Raste broj britanskih turista, šta im Srbija nudi

Pre nekoliko dana završena je polugodišnja globalna kampanja srpskog turizma na kanalu Bi-Bi-Si vorld i portalima te svetske medijske kuće. Iako se efekti kampanje tek očekuju, Sajam turizma u Londonu, jedan od najvećih na svetu, bio je prilika da se provere prvi rezultati.

Na osnovu zahteva Srbije, Bi-Bi-Sijevi i srpski marketinški stručnjaci osmislili su kampanju u zavisnosti od toga gde se emituje, od Evrope, preko Kine, do Severne Amerike.

Ponuda je podeljena po oblastima: Beograd, gastronomija, aktivni odmor. Razlikuje se i u zavisnosti od toga da li je za televizijske gledaoce ili korisnike društvenih mreža.

"Na osnovu svega toga, možemo da kažemo da je uporedo teklo čak 360 specijalizovanih kampanja. Prva istraživanja su veoma ohrabrujuća i pokazuju veliko interesovanje za Srbiju, što će vam sigurno dovesti veći broj svetskih turista. Verujem da ćemo nastaviti saradnju i tokom zimske sezone", ističe Frederik Langanja, regionalni finansijski direktor Bi-Bi-Sija.

Veliki efekat u promociji turizma ima dolazak stranih novinara, pa je nacionalna turistička organizacija često domaćin novinarskim ekipama.

"Nedavno su dva naša novinara boravila u Srbiji, kako bi iskusili i doživeli vašu zemlju iz prve ruke. U narednom periodu objavljivaćemo tekstove o Srbiji koji bi trebalo da zainteresuju agente i ohrabre ih da dovode goste u Srbiju", navodi Kejti Mekgonagal iz "Travel viklija".

Novo vreme, nove navike. Istraživanja pokazuju da se čak dve trećine ljudi na putovanje odlučuje preko društvenih mreža i portala. Gost štanda Srbije u Londonu bila je i jedna od deset najpoznatijih blogerki u Velikoj Britaniji.

"Nedavno sam boravila u Hrvatskoj, u Osijeku i Slavonskom Brodu, na tromeđi Hrvatske, Srbije i Mađarske. To je deo nekadašnjeg Austrougarskog carstva, pa sada planiram da dođem u Srbiju jer me taj deo istorije najviše zanima", kaže blogerka Fiona Meklejn.

U godinama kada evropski turizam beleži više gostiju od deset odsto, Srbija je od početka godine ugostila gotovo za petinu turista više. Broj britanskih turista veći je 15 odsto.

"Ostvaren je i porast u broju noćenja za 17 odsto, a devizni priliv za 14 odsto. Svi rezultati pokazuju da je, kada je strano tržište u pitanju, Srbija prepoznata kao privlačna turistička destinacija", napominje direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Laborvić.

Sajam u Londonu je poslovni. Obiđe ga više od 50.000 turističkih poslenika. Tokom tri sajamska dana, potpišu se ugovori vredni tri i po milijarde evra.

London je jedan od najskupljih gradova sveta. Ljudi rade od jutra do sutra, često i dva-tri posla kako bi obezbedili egzistenciju. Poneku funtu koja im preostane nakon plaćanja računa najradije troše na putovanja.

Lepota prirode i muzički festivali su glavni razlozi zbog kojih se Britanci odlučuju na put, a to je baš ono što Srbija ima da im ponudi.

broj komentara 0 pošalji komentar