Šarčević: Nova strategija će se oslanjati na privredu

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja priprema seriju zakona iz oblasti obrazovanja i novu strategiju obrazovanja oslonjenu na privredu, u nameri da se unaprede znanja i veštine mladih, kako bi imali veće šanse za zaposlenje, izjavio je ministar prosvete Mladen Šarčević.

Šarčević je rekao da je u poslednje dve godine uspostavljen dobar spoj obrazovanja i privrede, a da znatna podrška zajedničkim naporima Ministarstva i Privredne komore Srbije dolazi iz velikih kompanija, poput "Koka-Kole", koje osmišljavaju različite programe namenjene mladima kako bi oni stekli što bolje veštine i znanja i kako bi se kroz praksu upoznali sa svetom rada.

Naglasio je da je zajednički posao napredak zemlje i nastojanje da se mladi zadrže u Srbiji gde posluje dobar deo velikih stranih kompanija u kojima mogu da se zaposle.

Država će, navodi ministar, nastojati da pokrije što više troškova školovanja studentima kako bi ono bilo povoljnije i jeftinije, ali istovremeno i da stipendira mnoge učenike.

"Cilj je da pomognemo da mladi steknu dobre kompetencije i unaprede veštine i znanja", rekao je Šarčević i dodao da je u tom smislu važno i dulano obrazovanje i studentska učenička praksa.

Njegov posao kao ministra je, kaže, da podigne kvalitet obrazovanja od predškolskog do visokog obrazovanja.

Na predstavljanju programa "Koka-kola" mladima, predsednik PKS-a Marko Čadež pozvao je mlade da iskoriste šansu koje im pružaju velike kompanije i naveo da projekti za mlade koje organizuje "Koka-Kola" kao brend i multinacionalna kompanija garantuju kvalitet.

"Nadam se da ćete ovu šansu iskoristiti", poručio je Čadež mladima i istakao da projekti poput onih koje sprovodi "Koka-Kola" omogućvaju edukaciju mladih i mogućnost da steknu praktična iskustva, te zato imaju podršku PKS-a i Vlade Srbije.

Naglasio je da se nastoji da se što više kompanija uključi u različite programe za mlade kako bi se podstaklo preduzetništvo i kako bi mladi imali priliku da realizuju svoje ideje i inovativnost.

Generalni direktor "Koka-Kola HBC" Aleksandar Ružević rekao je da su programi za mlade novi strateški pravac ulaganja te kompanije u lokalnu zajednicu, te da kroz takve programe kompanija nastoji da osnaži mlade i bude oslonac državi u zajedničkom poslu.

"Sve napore usmerićemo u profesionalni i lični razvoj mladih kroz brojne programe namenjene srednjoškolcima, studentima, apsolventima, diplomcima i mladima bez zaposlenja", rekao je Ružić.

Naveo je da je samo prošle godine više od 100 mladih koji su prošli kroz besplatne radionice koje organizuje "Koka-Kola" počelo da radi ili je pokrenulo sopstveni biznis, a da je do sada letnju praksu za studente završnih godina studija prošlo više od 200 mladih od kojih se njih 50 zaposlilo u "Koka-Koli".

Svetlana Damjanović iz fondacije SOS dečja cela Srbija rekla je da je u okviru programa "Jaki mladi" 10 mladih bez roditeljskog staranja i iz hraniteljskih porodica pokrenulo sopstveni biznis uz pomoć 30.000 evra podrške prikupljene na četvorodnevnoj konferenciji.

Na predstavljanju programa "Koka-kola mladima" o iskustvima u pokretanju poslovanja u Srbiji govorili su mladi koji su prošli kroz programe edukacije i unapređenja veština i znanja.

broj komentara 0 pošalji komentar