Do vozačke dozvole u petoj brzini

Izmene Zakona o bezbednosti saobraćaja podstakle su veliki broj ljudi bez dozvole da krenu na časove vožnje. Zbog toga mnoge auto-škole postaju pretesne za one koji žele da do 2. septembra dobiju vozačke dozvole i na taj način izbegnu nova pravila.

Čak i da sada krenu na obuku i voze petom brzinom, za pet meseci teško će stići do vozačke dozvole. A kada dobiju probnu, umesto godinu dana važenja, mlađima od 19 godina dozvola će od septembra trajati četiri, a punoletnima dve godine.

"Ranije sam krenuo da bih stigao pre novog zakona, da ne bi probna dozvola trajala duže od godinu dana", izjavio je polaznik auto-škole Filip Drnadrević.

Iz tog razloga je i juriš na auto-škole širom Srbije. Želje kandidata i roditelja su da se časovi što pre izvoze.

"Niko ne pita može li, kako je ko naučio da vozi, samo da se položi, da se uzme dozvola po starom zakonu. Sada dolaze, upisuju se i pitaju — da li možemo završiti do 2. septembra?", kaže direktorka auto-škole "Pane Požega" Milenija Panović.

U Komori ispitivača vozačkih ispita navode da su kapaciteti za polaganje ograničeni, a da u Beogradu na ispit čeka oko 1.700 kandidata.

Prema važećem zakonu, na polaganju moraju da budu dva ispitivača — jedan iz auto-škole, drugi iz MUP-a. I pored toga što ih u Srbiji ima više od 800, ispitivača iz MUP-a ipak nema dovoljno, što otežava situaciju.

Gde naći ispitivače 

Kako kaže predsednik Komore ispitivača Dragomir Stanković, sedmoro polaznika može da polaže ispit u jednom terminu, a da auto-škole uglavnom nude tri termina mesečno.

Zbog stalnog povećanja broja ljudi koji čekaju na dozvolu, Stanković je izneo predlog za rešenje problema.

"Da bi se odblokirao ovaj proces, rešenje do promene zakona je da se uzmu lica koja ne rade u MUP-u, pa povećaju broj ispitivača. Ali trajno, normalno rešenje za Srbiju je da svi ispitivači rade u nezavisnoj insituciji. Svugde u Evropi je samo jedan ispitivač", rekao je Stanković.

Da bi tako trebalo da bude i kod nas smatra Damir Okanović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja i napominje da je važno konsultovati auto-škole oko promena vezanih za obuku.

"Stiče se utisak da se sve više formalnosti ubacuje u obuku vozača, a da se manje pažnje posvećuje samoj suštini obuke vozača. To je da oni budu osposobljeni za bezbedno učestvovanje u saobraćaju", istakao je Okanović.

U proteklih deset godina Zakon o bezbednosti saobraćaja menjao se čak sedam puta, što je pratilo i donošenje 11 pravilnika.

Број коментара 18

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 22. септембар 2024.
26° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи