Stroža pravila na tehničkom pregledu put do bezbednije vožnje

U prethodne dve godine stradalo je više od 180, a povrećeno više od 1.800 ljudi u saobraćajnim nesrećama izazvanim tehničkom neispravnošću vozila. Nova pravila tehničkog pregleda koja se primenjuju od 5. jula trebalo bi to da spreče, ali i da smanje zloupotrebu potpisivanja blanko uverenja o tehničkoj bezbednosti vozila, kažu u Komitetu za bezbednost saobraćaja. Poručuju da od novih pravila zaziru oni koji do sada vozila nisu ni dovozili na pregled.

Već 15 dana tehnički pregled vozila sprovodi se po novim pravilima. Međutim, još je rano govoriti o efektima novog pravilnika, rekao je gostujući u Dnevniku RTS-a Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja.

"Prva iskustva su takva da su vozači požurili da urade tehnički pregled pre stupanja na snagu novog pravilnika zbog čega je još rano govoriti o efektima", kaže Božović.  

Vlasnici ne treba da se plaše ovakvog pregleda jer je to samo jedna od mera koja treba da dovede do veće ispravnosti vozila, objašnjava Božović. 

Cilj izmena pravila na tehničkom pregledu je veća bezbednost automobila i vozača. Ipak, vozači se pitaju da li su baš svi detalji koji se kontrolišu ključni.

"Nikada nismo vozili prljav auto na tehnički pregled. Od novih pravila zaziru oni vozači koji vozila nisu ni dovozili na tehnički pregled. Sve što se do sada gledalo na tehničkom pregledu gledaće se i u buduće, samo što će to biti i fotografisano", objašnjava Božović. 

Servisi jesu upoznati sa novim pravilima ali mnogi još ne funkcionišu po njima. Takođe, tu je i problem otpada i kupovine rezervnih delova u njima, koji se onda i zamenjuju van servisa, navodi Božović.

Pripremaju se izmene i kada je reč o obuci vozača. Vlasnici auto-škola se još nadaju kompromisu, ali Pravilnik koji se sada pominje predviđa da svaka škola ima svoj ili iznajmljen poligon koji bi trebalo da ima i izvesan nagib.

"Edukacija vozača će svakako povećati bezbednost u saobraćaju, a što se tiče auto-škola jedno od rešenje je njihovo udruživanje. Ukoliko imate više manjih auto-škola koje poseduju jedno ili dva vozila zašto se ne bi udružila sa nekom sličnom i imali zajednički poligon. Bolje je da postoji poligon, a nagib nije teško napraviti čak i u ravničarskim krajevima", napominje Božović.

I ovog vikenda i svih narednih do septembra očekuju nas gužve i na putevima i na graničnim prelazima. Iskustvu i statistika pokazuju da je ipak bezbednije putovati preko dana.

"Ako putujete noću postoji opasnost da se zaspi tokom vožnje. Ako putujete danju biće veća gužva. U svakom slučaju potrebno je da se u vozilu ima dovoljno vode i goriva i da se prave češće pauze, na svaka dva sata", rekao je Božović.

Број коментара 6

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

уторак, 19. март 2024.
5° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво