Izabrani slogani za kampanju podsticanja rađanja

Ministarstvo kulture i informisanja i vladin Savet za populacionu politiku odabrali su na konkursu slogane za kampanju podsticanja rađanja u Srbiji i prvo mesto dele: "Ljubav i beba – prvo što nam treba!" i "Rađaj, ne odgađaj!"

Izabrano je šest slogana umesto planirana tri. Četiri su iz Beograda, jedan iz Pančeva i jedan iz Kuršumlije, objavilo je Ministarstvo kulture.

Prvo mesto dele slogani "Ljubav i beba  – prvo što nam treba!" Dragutina Kruške (Beograd) i "Rađaj, ne odgađaj!" Brankice Mandić (Beograd), na drugom su "Mama – neću sama, tata – hoću brata" Vanje Milić (Kuršumlija) i "Dosta reči, nek zakmeči" Miloša Veljovića (Beograd).

Treće mesto dele slogani "Čuda se ne dešavaju. Čuda se rađaju" Marijane Aracki (Beograd) i "Nek se deca rađaju i lepe stvari događaju" Jelene Fatović Nikolić (Pančevo).

Za izabrane slogane predviđene su novčane nagrade u sledećim iznosima: prvo mesto 150.000 dinara, odnosno dva puta po 75.000 dinara, drugo mesto dva puta po 37.500 dinara i treće mesto dva puta po 25.000 dinara.

Na javni poziv pristigla su 1.002 predmeta u 948 pisama iz 104 grada Srbije.

Komisija je većinom glasova donela odluku da ne dodeli pojedinačne nagrade s obzirom da ni jedan od predloga ne zadovoljava potrebu da jedna poruka identifikuje složenost problema projektnog zadatka iz javnog poziva, već da proglasi po dva dobitnika za sva tri mesta.

U komisiji su bili ministarka bez portfelja zadužena za demografiju Slavica Đukić Dejanović, državni sekretar Ministarstva kulture i informisanja Aleksandar Gajović, šef kabineta ministarke Đukić Dejanović Nikola Jovanović, direktorka Međunarodna asocijacija za advertajzing Jelena Ivanović i osnivač Instituta za istoriju oglašavanja Vladimir Čeh, kao predsednik komisije.

Naglašeno afirmativne poruke

Na predlog Saveta za populacionu politiku Vlade Srbije, Ministarstvo kulture i informisanja je 4. decembra 2017. uputilo javni poziv za izradu slogana koji će biti korišćen u kampanji za promociju mera populacione politike sa ciljem podsticanja rađanja u Srbiji.

Komisija je u svojoj analizi prispelih radova konstatovala da se primećeni uslovni populizam u predlozima ogleda i u tonu i stilu prispelih poruka.

One su nadahnute, naglašeno afirmativne, zasnovane na domaćem poimanju porodice, zajednice, ljubavi, potomstva.

Kako je navedeno, primetni su i didaktičnost, poučnost i sentimentalnost.

"Retko su poruke bile tvrđe, oporije ili kompetitivne. Tu nema 'političke politike', ali ima shvatanja temeljne ugroženosti društva i imperativa promena razumevanja i ponašanja", navodi se u analizi.

Po oceni komisije ovakav stil i ton ne može biti obeležje planirane kampanje, budući da je ona ograničena vremenski, materijalno i medijski i da ima specifične ciljeve veće prodornosti i vidnog pokretanja.

Takođe navode da kampanja mora poštovati shvatanja i osećanja građana, njihov senzibilitet i način opštenja upravo na ove teme, gde se sa opšteg nivoa mora brzo i sigurno spustiti i zadržati na porodičnom i individualnom, a što umerenije na institucionalnom nivou, navedeno je u saopštenju.

broj komentara 4 pošalji komentar
(sreda, 14. feb 2018, 11:48)
anonymous [neregistrovani]

Svaka cast, lepi slogani

Po meni je najlepsi "Radjaj ne odgadjaj". Sve sto se u zivotu odgodi, uglavnom se nikad ne uradi. Za decu je potrebna ljubav, vera, novac jeste vazan, ali ne i presudan. Ja i supruga imamo po prosecno primanje svakog meseca, to nije veliki novac, ali je ipak dovoljan za nas petoro, sve se lepo uklopi kad se pametno isplanira.

(utorak, 13. feb 2018, 18:06)
anonymous [neregistrovani]

O cemu vi pricate !

Kao da vam je ideja da sloganima dignete iz pepela jedan grad od 30.000 zitelja koji nam godisnje nestane. Nece to tako moci.

(utorak, 13. feb 2018, 18:03)
anonymous [neregistrovani]

Podsticaj

Nikakvim "remote" kampanjama,a bez snazne materijalne podrske nece se nista postici. 

(utorak, 13. feb 2018, 14:19)
anonymousДушко, Западни Сремац [neregistrovani]

Изабрани слогани у подстицању рађања

Никакви "слогани" неће помоћи и подстаћи рађање, све док ова и друге Власти не обезбеде услове, да се незапослени брачни парови-родитељи са једним и више деце, бар једно запосли, а не да ,као у овом случају 5-члану породицу ( родитељи и три мала детета), издржавају ,нана, дека и прадеда уз минимална 3 дечја додатка!