Beogradu neophodan metro

Odluka o izgradnji metroa u Srbiji biće doneta za tri meseca, najavio ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić. Za realizaciju prve faze izgradnje biće potrebno oko šest do osam godina.

Ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić najavio je danas da će njegovo ministarstvo za 90 dana imati jasan stav o pitanjima koja se tiču izgradnje metroa i načina njegove realizacije.

Mrkonjić je istakao da se radi o ozbiljnom projektu i da se upravo pregovara sa više komintenata o načinu finansiranja i izgradnje.

Nacionalni savet za infrastrukturu uvrstio je izgradnju metroa u Beogradu u prioritetne projekte u naredne četiri godine za razvoj Srbije, rekao je Mrkonjić.

Prema Mrkonjićevim rečima, kada stručnjaci budu uradili svoj deo posla, Nacionalni savet za infrastrukturu predložiće Vladi Srbije finansijsku konstrukciju, neophodnu za izgradnju metroa u Beogradu.

Predstavnik Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda Nataša Jovanović rekla je da je gradska uprava konačno donela odluku da se gradski saobraćaj u Beogradu poboljša i da sledi odlučivanje o tome da li će se razvijati laki ili teški metro ili kombinacija ta dva modela.

"Odluku o tome treba da donesu stručnjaci iz te oblasti, koji će se usaglasiti o tome šta je za Beograd najbolje", rekla je Jovanovićeva.

Metro rešava brojne probleme u gradu 

Arhitekta Branislav Jovin pozdravio je tu odluku gradskih vlasti i istakao da ona predstavlja diskontinuitet od nazadnog automobilsko-tramvajskog urbanizma koji se već 26 godina sprovodi u Beogradu i koji zagađuje životnu sredinu.

Jovin je ukazao da bi metro sistem u Beogradu rešio pitanje sigurnog, tačnog i brzog prevoza. Metro bi doprineo oslobađanju ulica i trgova od automobila i vratio ih građanima, pešacima i biciklistima.

"Za nezavisni šinski sistem u prvoj fazi trebalo bi da se izdvoji oko 1,1 milijarda evra", rekao je Jovin i naglasio da nije neophodno da se ukine tramvajski saobraćaj u gradu osim u užem centru koji se bude preklapao s trasom metroa.

Jovin je rekao da bi za realizaciju prve faze trebalo oko šest do osam godina, da bi u okviru nje trebalo da bude izgrađeno 14 kilometara trase, 16 stanica, tehnički depo za vozila, kao metro most i 2.800 parking mesta u podzemnim garažama.

Jovin je ocenio da jedino metro sistem trajno rešava problem parkiranja u centralnoj zoni, kao i da bi država trebalo da finansira 50 odsto projekta, grad 20 odsto, a 30 do 40 odsto trebalo bi da bude obezbeđeno kreditima.

Na skupu je iznet stav da izgradnja mosta preko Ade Ciganlije neće rasteretiti saobraćaj i predloženo je da se novac namenjen za to preusmeri na fond za izgradnju metroa.

Број коментара 5

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 14. мај 2024.
20° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара