Kako stići vozom u Beograd i otići iz njega?

Glavna železnička stanica posle 134 godine više nije stanica već muzej. Umesto sa nje, vozovi polaze i dolaze na druge dve. Većina sa stanice Beograd centar ili Prokopa, a na liniji Beograd–Bar sa stare stanice u Topčideru. Da li putnici mogu da nađu nova polazišta, a dve nove stanice da zamene jednu staru?

Kad su vozovi na Glavnoj železničkoj stanici postali samo eksponati, za Prokop su počeli novi dani. A za putnike – nove dileme. Znaju kuda bi vozom sa stanice, ali ne i kako do nje da dođu.

"Nisam iz Beograda, teško sam je našao. Pitao sam prolaznike. Snašli smo se uz pomoć Guglove i lokalne mape. Pitali smo konduktera gde da izađemo, on nam pokazao", kažu građani.

Uvedene su dve nove autobuske linije – 34 i 36. Nedaleko staju i trolejbusi. Putnike ipak najviše ljuti što od ulaza do perona moraju stepenicama. A onda ponovo stepenicama do biletarnice po kartu. Zbunjuje ih i kako da pređu do sledećeg koloseka.

"Stanica je prelepa, ali još nije osposobljena za putnike. Nemate gde da kupite novine, flašicu vode", kažu putnici.

U stanicu Prokop uloženo je više od milijardu evra za četiri decenije, koliko se gradi. Ima ambulantu i policijsku stanicu. Priprema se i restoran. Nadležni obaćavaju da će problemi biti rešeni.

"Ono što je jako bitno i čega smo i mi svesni, fali lift. Pokrenuta je procedura za nabavku lifta za invalide kojim će se praktično sa ulice spuštati na ove perone i na taj način nadomestiti nedostatak pokretnih stepenica", kaže Nenad Stanisavljević iz "Železnica Srbije".

Sto devedeset pet vozova prolazi svakodnevno kroz Prokop. Ali ne i oni na liniji Beograd–Bar. Za njihove putnike adresa je Topčider.

Topčiderski peroni napravljeni su u vreme Obrenovića. Kasnije su sa te stanice na put kretali i Karađorđevići. Posle njih i Josip Broz Tito. Od tada do danas, kada je ovo glavna stanica za polaske ka Baru, čini se da se nije mnogo promenila.

Do Topčidera se stiže samo tramvajem broj 3. Nema taksi stanice u blizini, ima restoran, a nedaleko je prodavnica.

"Mala je stanica, kao da je u Zemun Polju. Treba da se renovira i da se sredi malo", kažu građani.

Već je renovirana, kažu u "Železnici".

"Topčider je u ovom trenutku odabran kao najbolje prelazno rešenje i tamo je osposobljena, peroni su produženi za nekih 100 metara, ubačene blagajna i čekaonica", kaže Nenad Stanisavljević.

To prelazno rešenje trebalo bi da traje oko dve godine. A u međuvremenu, da se napravi nova stanica u Zemunu. Kažu, gradiće se paralelno s glavnom staničnom zgradom na Prokopu.

Број коментара 4

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 17. април 2024.
6° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво