"Dvojka" neće kružiti sredinom ulice

Gotov je projekat, postoji građevinska dozvola i početkom maja počinje rekonstrukcija četiri ulice koje od Vukovog spomenika vode do Kalemegdana. Građani su pozvani tek na prezentaciju. Pitali su gde je biciklistička staza i da li će ovi radovi još više usporiti saobraćaj u centru grada.

Čitav saobraćajni koridor od Vukovog spomenika do Kalemegdana zreo je za rekonstrukciju. U pitanju su četiri ulice: Kraljice Marije, 27. marta, Džordža Vašingtona i Cara Dušana.

Inženjer CIP-a Novica Gotovina objašnjava da će postojati tri saobraćajne trake u centralnom delu za automobilski saobraćaj i još dve saobraćajne trake širine po tri i po metra za mešoviti saobraćaj, sa tramvajskim kolosecima.

Biće zamenjene i sve instalacije na raskrsnicama. One će biti pokrivene video-nadzorom, dodaje inženjer "Geoputa" Milan Nikolić.

Iako se najavljivalo, tramvajske šine neće ići sredinom ulice, već po obodu, a "bašticu" mogu koristiti i automobili. Nema ni biciklističke staze.

U starom delu Ljubljane je pešačka zone, tuda se kreću i dvotočkaši pa su tamošnji biciklisti zadovoljni. "U široj zoni ima biciklističke zone, ali ne svuda zato što su ulice malene", priča Luga Gabršček iz ljubljanske biciklističke mreže.

Luga je gost Beograda, u kojem je primetio staze, ali kaže da su uske. Njegov domaćin iz ovdašnjeg udruženja "Ulice za bicikliste" Zoran Bukvić ima više primedaba na projekat.

"Smatramo da ne treba da se žuri sa rekonstrukcijom, da treba da se isplaniraju podzemne garaže, da se parking mesta uklone sa ulice, da se dozvole biciklističke staze, tramvajske šine da se postave u sredinu", rekao je Bukvić.

Kaže da prednost treba da se dâ javnom prevozu, biciklistima i pešacima, a automobili da ostanu na kraju. "Prema ovom rešenju, tramvajskim bašticama ići će i automobili, što će usporavati saobraćaj", kaže Bukvić.

Novica Gotovina ukazuje da je ulica široka 16 metara, od toga je devet metara predviđeno samo za automobile, a trake sa strane za mešoviti saobraćaj.

Projektanti tvrde da će se sve četiri ulice duge tri kilometra stopiti u brz Bulevar kralja Aleksandra, dobro i ekonomično osvetljen sa sređenim instalacijama.

Predložena rekonstrukcija je rezultat urbanističkih uslova i gradskih zahteva i teško je išta promeniti.

Dobijena je i građevinska dozvola za radove koji bi trebalo da počnu 6. maja, na Đurđevdan.

Број коментара 7

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 17. мај 2024.
20° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара