Tehnički pregled traktora spasava život

U više od 70 odsto saobraćajnih nezgoda u kojima učestvuju traktoristi, upravo oni su i izazivači. Najčešći uzroci nezgoda i nesreća su – nepažnja, neobučenost vozača i nepoznavanje propisa, učešće vozača koji je pod dejstvom alkohola, nedovoljna osvetljenost traktora. Jasmina Milošević, direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja navodi za RTS da je najpresudnija tehnička ispravnost poljoprivrednih vozila koja će se, kao kaže proveravati jednom godišnje.

Jasmina Milošević je gostujući u Jutarnjem programu RTS-a navela da treba insistirati na tehničkoj ispravnosti poljoprivrednih vozila.

"Ono na čemu treba insistirati je tehnička ispravnost poljoprivrednih vozila. Naime, radi se o vozilima čija je maksimalna brzina 30 do 40 kilometara na čas ali ona spadaju u vozila koja nose najveći rizik od izazivanja saobraćajnih nezgoda. Onog momenta kada ste seli za traktor, imate duplo veću verovatnoću, duplo veći rizik da ćete učestvovati u saobraćajnoj nezgodi. Čak 12 puta veći rizik da ćete učestvovati u saobraćajnoj nezgodi sa smrtnim ishodom. Sve su to stvari da koje upućuju da moramo da insistiramo na tehničkoj ispravnosti poljoprivrednih vozila", objašnjava Miloševićeva.

Dodaje da će se tehnička ispravnost vozila proveravati jednom godišnje.

"Tehnička ispravnost vozila proveravaće se jednom godišnje, osim ako se ne desi neki vanredni tehniki pregled. Ljudi bi sami trebali da prate svoje vozilo, da ne dozvole da iko sedne za traktorom a da mu ne rade kočnice, svetlosna signalizacija, i naravno vozila moraju biti pravilno obeležena", navodi direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja.

Dodaje da vozači moraju da shvate da je život najvažniji i da na tehnički pregled ne trebaju da gledaju kao na zakonsku obavezu.

"Ne trebaju da na to gledaju kao na zakonsku obavezu već kao nešto što je njima sutra sigurnost, jer će sutra svom najbližem članu porodice dati taj isti traktor da voze", navodi Miloševićeva.

Ističe da je u upravljanju vozilom bitno iskustvo, pogotovo, kako kaže, u upravljanju traktorom.

"Traktor nije predvidiv, nije tako lagana mašina, ni po gabaritu, ni po načinu upravljanja za razliku od automobila koji ipak daje neku komociju. Jako je bitno da traktor ima zaštitnu kabinu jer će upravo ona tokom prevrtanja, koje se najčešće dešava sačuvati život", objašnjava direktorka Agencije za bezbednost saobraćaja.

Ističe da dete do 14 godine života sme da se prevozi samo u prikolici i to uz prisustvo odrase osobe.

Dodaje da je prosečna starost poginulog vozača 57 godina. 

Број коментара 2

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво