Kako stići vozom u Beograd i otići iz njega?

Glavna železnička stanica posle 134 godine više nije stanica već muzej. Umesto sa nje, vozovi polaze i dolaze na druge dve. Većina sa stanice Beograd centar ili Prokopa, a na liniji Beograd–Bar sa stare stanice u Topčideru. Da li putnici mogu da nađu nova polazišta, a dve nove stanice da zamene jednu staru?

Kad su vozovi na Glavnoj železničkoj stanici postali samo eksponati, za Prokop su počeli novi dani. A za putnike – nove dileme. Znaju kuda bi vozom sa stanice, ali ne i kako do nje da dođu.

"Nisam iz Beograda, teško sam je našao. Pitao sam prolaznike. Snašli smo se uz pomoć Guglove i lokalne mape. Pitali smo konduktera gde da izađemo, on nam pokazao", kažu građani.

Uvedene su dve nove autobuske linije – 34 i 36. Nedaleko staju i trolejbusi. Putnike ipak najviše ljuti što od ulaza do perona moraju stepenicama. A onda ponovo stepenicama do biletarnice po kartu. Zbunjuje ih i kako da pređu do sledećeg koloseka.

"Stanica je prelepa, ali još nije osposobljena za putnike. Nemate gde da kupite novine, flašicu vode", kažu putnici.

U stanicu Prokop uloženo je više od milijardu evra za četiri decenije, koliko se gradi. Ima ambulantu i policijsku stanicu. Priprema se i restoran. Nadležni obaćavaju da će problemi biti rešeni.

"Ono što je jako bitno i čega smo i mi svesni, fali lift. Pokrenuta je procedura za nabavku lifta za invalide kojim će se praktično sa ulice spuštati na ove perone i na taj način nadomestiti nedostatak pokretnih stepenica", kaže Nenad Stanisavljević iz "Železnica Srbije".

Sto devedeset pet vozova prolazi svakodnevno kroz Prokop. Ali ne i oni na liniji Beograd–Bar. Za njihove putnike adresa je Topčider.

Topčiderski peroni napravljeni su u vreme Obrenovića. Kasnije su sa te stanice na put kretali i Karađorđevići. Posle njih i Josip Broz Tito. Od tada do danas, kada je ovo glavna stanica za polaske ka Baru, čini se da se nije mnogo promenila.

Do Topčidera se stiže samo tramvajem broj 3. Nema taksi stanice u blizini, ima restoran, a nedaleko je prodavnica.

"Mala je stanica, kao da je u Zemun Polju. Treba da se renovira i da se sredi malo", kažu građani.

Već je renovirana, kažu u "Železnici".

"Topčider je u ovom trenutku odabran kao najbolje prelazno rešenje i tamo je osposobljena, peroni su produženi za nekih 100 metara, ubačene blagajna i čekaonica", kaže Nenad Stanisavljević.

To prelazno rešenje trebalo bi da traje oko dve godine. A u međuvremenu, da se napravi nova stanica u Zemunu. Kažu, gradiće se paralelno s glavnom staničnom zgradom na Prokopu.

broj komentara 7 pošalji komentar
(četvrtak, 05. jul 2018, 11:36) - Putnik [neregistrovani]

Kolica

Zato sto na primer neko u invalidskim kolicima ne moze da koristi stepenice ili majke sa decijim kolicima.

(četvrtak, 05. jul 2018, 07:24) - anonymous [neregistrovani]

ds

Beograd je zakon i ja hocu da zivim u Bg

(četvrtak, 05. jul 2018, 03:53) - Igo [neregistrovani]

Zasto lift

Zar nisu prakticnije pokretne stepenice nego lift?

(četvrtak, 05. jul 2018, 01:42) - anonymous [neregistrovani]

vlast

vlast je htela da natera ove iz zeleznice da se pokrenu i konacno zavrse ove stanice zato se pozurilo.Stari kadrovi sa starim razmisljanje polako treba ovo treba ono cevapi i crni luka i tako 40 godina

(sreda, 04. jul 2018, 21:55) - anonymous [neregistrovani]

А Нови Београд?

А Нови Београд? Одлично повезана, поред будуће аутобуске станице, шест или 8 колосека... Недостаје мало инфраструктуре која може за 6 недеља да се надогради...зашто Прокоп...зашто Топчидер?

(sreda, 04. jul 2018, 21:17) - anonymous [neregistrovani]

rakovica

Sta je sa zeleznickom stanicom u Rakovici?
Ima 6 koloseka, dobro je povezana sa autobuskim linijama (37, 42, 47).
Molim odgovor nadleznih.

(sreda, 04. jul 2018, 20:39) - anonymous [neregistrovani]

Nije trebalo tako.

Prosao sam mnogo svetskih gradova i u skoro svakom je zeleznicka stanica u centru grada,bez obzira koji je razlog ,ja ga ne razumem.