Tehnički pregled – dileme vozača i kontrolora

Savet vozačima je da, gde god da putuju, ne kreću sa neispravnim automobilom. Dilemu da li je sve u redu nemaju sigurno vozači koji su ovih dana registrovali automobile uz obavezan tehnički pregled koji je od pre pet nedelja detaljniji, zakazuje se i košta do tri hiljade dinara. Šta je na njemu neizbežno, a šta ne može da prođe?

Na liniju se ne sme sa prljavim vozilom, ali to ne znači da mora da dođe pravo sa pranja. Sve mora da funkcioniše, a posebno kočioni sistem, uređaji za upravljanje i svetlosna signalizacija. Proveravaju se i izduvni gasovi ali, do 2021. godine, to nije razlog da se vozilo ne registruje.

"Redovno održavam auto tako da nisam imao nikakvih problema. Čuo sam neke priče da je drugar jedan imao ksenon svetla, neke nadogradnje i da su ga vratili sa tehničkog pregleda", kaže vlasnik vozila Josif Arsić.

Za promenjena svetla ili ugrađenu kuku na automobilu neophodan je atest, potvrda da su urađene dodatne kontrole.

"Verovali ili ne imamo najmanje deset ljudi koji dođu sa svojim automobilima u toku dana da se raspitaju da li njihov auto može da prođe. Od tih deset, barem osam sigurno posavetujem šta treba da srede da bi auto mogao da prođe tehnički pregled", kaže kontrolor Momčilo Mihajlović.

Moraju da se srede razbijeni far, šorefšajbna, neispravni brisači. Tehnički pregled ne mogu da prođu automobili s nepropisnim gumama i većom korozijom, posebno na podu, prednjem i zadnjem trapu automobila.

"Iskreno, nama kontrolorima na liniji tehničkog pregleda je ovaj način lakši. Lakši iz mnogo razloga. Jedan od razloga je to što ne trpimo pritisak više da puštamo sve i svašta, nego ono što može da prođe, može. Što ne može, ne može i kraj", kaže Mihajlović.

"Dileme imaju oni tehnički pregledi koji su ranije dobro zarađivali na tome što vozila nisu dolazila i oni uglavnom šire te dezinformacije, kao i one agencije koje su zarađivale na tome da vozila nisu dolazila na tehnički pregled. Većina tehničkih pregleda, da ne kažem 99 procenata, nema nedoumice oko takvih stvari, ali se u medijima uporno plasiraju neistine i dovode se vlasnici vozila u zabludu", ističe Nebojša Arsov, načelnik Uprave saobraćajne policije.

Tehnički pregled putničkog automobila traje 35 minuta. U jednoj smeni se u proseku pregleda 13 vozila. Dokaz o urađenom pregledu je pet do šest fotografija automobila, a na jednoj mora da bude i kontrolor koji je obavio tehnički pregled.

broj komentara 2 pošalji komentar
(nedelja, 12. avg 2018, 09:19)
anonymous [neregistrovani]

Zasto

Ja ovaj zakon u potpunosti podrzavam.Ne iz cinickih razliga, jednostavno jer je u redu.Neispravni Auto je opsta opasnost za sve koji se nalaze na putu ili su sami ukljuceni u saobracaj.Vi pisete "novi Auto"
Novi auto je samo onaj koji izlazi iz fabrike, i po mom misljenj taj ne mora na tehnicki jer je on ispitan vec u fabrici.U Nemackoj nije obaveza da se sa novim Automobilom ide 3 godine na tehnicki pregled a ako je vec zakon prema nama tako strog i zahteva da vozilo bude u potpunosti ispravno, onda brate neka ga na dalje pustaju ne svake godine nego na dve godine. 

(nedelja, 12. avg 2018, 07:39)
anonymous [neregistrovani]

Znanje

Zasto ja,moram da idem na tehnicki novog automobila,i da platim obavezno osiguranje tri puta vise od vlasnika Juga starog 28 godina.