Beograd ima tim za podršku svakoj velikoj investiciji

Zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vešić izjavio je na konferenciji o nekretninama i infrastrukturi da potencijalni investitor mora da ima projekat koji je u skladu sa zakonom.

Goran Vešić je to rekao odgovorajući na primedbe oko sporosti gradskog sekretarijata tokom primene procedura i naveo da grad svakom ko ulaže preko 50 miliona evra dodeljuje posebnu radnu grupu, što je put za rešavanje problema.

Vesić je, kao prvi panelista na skupu, rekao i da je Beograd okrenut ka velikim investicijama, ali je dodao da ne vodi samostalnu politiku, već je to deo politike Vlade Srbije koja je dala ogroman doprinos da se ubrzaju investicije.

Vesić je primetio da su najveće i najkompleksnije investicije su u Beogradu, pa se očekuje da i projekti budu u skladu sa zakonom da ne bi bili vraćeni.

Beograd iz godine u godinu daje dozvole za po milione kvadratnih metara da se gradi, a veliki investitori imaju mogućost za saradnju sa Vladom i Ministarstvom građevina, podsetio je zamenik gradonačelnika Beograda.

Govoreći o investicijama, on je objasnio da je Beograd regionalni centar i zato je potencijal za stanogradnju veći što treba iskoristiti.

Dodao je da će se raditi konceptu Beograda kao zelenog i pešačkoga grada, kao i da će javni saobraćaj tome prilagođavati. 

Iz centra Beograda se seli industrija, prioritet pešaci i metro

Beograd se razvija u skladu sa svetskim standarima, a nova Strategija razvoja grada podrazmeva tri glavne odrednice - izmeštanje industrije iz centra grada, spuštanje grada na reke i promena hijerarhija, tako da će pešaci, biciklisti i javni prevoz imati prirotiet, izjavio je donedavni gradski arhitetkta Milutin Folić.

Folić je rekao da izmeštanje industrije iz centra grada predstavlja veliki posao, s obzirom da 40 odsto perifernih naselja nema kanalizaciju, a 20 odsto nema put.

Takođe, naveo je, treba iz centra grada do perifernih mesta uvesti i adekvatan javni pevoz.

Druga odrednica u Strategiji razvoja grada je spuštanje Beograda na dve reke, koje su, prema Folićevim rečima atraktivne, ali nedovoljno iskorišćene.

"Treća odrednica je promena hijerarhije u saobraćaju. Pešaci, biciklisti i gradski saobraćaj moraju da dobiju prioritet. U svetu su s tim krenuli još sedamdesetih godina, u Kopenhagenu na primer šesedesetih, mi malo kasnimo, ali i to kašnjenje donosi benefite da vidimo gde su drugi pogrešili i da ne napravimo iste greške", rekao je Folić na panelu. 

Dodao je da je metro jedan od najvećih projekata u gradu, koji je u duhu Strategije.

"Beograd je poslednji grad u Evoropi koji ima više od milion i po građana, a koji nema metro. Trenutno je fizibiliti studija u završnoj fazi koju radimo s francuskom kopmanijom. Trebalo je da bude završena do kraja februara, ali je rok pomeren iz opravdanih razloga.

Kada na proleće bude završena fizibiliti studija, moći ćemo da razgovaramo sa potencijalnim partnerima", istakao je Folić.

Pored standardnih saobraćajnih planova, izgradnje metroa, funkcionalnijeg javnog prevoza, ideja je, kaže Folić, da se napravi i vodni saobraćaj, poput onog u Budimpešti.

"Sada kada smo počeli da spuštamo grad na reke, izmeštamo industriju iz centra grada, sklanjamo prugu, sada konačno ima smisla da se uspostavi taj vodni saobraćaj. Mi smo završili s pripremom postavljanja pontona, nadam se da ćemo za vodni saobraćaj naći partnera", rekao je Folić.

Upitan da li će se na rekama zadržati koncept splavova, Folić kaže da je Beograd po tome prepoznatljiv i da je namera da splavovi ostanu na rekama, ali pod određenim uslovima.

"Golf klub ispod Avale" 

Generalni menadžer Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Branislav Popović izjavio je da je jedan od zadataka Direkcije obračunavanje doprinosa investitora koji ide u gradsku kasu.

Prema njegovim rečima, izmenom zakona data je i mogućnost da umesto za doprinos, investitori mogu novac da ulažu u lokalni razvoj, kao što je na primer saniranje puteva.

Ključ je, dodaje Popović, da se novac od doprinosa koristi za ulaganje u periferna naselja, i podsetio da naselje Krnjača od 70.000 stanovnika nema kanalizaciju, kao ni Kaluđerica sa 30.000 stanovnika, ali da je za to beogradsko naselje završen tender za izgradnju kanalizacije.

U planu je, dodaje Popović, da se "oživi" prostor nekadašnje Šećerane i Hipodroma, koji će predstavljati novu atrakciju grada za sportska i kulturna dešavanja.

Popović je najavio i izgrdnju Golf kluba ispod Avale koji će se prostirati na oko 80 hektara.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

субота, 21. септембар 2024.
14° C

Коментари

Re: Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Steta
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Re: Ко би свијету угодио
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Knjiga
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи
Komentar
Амазоновим „Прстеновима моћи" нема помоћи