Nema rampe za nemar i bahatost

Bezbednost saobraćaja na putnim prelazima u najvećem broju slučajeva nije samo železničko-tehničko pitanje, najčešće je pitanje samodiscipline i saobraćajne kulture vozača i pešaka. Nažalost, mnogo je učesnika u saobraćaju koje ne krase te dve osobine, a to pokazuju snimci koje su zabeležile kamere "Infrastrukture železnice Srbije".

Odabrani snimci koje su "Infrastrukture železnice Srbije" dostavile medijima pokazuju kako se učesnici u drumskom saobraćaju ponašaju u situacijama kada su rampe spuštene i nailazi voz. Snimci su nastali na većem broju putnih prelaza širom Srbije.

"Infrastrukture železnice Srbije" podsećaju da je u protekle dve godine u nesrećama na putnim prelazima nastradalo 18 osoba. Svih osamnaest, kako se navodi u saopštenju, nastradalo je zbog sopstvene odgovornosti.

Na području "Infrastrukture železnice Srbije" nalazi se ukupno 2.138 putnih prelaza i svi su, kako tvrde u tom preduzeću, na odgovarajući način obezbeđeni.

Od ukupno 2.138 putnih prelaza, 502 putna prelaza obezbeđena su savremenom signalno-sigurnosnom opremom – automatskim branicima, polubranicima i svetlosnom saobraćajnom signalizacijom. Preostalih 1.636 putnih prelaza obezbeđeni su znacima drumske signalizacije – Andrejin krst, znak "stop".

Iz tog preduzeća podsećaju da poštovanje zakonskih propisa garantuje očuvanje bezbednosti i upozoravaju da se, nažalost, "učesnici u drumskom saobraćaju često upuštaju u opasne i rizične radnje i ne vode računa o putnim signalima".

"Vozači drumskih vozila ili uopšte ne gledaju i ne osmatraju prugu prilikom prelaska preko nje, preduzimaju rizična i opasna kretanja mimoilazeći putoprelazne polubranike, ne poštuju u dovoljnoj meri svetlosnu signalizaciju, te prelaze preko pruge iako je uređaj za obezbeđenje saobraćaja već spušten. Česti su i slučajevi bahatosti i samouverenosti vozača drumskih vozila koji se upuštaju u kritične i opasne radnje", ističe se u saopštenju.

Godišnje na putnim prelazima u Srbiji svojom nepažljivom, neopreznom i neodgovornom vožnjom vozači drumskih vozila oštete preko dve hiljade branika i polubranika "Infrastrukture železnice Srbije". Osim nanošenja velike materijalne šteta, time se i direktno ugrožava bezbednost železničkog saobraćaja, podsećaju u tom preduzeću.

"Zabrinjava činjenica da je broj saobraćajnih nesreća u porastu upravo na potpuno osiguranim i na najsavremenije opremljenim prelazima, što ukazuje na neodgovorno ponašanje vozača drumskih vozila i pešaka, koji su u gotovo 100 odsto slučajeva uzročnici nesreća na putnim prelazima", naglašavaju "Infrastrukture železnice Srbije".

Ukazuju i da ovakva statistika nije zabeležena samo u Srbiji, već su pokazatelji približni i u drugim zemljama, a taj problem prepoznala je i Međunarodna železnička unija.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 08. мај 2024.
21° C

Коментари

Re: Poreklo
Чије гене носе народи у региону
Imam novcic od 1 centa dole je vrednost ponudjena 6000 dinara
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Imam mali novcic 1 cent
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
Косовски вез
Нематеријална културна баштина Србије – косовски вез
Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара