Predrag Ćirković: Inteligentno poslovanje za razvoj novih ideja

Uvezivanje podataka generisanih iz tri ključna izvora - ljudi, procesa i podataka - je glavni izazov inteligentnog poslovanje, rekao je Predrag Ćirković, generalni direktor kompanije "SAP West Balkans".

Na koji način kompanije u Srbiji (i regionu) digitalizuju svoje poslovanje?

Digitalizacije je širok pojam i za svaku kompaniju on je drugačiji ali je vidljiv trend da domaće kompanije sve više oblasti svog poslovanja pomažu tehnologijom, kako u realnom tako i u javnom sektoru. Tu svakako značajno doprinose i napori države u pravcu digitalizacije. Digitalizacija je ključan i neophodan proces da privreda održi korak sa razvijenim zemljama i ostane konkurentna ne samo u proizvodnji sirovina, već i u stvaranju proizvoda sa dodatnom vrednošću. Da se u oblasti informacionih tehnologija u Srbiji napreduje pokazuje sve veći razvoj ovog ekosistema i inicijative koje se sprovode. "SAP" učestvuje u ovim inicijativama i na tome radimo u sklopu organizacije NALED čija je jedna od osnovnih sfera delovanja upravo digitalizacija.

Digitalizacija je pitanje koje pogađa ne samo Srbiju već i region, tako nam u toj oblasti predstoji konferencija Digital Summit, regionalni skup koji će se ovog proleća dogoditi u Beogradu i koji će okupiti regionalne i domaće predstavnike informacionih tehnologija i ekonomije i razmeniti najbolje prakse i ideje za razvoj digitalne ekonomije u regionu.

Šta predstavlja inteligentno poslovanje, kako digitalizacija poboljšava način rada velikih sistema i na koji način kompanije u Srbiji koriste nove tehnologije?

Ono što je prekretnica koja omogućava inteligentno poslovanje je da danas tehnologiju možemo da iskoristimo za razvoj novih ideja i njihovu implementaciju u kompanijama.

Postoje 3 faktora koji su bitni za upravljanje bilo kojom organizacijom - to su ljudi, procesi i podaci. Ljudi su kupci, zaposleni, poslovni partneri, dobavljači. U procese spadaju interni procesi, oni povezani sa kupcima i dobavljačima, kao i procesi karakteristični za pojedine industrije. Ne treba zaboraviti na količinu podataka koji se generišu od strane internih aplikacija, eksternih aplikacija i uređaja. Glavni izazov inteligentnog poslovanje jeste uvezivanje podataka generisanih iz ova tri izvora i njihovo povezivanje sa ljudima i procesima. Oni koji to uspeju mogu da kažu da inteligentno posluju.

Danas dostupna tehnologija treba da omogući kompanijama da iskoriste znanje i da prepoznaju podatke koji im mogu pružiti konkurentsku prednost. Iako se govori o najboljim praksama „best practice" uspešnih kompanija, da bi one ostale najbolje govorimo o sledećem koraku, a to je „next practice".

Kombinacija više tehnologija koja daje preporuku za buduće poslovne poteze je inteligencija, a "SAP" se upravo bavi poslovnim aplikacijama i softverskim sistemima koji to omogućavaju svim industrijama. Naš proizvod S/4HAHA je osnova za izgradnju i ona je ujedno i temelj inteligentnog poslovanja. Sad već postoji dosta različitih slučajeva korišćenja inteligentnih tehnologija koje su ugrađene u poslovni proces - od unapređenja procesa obrade bankarskog izvoda, pa do inteligentnog uravljanja ugovorima, zalihama i procesom prodaje i još mnogo toga.

Kako izgleda "SAP-ova" vizija poslovanja u budućnosti ukoliko se koriste sve mogućnosti "SAP" sistema?

"SAP" u svojoj ponudi već ima pokriven „end to end" proces, ali s obzirom na to da se tehnologija neprekidno razvija, granice se stalno pomeraju. "SAP" tome pristupa na dva načina.

Pre svega ulažemo mnogo u razvoj tehnologije, a jedan od načina da se taj korak zadrži je i akvizicija kompanija čiji su proizvodi kompatibilni sa našim rešenjima, kao što je bio slučaj sa prošlogodišnjom akvizicijom kompanije Callidus Cloud koja u Srbiji ima dve stotine zaposlenih.

Drugi način je sam pristup izazovima, jer je pretpostavka da korisnicima nije potrebna samo dobra tehnologija, već i adekvatan pristup problemskoj temi. Design Thinking je razvijena metodologija, koja podrazumeva integrativni pristup inovativnim rešenjima i stavljanje svih mogućnosti za konkurentsku prednost u centar biznisa, dok se već isprobani i optimizovani procesi odvijaju automatski. "SAP Leonardo" je platforma koja korisnicima pomaže da za svoj biznis iskoriste nove tehnologije kao što su Machine Learning, Big Data, Internet of Things (IoT) i Blochchain. Preduslov novim tehnologijama je jasna slika vrednosti koju ove tehnologije mogu da donesu, a do nje se dolazi Design Technology metodologijom kojom definišete poslovne izazove i uz kreativne ideje ih sistematski rešavate implementacijom novih tehnologija.

Šta poslovni rezultati "SAP-a" govore o promenama koje doživljava poslovanje velikih kompanija na globalnom nivou?

Najvažnija novina je rast prihoda od Cloud pretplata i podrške od čak 38 odsto tokom 2018. godine. To ukazuje na preorjentaciju kompanija na poslovanje bazirano na "cloudu", čime se značajno smanjuju troškovi i štedi vreme, dok se povećava bezbednost. Takođe, prema poslednjem finansijskom izveštaju, ukupan rast prihoda "SAP-a" na globalnom nivou tokom prošle godine je 13 odsto. To je svakako rezultat sve većeg korišćenja novih tehnologija i njihovog prepoznavanja kao važnog činioca u vođenju inteligentnog poslovanja o kome smo govorili ranije.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 20. септембар 2024.
27° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи