Može li se žaliti na kvalitet šišanja

Kupci se najčešće žale na kvalitet mobilnih telefona, obuće i bele tehnike. Ali to nije sve. Jeste li znali da ukoliko ste nezadovoljni određenom uslugom, na primer stolara, krojača ili frizera da se i na to možete žaliti?

Ono što je za Dušana bio sitan kvar na bojleru, za majstora je bila dobra prilika da zaradi. Vodoinstalater, čiji je broj Dušan pronašao u poštanskom sandučetu, popravku je naplatio čak pet puta više.

"Javio se majstor, rekao da će doći, došao, pogledao kvar. Rekao da treba da se očisti bojler da treba da se promeni grejač, termostat i kaže 10.000. Ja prvo nisam imao predstavu jer ne bavim se time i nemate predstavu o cenama i onda je on to nešto zamenio, ustvari nije mi zamenio termostat nego vratio moj. Kad je on otišao ja sam pošao na internet, vidim termostat 800 dinara, grejač 1.500 i vidim da je bila neka prevara", kaže Dušan Mijović.

Posle nekoliko meseci uspeo je da povrati skoro polovinu novca, i to uz pomoć jednog udruženja za zaštitu potrošača.

"Znate kako, inspekcija je kod nas uređena malo čudno, ispada da onaj ko prijavljuje neku štetu ili oštećenje treba da dâ maltene i rodoslov, a neko koga treba proveriti on je sakriven", dodje Dušan.

Građani često ne znaju da osim na kupljenu robu, u roku od dve godine mogu da se žale i na pružene usluge – na primer stolara, molera, masera, lekara, frizera...

Ljubiša Ristić iz frizerskog salona "Ljuba" kaže da se dešava da građani budu nezadovoljni uslugom i da se vrate, ali da se u salonu potrude da oni izađu zadovoljni.  

Kako kaže, najčešće se žale da im ostane više kose na glavi jer frizeri gledaju da ne preteraju sa skraćivanjem ali bilo je slučajeva da se žale i da im je ostalo manje kose nego što su očekivali. 

Koje su mogućnosti za žalbu? 

Često se dešava da za nanenu štetu prilikom usluge nema utehe.

"Bila je jedna devojka kojoj je u privatnoj ordinaciji čovek hirurg plastičar ugradio silikne i to su ostali trajni ožiljci i onda je ona sa nama i preko određenih službi uspela da sanira određenu štetu, ali teško je uspela da nadoknadi materijalnu štetu jer je lekar tvrdio da je on dobro obavio posao", kaže Denis Perinčić iz Republičke unije potrošača.

U slučaju da posao nije obavljen i dogovorom ne uspete da rešite problem možete da se žalite udruženjima za zaštitu potrošača ili inspekciji.

"To je vrlo teško dokazati jer mora da se upotrebi veštačenje kada su u pitanju nesaobrazne usluge, dakle veštak određene struke ali imate i neke propuste koji su očigledni gde trgovci sami iz poslovnosti kažu – jeste pogrešili smo pa preprave a sa druge strane oni prihvate reklamaciju ali kasnije kod otklanjanja ništa ne urade", dodaje Perinčić.

Ukoliko izađete iz nekog salona nezadovoljni uslugom, na to se možete žaliti, a pružalac usluge može biti kažnjen prema Zakonu o zaštiti potrošača od 300.00 do čak dva miliona dinara. Međutim, to ipak ne znači da vam tu uslugu mora nadonaditi.

Od deset potrošača čak sedam bude u pravu, kažu u udruženjima za zašitu kupaca. I zato možda je najbolji savet da majstore zovete po preporuci ali da se unapred raspitate za cene pojedinih usluga.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
9° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво