Agencija SAB otkazala sva putovanja, da li se putnicima vraća novac?

Svi turisti koji su preko agencije "SAB travel" trenutno na letovanju trebalo bi da se do kraja nedelje vrate u Srbiju. Šest autobusa stiže sutra. Sva naredna putovanja preko te agencije su otkazana. Pomoćnica ministra trgovine i turizma Vera Božić Trefalt rekla je za RTS da je inspekcijskim nadzorima utvrđeno da su 3.572 ugovora zaključena za celu sezonu, a juče je otkazan aranžman za celu sezonu, zaključno sa oktobrom.

Sva naredna putovanja preko agencije SAB su otkazana. Gostujući u Dnevniku RTS-a, pomoćnica ministra trgovine i turizma Vera Božić Trefalt rekla je da je inspekcijskim nadzorima utvrđeno da su 3.572 ugovora zaključena za celu sezonu i da je već poznato da je juče otkazan ceo aranžman za celu sezonu, zaključno sa oktobrom.

"To je za putnike teška situacija, a o kom se broju tačno radi – mi još ne znamo jer se svaki pojedinačni ugovor mora pogledati, utvrđuju se činjenice, inspekcijski nadzor traje", kaže Vera Božić Trefalt.

Pretpostavlja se da je reč o 5.000 do 6.000 putnika.

"Mi pomažemo putnicima, što je i zakonska obaveza, da svi budu obeštećeni, da nadoknade svoju realnu štetu", rekla je pomoćnica ministra.

Garancija putovanja je na 300.000 evra za sve putnike i to je utvrđeno Zakonom o turizmu, podsetila je ona.

"Svi ulažemo napore, počev od Jute, osiguravajuće kuće, vlasnika i inspekcije da to sve bude namireno na 300.000. Ako se to pređe, mora se naći način da putnici budu obeštećeni", kaže Vera Božić Trefalt.

Kako kaže, vlasnik ima volju da proda svoju imovinu da bi u punom iznosu obeštetio putnike.

"Juče smo utvrdili insolventnost agencije SAB i putnici mogu direktno da se obraćaju osiguravajućoj kući radi naknade štete i ako budu imali problema neka se obrate i turističkoj inspekciji na imejl", kaže Božić Trefaltova.

Rekla je da je rok za žalbu 15 dana od kada se obrate agenciji SAB, a mogu i Juti da se obrate kako bi počeo proces obeštećenja.

Radi se o velikom broju putnika pa će se svaki pojedinačni slučaj rešavati, jer su to pravila osiguravajuće kuće, podseća ona.

"Ovde je specifično jer se radi o ogromnom broju putnika kojima je otkazan ugovor i proces neće biti jednostavan. Verujem da će osiguravajuće kuće u onim rokovima u kojima je propisano obeštetiti putnike. Mesec ili dva meseca, jer se radi o velikom broju putnika", istakla je pomoćnica ministra.

Prema njenim rečima, pored realne naknade štete, putnik može da podnese tužbu sudu za nematerijalnu štetu.

Број коментара 10

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

недеља, 05. мај 2024.
14° C

Коментари

Prodajem
Ако пронађете ову новчаницу одмах идите код нумизматичара
C.T. Toraksa
Поштујте правила пре давања крви на анализу
Adaptacija
„Буђење пацова“ – ново рухо филмског класика Живојина Павловића
slobodan izbor ishrane
Главни град Финске избацује месо како би заштитили климу, осим у ретким изузецима
Prijava za kviz Slagalica
Пријавите се