Magnetnom rezonancom do brze i precizne dijagnoze

RTS u utorak, 2. aprila deseti put organizuje Teleton, ovoga puta u okviru kampanje "Rak je izlečiv". Cilj je prikupljanje novca za kupovinu aparata za magnetnu rezonancu Kliničkom centru Srbije. Magnetna rezonanca je neinvazivna i precizna dijagnostička metoda, a posebno je značajna za rano otkrivanje tumora na mozgu, unutrašnjim organima i koštanom sistemu.

Podaci Instituta za javno zdravlje Srbije "Dr Milan Jovanović Batut" pokazuju da se u Srbiji godišnje registruje oko 36.000 novoobolelih od raka, a oko 22.000 izgubi bitku sa tom bolešću.

Dr Verica Jovanović, v.d. direktorka Instituta "Batut", kaže za RTS da se beleži porast broja obolelih i porast broja smrtnih ishoda.

Statistika o malignim bolestima pokazuje da žene najčešće oboljevaju od raka dojke, a muškarci od raka pluća.

Cilj Teletona je prikupljanje novca za nabavku aparata za magnetnu rezonancu za Klinički centar Srbije, ustanovu ka kojoj gravitira većina pacijenata iz naše zemlje.

Dr Jovanović napominje da magnatna rezonanca predstavlja saveremenu dijagnostičku metodu i primenjuje se kako bi se na što jedonostavniji način postavila što preciznija dijagnoza.

Koristi se za dijagnostiku promena u krvnim sudovima, u svim mekim tkivima, ali istovremeno služi da se otklone određene dileme.

"Kada je u pitanju magnetna rezonanca koja se koristi kod dijagnostike tumora mozga, tumora unutrašnjih organa, dijagnostike promena na kičmenoj moždini, zatim na koštanom sistemu, veoma brzo, pregledom koji traje oko 30 minuta, pomaže da se što ranije postavi dijagnoza i da se pacijent što brže podvrgne lečenju, što je i naš krajnji cilj", objašnjava dr Jovanović.

Kampanja RTS-a i Ministarstva zdravlja "Rak je izlečiv" je, kako kaže dr Jovanović, značila mnogo i građanim i zdravstvenim radnicima.

V.d. direktorka "Batuta" ističe da je, kada je kampanja bila najintenzivnija, interesovanje građana bilo najveće.

"Ministarstvo zdravlja je prošle godine organizovalo brojne preventive preglede i interesovanje građana za njih je bilo jako veliko. I kada smo govorili o značaju realizacije skrining mamografije i mamografskog pregleda interesovanje žena upravo na mestu gde je je bila ponuđena mogućnost da se momentalno zakaže pregled je bilo zaista veliko", ističe dr Jovanović.

U dve akcije koje su sprovedene uz direktnu podršku RTS-a, u mart i oktobru 2018. godine, obavljeno je oko 3.400 pregleda digitalnim mamografom.

Dijagnozu karcinoma dojke dobile su 22 žene, kod kojih su odmah preduzete adekvatne mere lečenja.

Dr Jovanović napominje da je poruka i ove kampanja da žene od 50 do 69 godina, bez obzira na to da li imaju simptome, treba da razmišljaju o mamografskom pregledu.

broj komentara 0 pošalji komentar