Iskustva građana sa kontrolorima Busplusa

Zaštitniku građana od početka godine stiglo je 28 pritužbi građana na rad Busplus kontrolora. Najčešće su ukazivali na to da ih kontrolori, kada ih uhvate bez karte, vređaju, izbacuju iz prevoza, prete komunalnom policijom. Ispostavilo se da su građani u većini u pravu, kaže ombudsman.

Iako je imala mesečnu kartu, Busplus kontrolori uručili su joj kaznu, to je nedavno iskustvo studentkinje iz Beograda koja se javila redakciji RTS-a.

Kada im je, kaže, rekla da je kartu zaboravila u drugoj tašni, zahtevali su ličnu kartu, navodno kako bi u svom sistemu proverili da li zaista ima plaćenu kartu.

Umesto provere, uručili su joj prekršajni nalog. Napisala je žalbu i tako je uspela da poništi kaznu. Slična iskustva građana su različita.

"Kontrolori prilaze ženama i deci, a kada vide jakog muškarca oni se prave ludi", rekla je jedna sugrađanka.

"Ima jedan na ovoj liniji prema Adi nije dobar, viče, a ima i dosta ljubaznih", rekla je druga sugrađanka, dok je treća ukazala da prete komunalnom policijom.

Iako su kontrolori dužni da putniku bez karte najpre ponude tzv. posebnu kartu od 2.000 dinara, dešava se da građanima to prećute, insistirajući da im uruče kaznu od 6.000 dinara.

U prevozu propise svakodnevno krše građani, koji se švercuju, ali i kontrolori kada od njih zahtevaju ličnu kartu, što je ne samo protivzakonito nego je i protivustavno. 

Zaštitnik građana Zoran Pašalić kaže da kontrolor u javnom gradskom prevozu nema pravo da legitimiše putnika.

"Ako putnik nema kartu, ponudiće mu da kupi posebnu kartu, ako on to ne želi, onda mu traži identitet, odnosno da kaže ime, prezime, jedinstveni matični broj i adresu. Ako posumnja da lice koje nema kartu nije to lice, onda mora tražiti asistenciju komunalne policije ili policije", kaže Pašalić.

Iako je praksa da kontrolori legitimišu građane u prevozu, naočigled svih, postala gotovo pravilo koje traje godinama, zaštitnik građana smatra da situacija još nije toliko uznemirujuća da bi preduzimao ozbiljnije mere od razgovora sa čelnicima javnog gradskog prevoza.

"Ako mi utvrdimo da je potrebno da konkretnim uputstvima koji idu u pisanoj i zvaničnoj formi, mi ćemo to uraditi", rekao je Pašalić.

Na pitanje da li misli da je potrebno, odgovorio je da prema broju pritužbi to ne može da kaže. 

Ipak, Zaštitnik građana po zakonu može da postupiti i po sopstvenom saznanju kada oceni da neki organ uprave povređuje ljudska prava i slobode.

U kompaniji koja je uvela Busplus sistem, upućuju nas na Sekretarijat za javni prevoz. U Sekretarijatu nam otkazuju ugovoreno snimanje zbog, kako su naveli, neodložne obaveze. Iako smo ponudili da sami odrede novi termin snimanja, to nisu učinili.

Број коментара 8

Пошаљи коментар

Упутство

Коментари који садрже вређање, непристојан говор, непроверене оптужбе, расну и националну мржњу као и нетолеранцију било какве врсте неће бити објављени. Говор мржње је забрањен на овом порталу. Коментари се морају односити на тему чланка. Предност ће имати коментари граматички и правописно исправно написани. Коментаре писане великим словима нећемо објављивати. Задржавамо право избора и краћења коментара који ће бити објављени. Коментаре који се односе на уређивачку политику можете послати на адресу webdesk@rts.rs. Поља обележена звездицом обавезно попуните.

петак, 26. април 2024.
16° C

Коментари

Istina
Зашто морамо да славимо Осми март
Re: Ministarka zdravlja????
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Мајка
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
Rad s ljudima
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво
'Ako smo pali, bili smo padu skloni.'
Акушерско насиље – чије је ћутање неопростиво