Mostovi na Koridoru 10 kroz Pomoravlje pred vanrednom kontrolom

Stanje mostova, na drumskom i železničkom Koridoru 10 kroz Pomoravlje je različito – od najsavremenijeg, na deonici nove dvokolesčne pruge Gilje-Cuprija-Paraćin, preko Velike Morave, do onih koji su građeni pre 70 godina, ili koji su dobro uzdrmani zbog nekontrolisane eksplotacije šljunka.

Posle rušenja vijadukta u Đenovi i najave Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, za vanrednu kontrolu mostova u Srbiji, ocenjeno je da je bezbednost najkritičnija kod mostova na Velikoj Moravi, jer su neplanskim vađenjem šljunka, mnogima potkopani stubovi.

Na ovom delu Velike Morave, ima oko deset šljunkara, koje prekomernim i nekontrolisanom eksploatacijom šljunka, "ugrožavaju mostove i objekte na reci" a ekolozi, ribari i poljoprivrednici, već nekoliko godina upozoravaju, da šljunkare "prekopavaju korito, menjaju tok reke, opasno naraušavaju izgled obala, korito reke je pretvoreno u kratere...".

Zbog izmene toka, ne radi ni jedina vodenica na Moravi, manastira "Zlatenac" kod Svilajnca, kažu monahinje manastira.

Na železničkoj pruzi Beograd–Niš, na ulazu u Jagodinu, vozovi preleze preko mosta na Belici, kome se boja ne vidi od korozije, a postavljen je pre 70 godina.

Za razliku od ovog mosta, oko 12 kilometara prema Nišu, pre dve godine, na novoj deonici dvokolosečne pruge Gilje–Ćuprija–Paraćin, izgrađen je novi, za koga stručnjaci tvrde da je najbolji na pruzi Beograd–Niš.

Most su počeli da grade mostograditelji "Alpina - meterorit", a završili "Goša" iz Smederevaske Palanke i "Mostogradnja" Beograd.

Dug je 322,5 metra, raspona 52,5 metara, na šest stubova od kojih su dva u reci.

U stubove je ugrađeno 11.000 tona betona. Čelični je i težak 2.400 tona.

Most Jagodina-Svilajnac-Despotovac, za koga se sumnja da je dobro potkopan od strane šljunkara, izgrađen je posle Drugog svetskog rata.

Radili su ga zarobljeni vojnici Nemačke i Italije. Most je rekonstruisan 2007. godine a radove je izvela firma "Intermost" iz Begrada.

Most železne konstrukcije na ulazu u Ćupriju iz pravca Jagodine, uskoro bi trebao biti turistička atrakcija, izjavio je Tanjugu predsednik opštine Ninoslav Erić.

Erić, očekuje da još ove godine počne izgradnja novog, savremenog na novoj lokaciji.

Most Markovac-Svilajnac, na Moravi, preko koga se odvija i železnički i drumski saobraćaj, takođe čeka zamenu.

Predsednik opštine Svilajnac Predrag Milanović izjavio je Tanjugu, da je pre osam godina, urađena sva projektna dokumentacija za novi most dužine 300 metara i zaobilaznicu od 3,5 kilometara, i čeka se finansijska pomoć države.

Број коментара 0

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
17° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво