Otvorena uprava važna za povećanje transparentnosti

Premijerka Srbije Ana Brnabić izjavila je da je otvorena uprava još jedna kockica u mozaiku drugačije, efikasnije i transparentnije uprave koja je u službi građana.

Na skupu u okviru Nedelje partnerstva za otvorenu upravu u Beogradu, u organizaciji Ministarstva državne uprave i lokalne samouprave, premijerka je naglasila da je otvorena uprava važna zbog povećanja transparentnosti i zbog izgradnje poverenja građana i privrede prema institucijama.

"Cilj nam je da država bude servis građana, a ne da građani budu kuriri države", rekla je Brnabićeva i podsetila na brojne projekte koje je država sprovela kako bi građanima olakšala život.

Premijerka je ocenili da su otvoreni podaci podsticaj srpskoj ekonomiji i da su važni za ubrzan rast BDP-a.

"Evropska komisija procenjuje da otvaranje podataka stvara tržište vredno 40 milijardi evra godišnje, a da je ukupna vrednost za ekonomiju EU u otvaranju podataka 200 milijardi evra", rekla je premijerka i dodala da Srbija želi da se pridruži tom vozu.

Govoreći o Partnerstvu za otvorenu upravu, ona je rekla da to pokazuje posvećenost Srbije da ide u pravcu otvaranja podataka i ukazala da su podaci "nafta 21. veka", a javna uprava jedan od izvora te nafte.

"Kada otvorimo podatke mi ćemo podići transparentnost i omogućiti jednu drugačiju ekonomiju zasnovanu na inovacijama i znanju", istakla je Brnabić.

Transparentnost javnih finansija ključna 

Šef Delegacije EU u Srbiji Sem Fabrici rekao je na skupu da je za reforme javne uprave u Srbiji, Evropska unija u prethodne tri godine izdvojila 80 miliona evra i naveo da je u fokusu upravo ta reforma koja je deo puta Srbije ka članstvu u EU.

"Osnovni elementi u reformi jesu transparentnost, odgovornost i uključenost građana u proces odlučivanja", rekao je Fabrici, koji se u svom obraćanju fokusirao na dva elementa - transparentnost javnih finansija i uključenost građana.

Transparentnost javnih finansija je, rekao je, ključna stvar, jer je veoma važno kuda ide novac, ko ga i kako troši, a građani, s druge strane, ne smeju da budu iznenađeni odlukama koje se donose, već treba da u učestvuju u njihovom donošenju.

Kako je dodao, Vlada treba da razgovara sa građanima i da ih sasluša, a kasnije povratne informacije unese u proces.

Šef Misije OEBS-a u Srbiji Andrea Oricio rekao je da je cilj Partnerstva za otvorenu upravu da se poveća transparentnost i učešće građana u donošenju odluka, te da je važno što je Srbija pristupila tom partnerstvu.

Oricio je pohvalio Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave što su principe otvorene uprave uveli u svakodnevni život.

Brže i jeftinije usluge za građane 

Ministar državne uprave i lokalne samouprave Branko Ružić podsetio je da se pre osam godina osam država okupilo sa istom namerom, da vlade budu transparentnije, da se građani više uključe u donošenju politika i da oni koji su na vlasti služe građanima, a ne sami sebi.

Srbija je, rekao je, pristupila tom partnerstvu za otvorenu upravu, pojačala saradnju sa civilinim sektorom i unapredila zakonodavni okvir.

Ružić je pohvalio gradove i opštine koji su sproveli javne rasprave o svojim budžetima i pitali građane gde i šta da se gradi, omogićili im onlajn komunikaciju, brže i jeftinije usluge.

"Moramo još više da osnažimo institucije, još više da se otvaramo ka građanima, da ojačamo saradnju sa nevladinim sektorom, da naučimo da koristimo informacione tehnologije, a najteže promene idu sa najnižeg ka najvišem nivou", rekao je Ružić.

Poručio je da "najviša funkcija nije predsednik, ministar, gradonačelnik ili predsednik opštine, već da je najviša funkcija - građanin".

"Zato moramo zajedno kreirati društvo po potrebama građana, jednako za sve", rekao je Ružić.

broj komentara 0 pošalji komentar