Dunav u porastu, rečni saobraćaj nije bio ugrožen

RHMZ je najavio da će narednih dana nivo Dunava biti povećan za 2,5 metara, a da je trenutno nivo reke u blagom porastu.

Prema rečima Veljka Kovačevića, pomoćnika ministra za vodni saobraćaj, do niskog vodostaja je došlo jer nije bilo ozbiljnijih padavina u uzvodnim zemljama od 1. jula.

"Kod nas ni jednog trenutka plovidba nije obustavljena, ali brodovi se ne ukrcavaju na maksimum da bi mogli nesmetano da plove. To znači da su se prilagođavali postojećim uslovima plovidbe. U Mađarskoj je obustavljena plovidba na nekoliko sektora zbog male vode", izjavio je Veljko Kovačević.

I u Lučkoj kapetaniji Novi Sad Tanjugu je potvrđeno da nije bilo problema u odvijanju saobraćaja na Dunavu.

"Vodostaj kod Novog Sada je gotovo 70 centimetara ispod donjeg nivoa plovidbe, ali zbog dobro obeleženog plovnog puta i ipak dovoljne dubine nije bilo bilo kakvog incidenta, kapetani su bili obazrivi, vršen je i pretovar, a noću su odmarali radi sigurnijeg prolaska", rekao je šef Lučke kapetanije u Novom Sadu Boris Oreb.

Da ozbiljnije ekonomske štete zbog otežane plovidbe nije došlo, potvrđuju i u Luci Novi Sad.

"Mi imamo vertikalni kej i nizak vodostaj nije uticao bitnije na naš rad, ali smo ipak nešto manje robe pretovarali zbog manjih tovara na baržama zbog niskog vodostaja", rekao je za Tanjug Aleksadar Milovančev, direktor Luke Novi Sad.

Ni biljni i životinjski svet nisu bili ugroženi, tvrde u Pokrajinskom zavodu za zaštitu prirode.

"Dobro je što je ova suša došla u jesen kada je živi svet u mirovanju, pa neće biti posledica. Ipak, bilo bi opasno kada bi se ovakav nizak vodostaj nastavio i u toku zime", kaže Slobodan Puzović iz Pokrajinskog zavoda za zaštitu priride u Novom Sadu.

Inače, vodostaj Dunava daleko je od istorijskog minimuma iz 1909. kada je kod Bezdana zabeleženo minus 146 centimetara, jer je sada na minus 98 centimetara.

Ovakvi prirodni fenomeni, kažu u Ministarstvu za saobraćaj, građevinu i infrastrukturu, samo pokazuju koliko je važan projekat uređenja plovnog puta Dunava koji trenutno sprovode na šest kritičnih sektora na Dunavu od Beograda do Bačke Palanke.

Vrednost radova je 10 miliona evra i finansirani su iz IPA fondova, čime će biti obezbeđena plovnost na Dunavu i u slučaju izuzetno niskog vodostaja.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 19. април 2024.
7° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво