Šta je tehnički ispravno, a šta neispravno vozilo

Već skoro mesec dana je prošlo od uvođenja novih tehničkih pregleda, a javnost i dalje traži odgovore na konkretno pitanje: šta je tehnički ispravan, a šta tehnički neispravan automobil. Građani su i dalje u dilemi šta su njihova prava i mogućnosti. MUP je zato ponovo protumačio pravila i dao precizna uputstva.

Stojan Spasić iz Saobraćajne policije MUP-a Srbije u razgovoru za RTS kaže da je bilo dosta nedoumica kada je reč o tehničkim pregledima, ali da je najbitnije da je vozilo mehanički ispravno, te da je estetika u drugom planu.

Tako vozilo koje ima manja mehanička ulegnuća, koje je višebojno, ima manje naprsline na šoferšajbni ili svetlosnoj grupi, površinsku koroziju ili različite ratkapne može da prođe tehnički pregled.

Ono što nije dozvoljeno i zbog čega vozilo neće biti prihvaćeno jesu različite veličine pneumatika na istim osovinama, mehanička oštećenja, rupe nastale od korozije ili ukoliko vozilo nema propisanu opremu.

Takođe, ukoliko su stakla zatamnjivana naknadno a ne fabrički, vlasnici moraju da imaju potvrdu iz Agencije za bezbednost saobraćaja da je zatamnjivanje urađeno prema propisanim standardima.

Vozačima se preporučuje da na vreme odu na tehnički pregled, što mogu učiniti 30 dana pre isteka registracije.

"Na taj način izbeći će nervozu i neće strepeti da li će im vozilo proći tehnički pregled, a vozilo biti registrovano na vreme", rekao je Spasić.

Ono na čemu će se insistirati i što više neće moći da se dešava je da vozilo bude registrovano a da uopšte nije bilo na tehničkom pregledu. Time će se, kako je rekao za RTS Stojan Spasić, izbeći nesreće, a značajno povećati bezbednost u saobraćaju.

broj komentara 12 pošalji komentar
(četvrtak, 16. avg 2018, 19:03) - simo -bela crkva [neregistrovani]

Jedno je jasno

Uvode se mere i kazne kao u EU ali plate nikako. Pa sad ti vidi brale.....

(četvrtak, 16. avg 2018, 16:29) - anonymous [neregistrovani]

Podaci, ne reci

Niko nije izjednacavao neispravne kocnice i dubinsku koroziju. Ko bi normalan to uradio i trazio ukidanje tehnickog pregleda. Poenta je da se ovim novim merama (pod uslovom da se po starom zaista islo na tehnicki) nista nece dobiti na sigurnosti saobracaja jer su problemi daleko od dubinske korozije. Zaista je opasniji los put od dubinske korozije po bezbednost saobracaja. Sto se zvanicno ne objavi tehnicka ispravnost putnickih vozila koja su ucestvovala u nesrecama i sudarima, pa ce onda biti jasno o cemu pricam.

(četvrtak, 16. avg 2018, 15:42) - Nesa [neregistrovani]

Bravo

Cestitam svim piscima do sada objavljenih komentara. Po njihovom misljenju glavni uzrok velikog broja udesa su losi putevi i vozaci. Znaci li to da tehnicki pregled treba ukinuti ? Pozivanje na los materijalni polozaj ljudi je jos smesnije. Pa auto moze da vozi onaj ko ima novca, da ga kupi i odruzava. Secam se, kao mlad sam ceznuo za Ficom a kupio biciklu na kredu.Sad bi svi da voze a nema se. Ako se zbog materijalne situacije krsi zakon o saobracaju sto se iz istog razloga ne bi dozvolilo ljudima sa niskim primanjima da kradu? Zakon je zakon

(četvrtak, 16. avg 2018, 13:20) - anonymous [neregistrovani]

Pogresne informacijeickom

Kada bi se napravila statistika ukupnog broja saobracajnih nesreca i nezgoda, tvrdim da bi broj istih koje su uzazvane neispravnoscu vozila koja su u njima ucestvovala bila na nivou ne vecim od 20%, a mozda cak i manje. Svako vozilo koje ucestvuje u saobracaju mora biti tehnicki ispravno, ali ne mora se stalno provlaciti kroz medije da je tehnicka ispravnost uzrok problema, pa ce ga veoma rigorozna kontrola na tehnickom pregledu resiti. Ne, nece, zato sto je najveci problem u nasem saobracaju ogroman broj bahatih vozaca, koji se ne pridrzavaju propisanih ogranicenja brzine, niti postuju ostale saobracajne propise i pravila. Svakog drugog vozaca mozete videti kako telefonira tokom voznje.

(četvrtak, 16. avg 2018, 13:12) - anonymous [neregistrovani]

Podaci, ne reci

Bilo bi jako lepo da ljudi procitaju i razmisle o tome sta je napisano.Dakle, napisao sam da dubinska korozija nije razlog saobracajnih nesreca, vec, to nisam napisao, ali iskustvo vam govori, alkohol, brzina, itd.Da gospodine, vise bih voleo da ka prelazu gde se nalazi moj sin nailazi neki krs nego novi Range Rover u kome devojka kuca SMS poruku, sto cete priznati, jeste svakodnevna pojava oja se ne sankcionise.Dakle ne zamenjujmo teze, i ne govorimo o tome da li cu preziveti sudar u nekom krsu vec o tome da ne dodje do sidara!

(četvrtak, 16. avg 2018, 12:43) - anonymous [neregistrovani]

tehnicki pregled

Dubinska korozija,kuka,zatamnjena stakla itd,sve je to smisljeno da nas natera da kupujemo krseve sa zapada.Nema to nikakve veze sa bezbednoscu saobracaja.Uostalom da vidimo!Za godinu dana da proverimo broj stradalih u saobracajnim nesrecama i da uporedimo sa stanjem pre donosenja ovog zakona.Ako se pokaze da nema smanjenja zrtava ili je on zanemarljiv logicno bi bilo da svi drzavni sluzbenici koji su pisali ovaj zakon, ili se zalagali za ovaj zakon, budu smenjeni sa drzavnih funkcija.

(četvrtak, 16. avg 2018, 12:07) - Вибрирајући трилер [neregistrovani]

Прописно згужвавање

И начин згужвања током судара се код произвођача детаљно испитује и оно није аутоматски лоша особина.Правилно згужвавање током судара ублажује удар и спашава живот.И по овом питању се залажем за здрав разум, реалност и непретеривање.Нама закони о белим медведима и рајским птицама не требају.А и границе између дозвољеног и недозвољеног су променљиве, зато ви добростојећи што се одушевљавате оваквим оштрим законима, пазите да вам то не изађе на нос.

(četvrtak, 16. avg 2018, 11:37) - anonymous [neregistrovani]

Los put

Na putu Novi Pazar-Tutin bilo je na hiljade saobracajnih nezgoda,nijedna nezgoda nije zbog tehnicki neispravnih vozila,vez zbog katastrofalnog stanja u kom se nalazi taj put.

(četvrtak, 16. avg 2018, 11:35) - anonymous [neregistrovani]

Komentar

Prema zvanicnim podacima Agencije za bezbednost saobracaja, samo 1-2% od ukupnog broja saobracajnih nezgoda je izazvano tehnickom neispravnoscu vozila.. Sve ostalo je saobracajni prekrsaji, kao voznja u alkoholisanom stanju, nepostovanje ogranicenja brzine, prolazak kroz crveno svetlo itd. Procenite sami...

(četvrtak, 16. avg 2018, 10:48) - Slavko [neregistrovani]

Tehnicki pregled!

Naravno da je ispravno vozilo veoma bitno za bezbedan saobracaj i svako bi morao da podrzava inicijativu da se sva vozila koja ucestvuju u saobracaju moraju proveriti pre nego sto izadju u saobracaj!Medjutim, ono sto pada u oci je to da garaze koje obavljaju tehnicke preglede ocigledno nemaju usaglasene norme i tehnicke zahteve saobracajnog instituta, kako bi svima vozilo bilo pregledano na isti nacin.Gospodin sto postavlja pitanje o tome koliko je ljudi stradalo od korozije na automobilu bi trebalo da razmisli pre nego sto postavi takvo pitanje! Zar nije dovoljno da jedna osoba strada zbog necijeg nemara!?Da li bi postavio isto pitanje da takvo vozilo popusti upravo kada tvoje dete prelazi raskrsnicu prema skoli ili negde na auto putu, ispred tvog vozila kada ste ti i cela tvoja porodica u automobilu!?Dakle, pitanje redovnog tehnickog pregleda je sasvim opravdano u danasnje a i u vreme skorije buducnosti kada se pojavljuje sve vise vozila na putevima a samim tim raste i mogucnost zrtava u saobracaju!Tehnicki pregledi su obavenzni u mnogo razvijenijim drzavama gde se voze mnogo bolji i noviji automobili nego kod nas, mi sigurno ne bi trebalo da se inatimo sa nasim polovnjacima i da verujemo da ce krst casni da cuva nas i nase automobile jer, u onom drugom automobilu mozda sedi upravo neko ko nema ni vere ni casti a vozi jos stariji auto od tog tvog i zato su i neophodni tehnicki pregledi kako bi tebe zastitili od bahatosti i nehata nekoga ko ne postuje pravila i propise!