Nova ograničenja za vozače mlađe od 19 godina

Vozači mlađi od 19 godina neće ubuduće smeti da voze motocikle ili automobile veće snage od 80 kilovata, zabranjeno će im biti i da upravljaju vozilima između 23.00 i 6.00. Kad je reč o alkoholnim pićima, za njih će važiti nulta tolerancija.

Ovo su novine u budućem Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima koje je predstavio načelnik Uprave saobraćajne policije Nebojša Arsov.

Arsov je na današnjem stručnom skupu "Upravljanje bezbednošću drumskog saobraćaja na lokalu" rekao da su predložene izmene posledica "crne statistike" na putevima u Srbiji, gde čak četvrtina svih poginulih vozača čine mladi od 18 do 30 godina.

"Iz tog razloga su pooštreni uslovi u izmenama i dopunama Zakona sa probnom vozačkom dozvolom, pa će tako oni koji polože za kola posle 19. godine imati probnu vozačku dozvolu dve godine, dok će oni mlađi od 19 voziti s probnom dozvolom do 21. godine", kaže Arsov i dodaje da se probna vozačka dozvola uvodi za sve A i B1 kategorije vozila.

Kaže da je Vlada prošle godine usvojila Zakon i dostavila ga Skupštini, te da se čeka sledeće zasedanje kako bi Zakon došao na dnevni red.

Pored toga, mladima će biti zabranjeno da upravljaju vozilima snage preko 80 kilovata, a brzina kojom se kreću je ograničena na 90 procenata od postavljenog ograničenja na putu, odnosno na auto-putu će to biti 110 kilometara na čas, objašnjava Arsov.

"Period u kojem neće smeti da upravljaju vozilom je od 23.00 do 6.00 ujutro i maksimalno tri osobe će smeti da budu u kolima", kaže on uz napomenu da za njih važi nulta tolerancija kada je u pitanju alkohol.

Takođe, objašnjava, povećane su kazne sa pet na 10.000 dinara za mlade vozače koji ne budu koristili kacigu ili pojas, kao i za korišćenje mobilnih telefona tokom vožnje.

Arsov posebno ističe izmenu u budućem zakonu koja će strogo kažnjavati sve one koji drže dete mlađe od 12 godina u krilu tokom vožnje.

Nasilničkom vožnjom smatraće se ako neko vozi 140 tamo gde je ograničenje 50 kilometara na sat, a kazna će u tom slučaju sa 100.000 biti povećana na 120.000 dinara, što važi i u slučaju da vozač odbije da saobraćajcu dâ podatke o vozilu.

"Povrede u saobraćaju su jedan od tri vodeća uzroka smrti u starosnoj grupi od pet do 44 godine u Srbiji. Razvijene zemlje EU su još sedamdesetih godina krenule u razvijanje ideje upravljanja bezbednošću saobraćaja i od te ideje su dosta napredovale", kaže Arsov, uz ocenu da je Srbija još daleko od razvijanja sistema upravljanja bezbednošću saobraćaja.

Statistika pokazuje da je u poslednjih deset godina u Srbiji poginulo oko 6.800 osoba, a prošle godine je 580 ljudi izgubilo život na putevima u našoj zemlji.

Broj teških telesnih povreda u saobraćajnim nezgodama je ogroman, kaže Arsov, oko 39.000 lica je u zadnjih deset godina zadobilo teške telesne povrede.

Veliki broj njih su, kaže, ostali trajni invalidi i posledice saobraćajne nezgode će imati do kraja života.

Број коментара 11

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

среда, 24. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво