Srbiji nedostaje 5.000 profesionalnih vozača, sve više penzionera za volanom

U Poslovnom udruženju drumskog saobraćaja Srbije kažu da bi gradski saobraćaj u velikim centrima već sledeće godine mogao biti obustavljen zbog nedostatka vozača. U Srbiji je borba za vozače već počela. Strane agencije organizuju zapošljavanje i dobijanje licenci u Sloveniji i Hrvatskoj gde već radi nekoliko hiljada naših vozača. Mesečno se može zaraditi i po nekoliko sadašnjih plata pa nije ni čudo što naši penzioneri voze autobuse u Beču ili Minhenu i Ljubljani.

Sledeća godina će biti prelomna kažu stručnjaci jer već na proleće naši profeisonalci dobijaju takozvani evropski sertifikat o stručnoj osposobljenosti, koji uz dozvolu boravka automatski znači mogućnost odlaska u neku od zemalja Unije na rad.

Nemačka se sprema da tokom sledeće godine prihvati tri miliona radnika, od čega će više od 30 odsto biti iz saobraćajne struke. Takva seoba radne snage dovešće do boljeg vrednovanja ovog zanimanja na našem tržištu što domaći poslodavci ne mogu da plate i da ostanu konkuretni.

"Uz stalno poskupljenje goriva, koje se tiče i gradskih i međunarodnih prevoznika sigurno je da prostor za plaćanje vozača i radne snage je sve manji. To će sigurno da proizvede problem", smatra Dušan Nikolić iz Udruženja prevoznika u Privrednoj komori Srbije.

Kod nas većinu autobusa i kamiona voze penzioneri, a o tome govori podatak da zaposleni u drumskom saobraćaju u proseku imaju 55 godina, a dešavalo se da po ugovoru o delu budu angažovane i osobe starije od 70 godina.

"Radio sam do 65 godina dok nisam stekao starosnu penziju, nastavio sam odmah u firmi raditi, napravio ugovor sa poslodavcem, moje kolege odalze u Hrvatsku, Sloveniju Nemačku", rekoa je Jovica Milanović, vozač u međunarodnom transportu.

U auto-školama kažu da ne mogu da nađu instruktore za C, D i E kategoriju što će dodatno izazvati problem.

"To je već možemo reći kritična situacija, jer instruktora za velike kategorije praktično nema. To je neka stara generacija koja sada obučava, kada oni odu u penziju ne znam ko će obučavati", istakao je Marko Manojlović iz Auto-škole "10 plus".

Vlasnici firmi za prevoz traže da se granica za polaganje za C i E kategoriju spusti na 18 godina a za D i E na 20 godina. Time bi godišnje mogli da dobijemo i do 2.000 mladih vozača. U ceo proces treba da se uključi i Vojska Srbije kroz služenje vojnog roka time bi mogli da dobijemo jos 500 kvalifikovanih vozača godišnje.

Број коментара 15

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
18° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво