučajem neko sa stuba skinuo nalepnicu proizvođača o ukupnoj masi vozila i nosivosti, vozač neće moći da registruje vozilo.

Moraće u tom slučaju da se obrati proizvođaču koji će kroz nekoliko nedelja dostaviti originalnu nalepnicu čija cena je od 30 do 150 evra.

broj komentara 11 pošalji komentar
(petak, 17. maj 2019, 10:28) - anonymous [neregistrovani]

Lopovi

Eto mene vratili sa tehničkog. 5 godina auto registrujem bez problema, od jednom je neophodan famozni dokument. Naravno, košta 1000 dinara i čeka se, iako meni registracija ističe sutra. Pa ako je registrovan prvi put, 2014., šta će vam sad petog puta 2019.te? A da, da se ljudima crpi novac...

(četvrtak, 16. maj 2019, 18:25) - anonymous [neregistrovani]

Pušite ga

Što niste rekli da vam treba za budzet, platili bi ljudi ,samo da nečekaju mesec dana

(petak, 03. maj 2019, 19:49) - Ljubisa [neregistrovani]

ludilo

Najbolje da se udruzimo i tuzimo drzavu

(četvrtak, 18. apr 2019, 11:23) - Ratko [neregistrovani]

Prazan buždet

Kupio sam auto 99" god koji je registrovan u SRB 2014. Četvrti sam vlasnik od uvoza a carinska je izgubljena prilikom prve registracije u BGD tako da ja to vozilo mogu samo da bacim na otpad. Iz MUPa u kojen registeujem tražili su službenim putem kopiju dokumenta i evo 3 meseca ništa. Kažu da je komplikovano naći u arhivi.Zaključak je da je mene država prevarila.

(sreda, 17. apr 2019, 19:27) - anonymous [neregistrovani]

Ludilo sistem

Пет година мени на сваком техничком приликом регистрације траже потврду да је возило прошло проверу агенције за безбедност саобраћаја иако сам ту фамозну потврду приложио први пут приликом регистрације. Коси се са здравом логиком. Ако сам први пут регистровао возило значи да је све ОК. У кога то они сумњају - у грађане или у полицију? То је исто као да си обавезан да са собом носиш извод из матичне књиге рођених иако имаш личну карту.

(sreda, 17. apr 2019, 18:28) - anonymous [neregistrovani]

e...

nego ti katalaizatori sto ih ugradjuju autofabrike ja mislim da jedan katalizator nije dovoljan i da svako vozilo od 2006 godine mora imati 2 komada ugradjena i jedan u rezervi koji mora stojati pored rezervne gume...druga stvar sva auta koja su gitovana i farbana a nemaju sercifikat da je oreginalna farba mora doplatiti od 150 do 600 evra u zavisnosti od modela ,kubikaze i boje auta...ako nemate oreginalnu radio antenu placate 3500 dinara zbog ometanja frekfencija u etru...eto ja sam izneo neke ideje za ubuduce kad zasedaju eksperti kako uzeti lovu narodu evo da i ja dam neki pregled jel...pa znam i ja toplu vodu da izmislim i nista drugo ne znam...

(sreda, 17. apr 2019, 17:09) - anonymous [neregistrovani]

Elektronska uprava

"Највише ових дана има проблема са аутомобилима регистрованим 2014. године, а увезеним 2013, за које се мора утврдити да ли су прошли преглед Ауто-мото савеза Србије приликом увоза."

Pa pitajte Auto-moto savez da li mi je pregledao vozilo ako vas posle 6 godina to sad interesuje. Imaju oni to u svojoj bazi podataka. Meni ćete dati pisani dokument o razlogu ako ste odbili da izvršite tehnički pregled mog vozila da mogu da vas tužim.

(sreda, 17. apr 2019, 16:58) - anonymous [neregistrovani]

Verujte mi,

Struka se u ovoj državi najmanje pita za mišljenje,pa se zato dešavaju ovakve stvari. Tako je i u ovom slučaju. Hm,kome se žaliti!? Kadiji koji te tuži ili kadiji koji ti sudi?

(sreda, 17. apr 2019, 14:34) - anonymous [neregistrovani]

Kršenje Ustava

Kakve veze ima tehnički pregled sa procedurom uvoza?
Po članu 197 Ustava Srbije ne sme se praviti retroaktivno dejstvo. Sve što stupi na snagu danas, primenjuje se od današnjeg dana u buduće. Izuzetno, unazad se može primenjivati zakon koji se odnosi na ratne zločine, trgovinu narkoticima, oružjem i robljem, ali ne i na uvoz robe.

(sreda, 17. apr 2019, 13:21) - anonymous [neregistrovani]

Што је много много је

Господо из Агенције за безбедност саобраћаја, по струци сам инжењер телекомуникација и знам какви сертификати су потребни за моју материју, али Ви сте јединствен случај у овој држави. Тражите документацију за технику која је употреби више деценија. Ко ту кога у здрав мозак убија у појам. Ја се слажем да се занављају технички захтеви, али не можете Ви тражити ретроактивно документацију. То се коси са здравом логиком. Ако желите да кажете народу да купује нови ауто и моторцикл и то радите у дилу са трговцима, реците му то отворено. Ово што ви радите са документацијом, нема везе са безбедношћу.