Šta muči drumske prevoznike u Srbiji?

U Srbiji su sve traženiji profesionalni vozači autobusa i kamiona, a to odavno traje. Dodatni problem je što se sve više, ionako malobrojnih vozača, odlučuje za rad u inostranstvu.

"Autoprevoz" Čačak trenutno zapošljava 230 vozača, a do novih teško dolazi. Pamti vremena kada je u rezervi bilo i do njih dvadeset. Visina zarade ih najčešće odvraća, mada se prevoznici žale i na veći problem.

"Ono što je sada promenjeno jeste da zbog nedostatka dozvola mnogi naši transporteri otvaraju firme u Sloveniji i onda stvaraju ogroman sifon za vozače, odnosno za odlazak vozača i plašim se da će ta pojava u narednom periodu biti sve više izražena", objašnjava direktor "Autoprevoza" Čačak Aleksandar Petronijević.

To bi sprečila, kažu autobuski prevoznici, promena zakona.  

"Zakon kaže da vozač za polaganje D kategorije mora dve godine da ima C kategoriju. Zakonodavstva EU su odavno izbacila tu klauzulu, naše zakonodavstvo još uvek drži te dve godine što nas ometa da direktno pristupimo birou nezaposlenih i da im ponudimo stipendiranja i brzi priliv novih vozača", kaže Petronijević.

Da do njih teško dolaze kažu i privatni prevoznici.  

"Imamo problema oko raznih direktiva i kojekakvim ispunjavanjem uslova za vozače po novom zakonu sleduje SPS, odnosno profesionalna osposobljenost vozača i to će da košta vozače, bićemo u još većem problemu. Firme koje ne budu mogle da nađu nove vozače moraće da rasprodaju vozni park a to je problem za Srbiju, najveći devizni priliv je iz međunarodnog transporta robe i putnika", napominje predsednik Udruženja prevoznika MDT-sistem Ljubinko Zlatić.

Potražnja je velika, potvrđuju i u NSZ. Prošle godine do posla su najbrže dolazili vozači autobusa i teretnjaka.  

"U prošloj godini je bilo oko 2.600 prijavljenih potreba za zapošljavanjem od strane poslodavaca i gotovo svi su i zaposleni. Ono što poslodavcima može da smeta odnosno da bude problem prilikom zapošljavanja jeste da radnici ne poseduju neke dodatne veštine. Prema našim saznanjima, to je najčešće nepoznavanje nijednog stranog jezika", ističu iz NSZ.

Srpski vozači posao traže i lako ga dobijaju u Sloveniji, Hrvatskoj, Nemačkoj i skandinavskim zemljama. Tamo zarađuju tri puta više od prosečne plate vozača autobusa u Srbiji koja je do 60.000 dinara.

Број коментара 14

Пошаљи коментар
Види још

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

четвртак, 25. април 2024.
10° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво